۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۲۱۳۶۴
در شهرستان سامان/

بارش شش سانتي متر برف /وارد شدن خسارت شديد به کشاورزان

رئيس هواشناسي شهرستان سامان از بارش شش سانتي متر برف در شهرستان سامان خبر داد.
بارش شش سانتي متر برف /وارد شدن خسارت شديد به کشاورزان
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما، بارش برف نعمت خدواند است و بايد شکر گزار اين نعمت بود اما در حال حاضر بارش برف در شهرستان سامان در آستانه بهار موجب ناراحتي کشاورزان اين شهرستان شده است چرا که بارش برف در اين وقت از سال به گفته کشاورزان يک آفت بزرگ براي از بين بردن محصولات کشاورزي مردم اين شهرستان است چرا که اکثريت مردم اين شهرستان در آمد حاصل از زندگي خود را از اين طريق تامين مي کنند.

شکرالله محمد عليزاده با اشاره بر اينکه از ديروز عصر سيستم از شرق استان وارد شهرستان شده و باعث بارش شش سانتي متر برف در شهرستان شده است.

عليزاده افزود: بارش برف در اين شهرستان موجب کاهش ۱۰ درجه زير صفر دما در اين شهرستان شده است.

وي بيان داشت: کاهش دما در شهرستان موجب شده که خسارت شديد سرمازدگي به کشاورزان شهرستان سامان وارد شده است.

خسارت شديد به کشاورزان به دليل بارش برف شب گذشته

رئيس جهاد کشاورزي شهرستان سامان از وارد شدن خسارت شديد به کشاورزان شهرستان سامان بر اثر بارش برف شب گذشته خبر داد و بيان داشت: افت دماي شديد ۱۰- درجه شب گذشته موجب شده که شکوفه هاي درختان باز شده خسارت شديد ببينند.

علي خسروي با بيان اينکه خسارت به محصولات کشاورزي در حال حاضر مشخص نيست و سرماي امشب بسيار بر روي محصولات خطرناک است، عنوان کرد: به کشاورزان توصيه مي شود با توجه به افت شديد دما از از بخاري باغي، درست کردن اتش و ... در راستاي کاهش خسارت به باغات استفاده کنند.

خسروي با بيان اينکه در سرماي هفته گذشته هزار هکتار رقم فيد و محلي دچار سرما زدگي شدند، بيان داشت: بيشترين سرما زدگي در شهر سامان و روستا هاي اطراف بوده و و روستا هاي بالا دست هنوز شکوفه درختان باز نشده است.

انتهای پیام1020ج /601س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۳۶:۴۲

1 Feb 2020