۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
کد مطلب : ۳۳۸۸۴
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

پاسخگویی به شعار سال وظیفه ما است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: ما هر کدام به نوبه خود باید هر کدام در این جهت نقش آفرین باشیم. هر کاری برای اشتغال می توانیم انجام بدهیم باید انجام بدهیم. هر کاری برای تولید داخلی می توانیم انجام بدهیم، انجام بدهیم. تولید هم گسترده است، تولید فقط صنعت نیست. تولید فقط در مسائل نیازهای معیشتی نیست. در همه چیز. تولید فکر و تولید علم و تولید جامعه سالم. تولید خانه سالم، تولید فرزند سالم، تولید زرع و کشاورزی. تولید در عرصه های مختلف مورد نیاز جامعه در همه عرصه ها انسان باید مولد باشد.
پاسخگویی به شعار سال وظیفه ما است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه اول نماز جمعه به دعوت مردم به تقوا و عمل صالح پرداخت.

وی در خطبه دوم ابراز داشت: در توصیه به تقوا دغدغه های اهل تقوا مطرح می شد. الان اول سال است. آغاز سال، قطعا دغدغه مومن و متقین این است که چه بکند که انشالله سالی ارزشمند و سرشار از موفقیت داشته باشد. این حتما دغدغه شما است که انشالله سالی سرشار از موفقیت داشته باشید. اگر خدا عمر داد به ما زنده ماندیم تا آخر سال، سرفراز و سربلند باشیم نزد خدا و شاکر باشیم خدا را و خدایی نخواسته خجل نباشیم نزد خدا و ولی خدا و اولیا خدا.قطعا می خواهیم سالی سرشار از موفقیت داشته باشیم.

یکی از وظایف ما این است که پاسخگوی به شعار سال باشیم

وی تصریح کرد: چه کنیم که توفیق ارتقا ایمان و ارتقا اخلاق و خدمت بیشتر به جامعه و انقلاب و توفیق لبیک گویی به بیشتر و عمیق به ولی امر مسلمین که نائب امام عصر و نائب حجت خدا است، را پیدا کنیم؟ طبع می خواهیم در این عرصه ها انشالله توفیق بیشتری داشته باشیم. تلاش می کنیم که در این عرصه ها، هم ایمان و هم اخلاق و هم خدمت بیشتر و هم لبیک گویی به ولی امر موفق باشیم.


نکونام تاکید کرد: طبعا اگر بخواهیم پاسخگوی خوبی امسال به ولی امرمان باشیم، به حجت الهی که نائب امام عصر است، بخواهیم پاسخگوی خوبی باشیم قطعا یکی از وظایف ما این است که پاسخگوی به شعار سال باشیم.

امام جمعه شهرکرد افزود: شعار سال، شعار تولید و اشتغال است. قطعا باید به این شعار عملا پاسخ بگوییم. الان متاسفانه هستند بسیاری که مدام هی می گویند که جلسه می گذاریم و چه می کنیم ولی شعار می دهند. امیدوار هستیم مثل گذشته نباشد. گذشته هم خیلی شعار دادند اما عمل کمتر بود. آن گونه که باید و شاید عمل صورت نگرفت. انشالله به واقع عمل کنند و واقع گو و به واقعیت عمل کننده باشند.

وی افزود: ما هر کدام به نوبه خود باید هر کدام در این جهت نقش آفرین باشیم. هر کاری برای اشتغال می توانیم انجام بدهیم باید انجام بدهیم. هر کاری برای تولید داخلی می توانیم انجام بدهیم، انجام بدهیم. تولید هم گسترده است، تولید فقط صنعت نیست. تولید فقط در مسائل نیازهای معیشتی نیست. در همه چیز. تولید فکر و تولید علم و تولید جامعه سالم. تولید خانه سالم، تولید فرزند سالم، تولید زرع و کشاورزی. تولید در عرصه های مختلف مورد نیاز جامعه در همه عرصه ها انسان باید مولد باشد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ما هم می توانیم مولّد باشیم و هم می توانیم نسبت به تولید داخلی نقش آفرین باشیم. تولید داخلی را اهمیت بدهیم. تولید داخلی را مهم و بزرگ بشماریم. نگذاریم تولید داخلی مورد بی اعتنایی و بی مهری قرار بگیرد. خدایی نخواسته تولید دیگران را ترجیح بدهیم بر تولید خودمان. کالایی می خواهیم بخریم دنبال کالاهای خالی و به اصطلاح برندهای خارجی و مارک های خارجی و امثال این ها باشیم. این پاسخگویی به شعار سال نیست. این پاسخگویی به ندای ولی امر نیست. پاسخگویی به ندای ولی امر این است که امسال هر چه می توانیم تولید داخلی مصرف کنیم. هر چه می توانیم گرایش به تولید داخلی داشته باشیم. همه چیزمان را تولید داخل کنیم. این خیلی مهم است. این دیگر وظیفه من و شما است. حالا اگر در کلان امر دولت مردان باید حمایت کنند و باید سرمایه های مملکت را به سمت تولید داخلی سوق بدهند و اشتغال ایجاد کنند، آن وظیفه آن ها است اما وظیفه ما در مصرف خیلی مهم است که حتما مصرف مان تولید داخلی باشد.

خطیب جمعه شهرکرد اذعان داشت: یکی از چیزهایی که در تحقق شعار سال مهم است یا در تحقق منویات ولی امر مسلمین مسئله انتخابات است. انتخابات را حتما باید خیلی جدی بگیریم. در انتخابات هم نقش آفرین باشیم در انتخابات مفید و موثر و خروجی خوب. انتخاباتی که خروجی خوب داشته باشد. انتخاباتی که انشالله انسان های متعهد و کارآمد بیان روی کار و مدیر جامعه شوند. شوراها می خواهیم انتخاب کنیم، شوراها را با نگاه جناحی و قومی و طائفه ای و فامیلی این ها انتخاب نکنیم.با نگاه تعهد. متعهدانه و مومنانه و کارآمدی کار را دستشان بسپاریم. چه روستاها و چه شهر.

وی ادامه داد: رئیس جمهور می خواهیم انتخاب کنیم طبعا رئیس جمهوری که کارآمد باشد و متعهد باشد و اهل عمل باشد. جدی و انقلابی باشد. طبعا می خواهیم مدیر کلان جامعه را انتخاب کنیم خیلی باید هواسمان جمع باشد. خیلی باید مراقب باشیم. در انتخابات انشالله حضور موثر و جدی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان داشت: نگاه سیاسی و جناحی در انتخابات اصلا نداشته باشیم. یکی از آفت ها برادران و خواهران همین نگاه‌های سیاسی و جناحی داشتن است. نگاه اصلاح طلبانه و اصولگرایانه و فلان جبهه و فلان دسته. رضوان الهی بر امام باد و روح بلند امام چقدر با کیاست و تدبیر و ظرافت همان اول فرمود ما در اسلام حزب نداریم. حزب جمهوری اسلامی را می خواستند شکل بدهند، شکل دهنده های آن شخصیت های بزرگی مثل مرحوم آقای بهشتی و شخصیت های بودند اما امام فرمود ما حزب نداریم. همان اول ریشه حزب را زدند و فرمودند ما یک حزب داریم. الا حزب الله هم الغلبون هم المفلحون.

نکونام در ادامه بیان داشت: وحدت ملی باز از جمله مسائلی بود که حضرت آقا تاکیدکردند. همه روی وحدت عنایت داشته باشیم. وحدت هم حول محور یک محور همان طور که عرض کردم، حول محور ولایت. وحدت هیچ لوازمی جز این لازمه ندارد. لوازم وحدت فقط در یک چیز خلاصه می شود و آن نگاه ولایت مدارانه داشتن است. همه حول یک محور حرکت کنیم تا انشالله کشور ایگاه خودش را به خوبی پیدا کند. این ها همه حول محور تقوا بود. امیدوار هستیم تقوا را جدی بگیریم.

وی در پایان به مراسم اعتکاف اشاره کرد و افزود: به به چه عمل زیبایی است، چه عمل لذّت بخشی. عملی که مثل آن را نداریم،  از همه چیز آدم ببرد. از فرزند، خانه و خانواده و شغل و کار از همه چیز جدا شود و کمر ببند سه روز حداقل در خانه بنشیند و روزه بگیرد و بندگی خدا کند و مهیا کند دل و درون را برای نورانی شدن و خروج ظلمت ها از دل و درون. اعتکاف خیلی مهم است. از همین الان آماده شوید و جوانان را توصیه کنید و خودتان آماده شوید. انشالله اعتکاف امسال متفاوت از سالهای گذشته هر چه می توانیم جدی انشالله دراین عمل زیبا سهیم شویم که آثار و برکات فراوانی برای جامعه دارد. برکات الهی را در پی دارد و عنایت پروردگار را.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۵۴:۱۲

14 Jan 2020