۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۲۷۱۹۷
همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر:

نمایشگاه عکس انقلاب در شهرکرد گشایش یافت

هم زمان با ایام‌الله دهه فجر نمایشگاه عکس انقلاب با حضور مسئولین استانی در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد گشایش یافت.
نمایشگاه عکس انقلاب در شهرکرد گشایش یافت
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ایران خبر، در نمایشگاه عکس انقلاب،تظاهرات انقلابی مردم شهرکرد در سال‌های شکل‌گیری پیروزی انقلاب به نمایش درآمده است و این خاطرات انقلابی مردم شهرکرد از سوی مرحوم نادر صبوری در حافظه تاریخی استان ثبت شده است.

مرحوم نادر صبوری تبریزی، از عکاسان پیشکسوت چهارمحال و بختیاری بود که مبارزات انقلابی مردم شهرکرد را ثبت کرد.

وی، عکاسی خبری یا فتوژورنالیستی را با دو روزنامه کیهان و اطلاعات آن دوران آغاز کرد و در همان سال‌های انقلاب تصاویر این هنرمند فقید در روزنامه‌های سراسری چاپ شد.

" نادر صبوری" متولد ١٣٢٣ تهران، اما سه دهه ساکن چهارمحال و بختیاری بود و حدود ٣٠ سال در بخش عکاسی مطبوعات ایران حضوری مستمر داشت که بیستم دی‌ماه سال ٨٨ دارفانی را وداع گفت.

نادر صبوری از نخستین عکاس انقلاب اسلامی ایران بود که مبارزات مردمی اقشار مختلف مردم چهارمحال و بختیاری علیه رژیم ستم‌شاهی را به تصویر کشید و تصاویر به یادماندنی از مبارزات مردم کشور در دوران رژیم ستم‌شاهی را به ثبت رسانید.

استاندار چهارمحال و بختیاری در دیدار از نمایشگاه عکس انقلاب، آثار این نمایشگاه را تداعی‌کننده خاطرات مبارزاتی مردم شهرکرد عنوان کرد.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: مردم این استان در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی، خاطرات به یادمانی را ثبت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این نمایشگاه با همکاری و مساعدت خانواده زنده‌یاد نادر صبوری، سازمان فرهنگی شهرداری شهرکرد و این اداره کل برپا شده است.

جواد کارگران دهکردی افزود: در این نمایشگاه ٢٢ تابلو عکس، از مبارزات انقلابی مردم استان در دید عموم قرار گرفته است.

این نمایشگاه به مدت ١٠ روز در نگارخانه مجمتع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری برپاست.

انتهای پیام1026ج /530ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۳۴:۰۱

31 Dec 2019