۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۳۶۷۶۴
رئيس شبکه دامپزشکي بروجن خبر داد

200 کيلوگرم ماهي آلوده به "مالاشيت گرين" در بروجن معدوم شد

رئيس شبکه دامپزشکي بروجن از ضبط و معدوم سازي 200 کيلوگرم ماهي قزل آلاي آلوده به "مالاشيت گرين" از کارگاه هاي پرورش ماهي منطقه گردبيشه اين شهرستان خبر داد.
200 کيلوگرم ماهي آلوده به "مالاشيت گرين" در بروجن معدوم شد
به گزارش جهانبین نیوز، دکتر سعيد حبيبي در گفتگو با کلار، اظهار داشت: دامپزشکي نقش تعيين کننده اي در ارتقاي سلامت غذايي جامعه دارد و سازمان دامپزشکي در کليه سطوح همواره در تلاش جهت کاهش مخاطرات بهداشتي مربوطه است.

وي با اشاره به هماهنگي و برنامه ريزي هاي انجام شده و بازديد اکيپ هاي بازرسي بهداشتي از واحدهاي پرورش ماهي سردابي، گفت: پس از اخذ و ارسال نمونه هاي مورد نياز به آزمايشگاه هاي مورد تاييد سازمان دامپزشکي با هماهنگي مراجع قضائي و اخذ احکام مربوطه نسبت به جمع آوري و معدوم سازي ماهي هاي آلوده به ماده ضدعفوني کننده "مالاشيت گرين" اقدام و اين محصولات از چرخه مصرف انساني خارج شدند.

حبيبي ماده ضد عفوني کننده مالاشيت گرين را غير مجاز و بسيار خطرناک دانست که باقي مانده آن در مواد غذايي نظير ماهي باعث ايجاد سرطان در مصرف کننده نهايي مي شود .

رئيس شبکه دامپزشکي شهرستان بروجن از مردم خواست فراورده هاي خام دامي مورد نياز خود را از مراکز مجاز و مورد تاييد دامپزشکي تهيه کرده و به هيچ وجه از فروشندگان دوره گرد خريد نکنند.

انتهاي پيام/۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۵۶:۲۲

1 Jan 2020