۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۳۶۰۳۴
خطيب نماز عيد قربان در سامان/

هدف و حکمت قرباني کردن نزديک شدن به خداوند متعال است

خطيب نماز عيد قربان در سامان گفت: هدف و حکمت از قرباني کردن در عيد سعيد قربان، نزديک شدن به خداوند متعال است که اگر بر پايه تقوا باشد، اين نزديکي حاصل خواهد شد.
هدف و حکمت قرباني کردن نزديک شدن به خداوند متعال است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما ، خطيب نماز عيد قربان در سامان در خطبه هاي نماز عيد سعيد قربان در سامان گفت: هدف و حکمت از قرباني کردن در عيد سعيد قربان، نزديک شدن به خداوند متعال است که اگر بر پايه تقوا باشد، اين نزديکي حاصل خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمين عباس رضي با بيان اينکه اين عيد يکي از اعياد بزرگ مسلمانان است، افزود: عبادت در شب و روز عيد سعيد قربان به خصوص اعمالي همچون غسل، نماز عيد، زيارت امام حسين(ع) و دعاي ندبه بسيار سفارش شده است.

وي اظهار داشت: هدف و حکمت از قرباني کردن در عيد سعيد قربان، نزديک شدن به خداوند متعال است که اگر بر پايه تقوا باشد، اين نزديکي حاصل خواهد شد.

نماينده ولي‌فقيه در سپاه ناحيه مقاومت بسيج شهرستان سامان با عنوان اينکه ذبح حيوان در مراسم قرباني اشاره به کشتن نفس اماره شده است، تصريح کرد: انسان خداشناس و با تقوا، با شمشير برنده عقل و ايمان، حيوان نفس را که به‌طور دائم وي را از کارهاي ناپسند وا مي دارد معقول مي‌سازد و خانه دل را از اين نوع نفس پاک مي کند و آن را در راه حق و پيشگاه محبوب قرباني مي کند، که اين خود نوعي تقواي در وجود اوست.

رضي در بخش ديگري از خطبه‌ها به پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي به حجاج بيت‌الله الحرام در سال ۱۳۹۶ با اشاره به سياست‌هاي تفرقه‌افکنانه‌ي نظام سلطه در ميان مسلمانان پرداخت و از منظر ايشان فرمود: اين وضع کنوني و اين جنگ هاي ۹ گانه‌اي که در طي ۱۵ سال اخير به وجود آمده است، علت آن سستي مسلمانان مي باشد که بيش از استعمار باعث وضع کنوني شده است.

خطيب نماز عيد قربان در سامان ادامه داد: متاسفانه در طول ۱۵ سال اخير، ۹ جنگ را شاهد بوديم که از جمله جنگ آمريکا و انگليس عليه افغانستان در سال ۱۳۸۰، جنگ آمريکا و انگليس عليه عراق در سال ۱۳۸۲، جنگ رژيم صهيونيستي عليه لبنان در سال ۱۳۸۵، جنگ اسرائيل عليه مردم غزه در سال هاي ۱۳۸۶، ۱۳۹۱ و ۱۳۹۳، جنگ تکفيري ها عليه سوريه در سال ۱۳۹۱، جنگ تکفيري ها عليه عراق در سال ۱۳۹۳ و جنگ متجاوزان سعودي عليه يمن در سال ۱۳۹۴ که در هيچ منطقه ديگري به اين صورت نبوده است.

وي در پايان با بيان اينکه علت اين جنگ ها اسلام است ولي نه بدان معنا که اسلام عامل يا مشوق شروع و ادامه جنگ مي باشد، بلکه بدان معني است که اين جنگ هاي پي‌ در‌ پي براي آن است که اسلام سر بر نياورد و وارد حيات اجتماعي جوامع بشري نشود.

انتهاي پيام/۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۳۹:۰۱

5 Jan 2020