۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
کد مطلب : ۱۳۸۰۴
نماینده سابق مردم اردل،فارسان ،کوهرنگ و کیار:

با حفر هر گونه تونل به شدت مخالفیم/ در صورت انتقال آب، استانی به نام چهارمحال و بختیاری وجود ندارد

نماینده ی سابق مردم اردل،فارسان ،کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام مخالفت با حفر تونل بهشت آباد آسیب های بسیار این پروژه را تبیین نمود .
با حفر هر گونه تونل به شدت مخالفیم/ در صورت انتقال آب، استانی به نام چهارمحال و بختیاری وجود ندارد
به گزارش جهان بین نیوز ، نورالله حیدری دستنایی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی کیار بیدار گفت:ما باید سعی کنیم در راستای مخالفت با حفر تونل بهشت آباد از مسیر قانونی پیش رویم و البته مسئولان هم باید تبعیت کنند .

وی در ادامه افزود :ما باید مطالبات خود را شفاف کنیم تا افرادی از این طریق و به واسطه ی اعتراض به حق مردم استان چهارمحال و بختیاری در راستای حفر تونل بهشت آباد و گلاب سوء استفاده نکنند .

حیدری در ادامه، حفر تونل بهشت آباد و گلاب جهت انتقال آب استان چهارمحال و بختیاری به اصفهان را دو طرح نادرست خواند و افزود اجرایی شدن این تونل ها برای اتان چهارمحال و بختیاری فاجعه ای جبران ناپذیر را در پی دارد. و در صورتی که در اجرای این طرح ها تجدید نظر صورت نپذیرد دیگر استان زیبای چهارمحال و بختیاری با قابلیت های آبی فراوان وجود ندارد .

حیدری از آب به عناون انفال نام برد و آن را همچون نفت متعلق به همه ی مردم دانست و گفت:هیچ کس با انتقال مازاد آب استان چهارمحال و بختیاری به سایر مناطق کشور با روش درست و کارشناسی شده مخالف نیست اما آنچه در حال حاضر باعث اعتراض مردم شده است آن است که آب موجود در استان چهارمحال و بختیاری به عمد به صورت غلط و اشتباه اندازه گیری شده است و آورد آب در منطقه را بیش از میزان موجود اعلام نموده اند .

وی با اشاره به این نکته که موافقان انتقال آب استان چهارمحال و بختیاری می گویند ما آب موجود را تقسیم می کنیم و قسمتی را به استان اصفهان و بخشی را به استان چهارمحال و بختیاری، این راهکارا را فریب دانست و گفت:اصفهانی ها و در کل موافقان انتقال آب سعی دارند با گرفتن مجوز اتقال آب مورد نیاز خود آنچه را نیاز دارند ببرند و آنچه را می ماند به استان چهارمحال و بختیاری اختصصاص دهند اما آبی که پس از انتقال در استان چهارمحال و بختیاری می ماند جوابگوی هیچکدام از نیاز های آبی ساکنان استان نیست .

حیدری در ادامه ی سخنانش مخالفت خود را با حفر تونل و انتقال آب به وسیله ی تونل را اعلام کرد و گفت:تونل بهشت آباد با عبور از شهر ها و روستاهای مختلف استان چهارمحال و بختیاری باعث خشک شدن تمامی چشمه ها،قنوات و چاه ها می شود و شهرهای اردل،شلمزار،دستنا،روستاهای تشنیز ،خراجی ،شمس آباد در شهرستان کیار و شهرهای طاقانک،هفشجان،شهرکرد و فرخشهر در شهرستان شهرکرد از آن متضرر می شوند .

نماینده سابق مردم اردل ،فارسان،کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ سوال خبر نگار کیار بیدار مبنی بر تغییر احتمالی مسیر انتقال آب بهشت آباد به اصفهان و گذر خط انتقال آب از شلمزار به سمت گهرو و احتمال حفر تونل بین این دو شهر گفت:ما با حفر هر گونه تونل مخالفیم و این راهکار فریب دیگری است که با این ترفند می خواهند آب منطقه ی ما را به یغما ببرند .
انتهای خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

محمد
شما اون موقعی که باید جلو این کارو میگرفتید خواب بودین حالا که صداش در اومده دارید ی خودی نشون میدید.

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۳:۴۶

28 Dec 2019