۰
plusresetminus
امام جمعه فارسان گفت: تحريم‏‌ها كه مهم‏ترين ابزار دشمن در جنگ اقتصادى است، زمانى اثرگذار است كه مسئولان تصميم‏هاى مدبرانه نداشته باشند و متناسب با شرايط ويژه جنگ اقتصادى تصميم نگيرند. نتيجه اين بي‌تدبيري‌ها فشار بر زندگى مردم خواهد بود و زمينه سوءاستفاده دشمن نيز فراهم مى‏شود.
فشار بر زندگي مردم  نتیجه بي تدبيري برخی مسئولان است/ برخورد قاطع با مفاسد اقتصادى آرامش را در جامعه تقويت می‌كند
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محسن ملک پور امام جمعه فارسان در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر به جمعه دوم شهريور آغاز هفته دولت و يکشنبه چهارم شهريور روز کارمند اشاره کرد و گفت: اين هفته را به همه دولت‌مردان و کارمندان تبريک عرض مي‌کنم.

وي گفت: آنچه از سيره و منويات امام خمينى (ره) و رهبر معظم انقلاب برمي‌آيد حمايت از دولت‏ها باوجود اختلاف‏‌نظرهاى موجود بوده است و ازآنجاکه منفعت انقلاب بر منفعت حزبى و جريانات سياسى تقدم دارد، حمايت از دولت‏ها براى پيشرفت انقلاب و ارزش‏هاى آن لازم و ضرورى است.

ملک پور افزود: پشتيبانى از دولت‏ها مى‏‌تواند موجب ايجاد وحدت و جلوگيرى از تفرقه و ايجاد فضاى دوقطبى گردد و موجب ايجاد دلگرمي در مسئولين جهت افزايش توان خدمت‏‌رسانى، اما برخى حمايت مقام معظم رهبرى از يك دولت را بهانه‌‏اى براى عدم انتقاد از دستگاه اجرايى قرار داده و مدعى مى‏‌شوند كه وقتى مقام معظم رهبرى از يك دولت حمايت مى‏‌كنند، بيان اشكالات و انتقادات از آن دولت به مفهوم تعارض با ديدگاه‏‌هاى ايشان تلقى مى‏‌شود.

وي تصريح کرد: اين در حالى است كه مؤيد اين ادعا در بيانات حضرت آقا ديده نشده و بالعكس با اصل انتقاد از دولت مورد حمايت خود مخالفت نكرده بلكه در دفاع از انتقاد منصفانه مؤکداً مى‏‌کنند

ملک پور افزود: برخى حمايت رهبر معظم انقلاب از يك دولت را به همه سياست‌‏ها و رفتار آن دولت تعميم داده و قصد تسرى آن را داشته‏‌اند و اين در حالى است كه هرگز چنين چيزى نيست دولت‏‌ها علاوه بر حمايت، نياز به انتقاد و نقد دلسوزانه هم دارند.

وي بيان داشت: دولت‏ها نگاهشان بعضاً منفعت جريانى و کوتاه‌مدت مى‏‌باشد ولى حاكميت و نهادهاى حاكميتى به علت خصايص ذاتى و مأموريتي‌اي كه دارد کلان نگر مى‏‌باشد، لذا در برخى موارد نقد واجب و لازم است و دولت‌ها ممكن است به هر دليلى از مسير انقلاب و نظام انحراف‌‏هايى را داشته باشند، نقد منصفانه و عالمانه مانع از انحراف دولت شود.

امام جمعه فارسان گفت: محورهاى مهمى كه بايد نقد در خصوص آن‏ها صورت گيرد عبارتند از، جايى كه خطوط قرمز نظام زير پاگذاشته شود، جايى كه ممكن است نهادها و جايگاه‌‏هاى انقلابى و ارزشى در موضع ضعف قرارگرفته و تخريب شوند، تخطي دولت‌‏ها از اجراى اسناد بالادستى، در صورت مغايرت مواضع، ديدگاه‌‏ها و عملكرد دولت با مواضع و تدابير و فرامين رهبر معظم انقلاب‏.

وي تصريح کرد: اصول نقد دولت، اصل خودى دانستن دولت در نقد، اصل پرهيز از تخريب در انتقاد، برخى نق زدن را با نقد كردن اشتباه گرفته و به‌جاي نقادى بيشتر نق زنى مى‏‌كنند كه محصول آن خارج ساختن نقد از كاركرد سازنده‌‏اش مى‌‏باشد، متأسفانه برخى از منتقدین هم نيت خيرخواهى ندارند و کمک مي کنند به بهره‏‌بردارى مخالفان در حالى است كه بين تخريب و نقد مرز پررنگى وجود دارد، اصل رعايت انصاف در نقادى‏، اصل خيرخواهى در انتقاد نیز از دیگر اصول نقد هستند.

ملک پور اظهار داشت: ويژگى بسيار مهم و مورد تأكيد رهبر معظم انقلاب در نقد، رعايت انصاف است، شاخصه انصاف در انتقاد يعنى در كنار نقاط ضعف بايد نقاط قوت را ديد و بيان كرد و يقيناً بدون انسجام درونى، امكان ايستادگى در مقابل هجمه‏‌هاى بيرونى نيست، آن‌هم در شرايطى كه همه دشمنان اسلام در تخاصمى شبيه به جنگ احزاب در يك جبهه، همه امكانات مادى و معنوى خود را براى ناكارآمد جلوه دادن نظام اسلامى به كار گرفته ‏اند.

امام‌جمعه فارسان گفت: تحريم‌‏ها كه مهم‏ترين ابزار دشمن در جنگ اقتصادى است، زمانى اثرگذار است كه مسئولان تصميم‌‏هاى مدبرانه نداشته باشند و متناسب با شرايط ويژه جنگ اقتصادى تصميم نگيرند، نتيجه اين بي‌تدبيري‌ها فشار بر زندگى مردم خواهد بود و زمينه سوءاستفاده دشمن نيز فراهم مى‏‌شود.

وي افزود: در اين ميدان دولت نقش محورى دارد اما نقش مجلس و قوه قضاييه نيز بسيار مهم است، مجلس با نظارت و تصويب قوانين مناسب مى‏تواند دولت را همراهى كند و قوه قضاييه با برخورد قاطع با مفاسد اقتصادى و رانت‏خوارى مى‏تواند آرامش را در جامعه تقويت كند.

وي بيان داشت: همان‏طور كه رهبر معظم انقلاب تأكيد كردند در اين موقعيت لازم است علاوه بر مصرف با دقت و صحيح منابع ارزى و طلايى كشور بايد تدبير فورى و مؤثر براى هدايت نقدينگى به سمت توليد بينديشند. همه اين اقدامات اصلاحى در صورتى قابل تحقق است كه يك تيم اقتصادى پرتحرك و معتقد به تغييرات اقتصادى مسئوليت را بر عهده بگيرد و تيم فعلى كه تاكنون نشان داده نتوانسته رافع مشكلات اقتصادى كشور باشد، مسئوليت را به تيم جديد واگذارد.

انتهاي پيام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۳:۲۸

27 Dec 2019