۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۱۰۱۷۷
مسولان هیئت ها در قربانی کردن مقابل دسته جات عزاداری، نکات شرعی و بهداشتی را رعایت کنند

ذبح دام در هیئتها تهدیدی برای سلامت جامعه/ کشتارگاههای چهارمحال و بختیاری در روزهای تعطیل باز است

ناظر ذبح شرعی دام اداره دامپزشکی استان: سعی شود حتی المقدور از ذبح دام در کوچه، معابر عمومی و خیابانها خودداری ودر کشتارگاههای استان انجام شود چرا که یکی از راههای انتقال بیماری از حیوانات به انسان ازطریق خون می باشد.
ذبح دام در هیئتها تهدیدی برای سلامت جامعه/ کشتارگاههای چهارمحال و بختیاری در روزهای تعطیل باز است
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت یکی از مسائی که در هیئات عزای حسینی به وفور دیده شده است، سر بریدن دام در کوچه ها و معابر عمومی است که بهداشت عمومی را تحت تاثیر قرار می دهد و موجبات ایجاد بیماری های مروطه را فراهم می کنند که مسولین، باید در این زمینه اهمیت دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اهمیت ذبح به صورت بهداشتی افزود: : کشتارگاه های چهارمحال و بختیاری در ایام تعطیل و عزاداری هم با اکیپ های سیار و ثابت در سطح شهرها، به عزاداران خدمت رسانی می کنند.
وی تصریح داشت:عزاداران حسینی، در  زمینه ادای نذور قربانی خود، دقت کامل و لازم را داشته باشند که ذبح باید به صورت شرعی و کاملا بهداشتی صورت گیرد.
 
حسینی ادامه داد: رعایت نکات شرعی علاوه بر انجام واجب الهی، موجب برکات عزاداری ها خواهد د و نذرکنندگان باید توجه داشته باشند، روبه قبله بودن دام، ذکر بسم الله هنگام سر بریدن و قطع رگ های چهارگانه دام از اصول اولیه ذبح شرعی دام است./انتهای خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۵:۴۹

26 Dec 2019