۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۳۹۶۴۴
در آشفته بازار گرانی و رکود

قدرت خريد خانواده‌ها کاهش‌يافته است/ مردم توان خريد کالاهاي ضروري خود را هم ندارند

يکي از فروشندگان شهر فارسان گفت: در اين حيطه زماني وضعيت اقتصادي بازار کساد و بسيار خراب است؛ چراکه قدرت خريد مردم کاهش‌يافته است و مردم هيچ رغبتي براي خريد کالاي ضروري خود ندارند.
قدرت خريد خانواده‌ها کاهش‌يافته است/ مردم توان خريد کالاهاي ضروري خود را هم ندارند
به گزارش جهانبین نیوز، بررسي‌ها در بازار شهرستان فارسان نشان مي‌دهد که بازار در دوران پسابرجام دچار بيماري حاد «رکود» شده است؛ بيماريي که کسبه بازار با ناراحتي و نگراني از آن ياد مي‌کنند و معتقدند در دوران پسابرجام نه‌تنها گشايش اقتصادي نداشتند بلکه روزبه‌روز اوضاع بازار بدتر شده است.
 
با اشاره به شرايط اقتصادي کشور در حال حاضر رشد قيمت دلار نگراني‌هايي بين اصناف و کسبه ايجاد کرده است.

در سال‌هاي گذشته عدم ثبات قيمت دلار تأثير منفي بر بازار داشت و آغاز دوباره افزايش قيمت دلار مي‌تواند بار ديگر اقتصاد کشور را به رکود بيشتر سوق دهد.

وقتي قيمت ارز بالا برود و سير نزولي آن ادامه داشته باشد، از واردکننده کالا تا فروشنده و توليدکننده تا زمان تثبيت ارز کليه فعاليت‌ها را تعطيل مي‌کند تا وضع ارز مشخص شود و اين يعني آغاز رکود که مشکلات ديگري را به همراه خواهد داشت.

احمدي از کسبه بازار که در حدود 12 سال در بازار کاسب است مي‌گويد: واقعيت اين است که وضعیت نسبت به سال گذشته خيلي فرق کرده است و همين‌الان شما در بازار دور بزنيد مي‌بينيد که وضعيت اصلاً خوب نيست و حتي مردم هم بنيه اقتصادي براي خريد ندارند.

دولت هم در اين بازاري که رکود بر آن حاکم است ماليات دوران رونق را مي‌گيرد و با ماليات کمر کاسب‌ها خم مي‌شود، از طرف ديگر هم بحث‌هايي را در قالب برجام مطرح کردند که متأسفانه نه‌تنها وضعيت بهتر نشد بلکه روزبه‌روز بدتر مي‌شود و وضعيت بازار وخيم‌تر شد.
 
اکنون بسياري از کسبه فقط براي گذراندن اوقات بيکاري خود و شايد کسب‌وکاري بسيار جزئي روز خود را با بالا دادن کرکره مغازه‌هايشان آغاز مي‌کنند و بعدازظهر هم زودتر از هر زمان ديگري، به خانه مي‌روند. بسياري از اوضاع بد نالان هستند و منتظرند که سياست‌هايي اعمال شود که نه‌تنها کاسبي رونق گيرد، بلکه از همه مهم‌تر، اعتبار به بازار برگردد.
 
يکي از فروشندگان صنف مرغ فروشي با اشاره به اينکه متأسفانه بي‌اعتمادي در بازار نسبت به خريداران روزبه‌روز در حال افزايش است، گفت: اوايل رمضان نوسان قيمت در کالا‌هايي نظير مرغ وجود داشت و قيمت‌ها افزايش يافت و به‌ مرور زمان قيمت‌ها کاهش يافت؛ اما چند روزي است که قيمت مرغ راکد شده است.

فلاح افزود: در اين حيطه زماني وضعيت اقتصادي بازار کساد و بسيار خراب است؛ چراکه قدرت خريد مردم کاهش‌يافته است و مردم هيچ رغبتي براي خريد کالاي ضروري خود ندارند.

انتهای پیام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۳۸:۰۲

31 Dec 2019