۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۲۴۰۳۷
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور:

برگزاری کنگره های شهدا بهترین محمل برای انتقال فرهنگ متعالی دفاع مقدس به نسل جوان است

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: حماسه دفاع مقدس که این حماسه نشانگر وحدت ملی بین همه اقوام و ادیان در کشور بود و نشان دهنده ایستادگی، مقاومت، تلاش و خودباوری بود باید این فرهنگ متعالی به نسل جوان منتقل شود.
برگزاری کنگره های شهدا بهترین محمل برای انتقال فرهنگ متعالی دفاع مقدس به نسل جوان است
سردار حق طلب در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار جهانبین نیوز در حاشیه نشست ستاد کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری گفت: موضوع دفاع مقدس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مهمترین حادثه در کشور، منطقه و جهان است.

حق طلب اظهار کرد: اگر دفاع مقدس نبود امروز اثری از انقلاب اسلامی و کشور ما در جهان باقی نمانده بود و این همه افتخارات امروز ما به برکت خون شهداست.

وی افزود: بعد از حماسه دفاع مقدس که این حماسه نشانگر وحدت ملی بین همه اقوام و ادیان در کشور بود و نشان دهنده ایستادگی، مقاومت، تلاش و خودباوری بود باید این فرهنگ متعالی به نسل جوان منتقل شود.

حق طلب  با بیان اینکه برگزاری کنگره های شهدا بهترین محمل برای انتقال این فرهنگ است اظهار کرد: به جز انتقال فرهنگ به نسل های بعد از انقلاب، ادای دین به شهدا و خانواده شهدا دستاورد دیگر برگزاری این کنگره هاست.

وی با اشاره به برگزاری کنگره 2400 شهید استان چهارمحال و بختیاری در ۱۵ مهرماه سال جاری گفت: این یک واقعه نادر برای این استان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جدول برگزاری کنگره های شهدای استانی و ملی بسیج تا سال ۱۴۰۰ تدوین شده، گفت: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته به جهت تأثیرگزاری یاد و نام شهدا استان ها هر ۱۰ سال یک بار باید کنگره های ملی را برگزار کنند تا مردم همواره با روحیه اخلاق و افکار و نیز سیره شهدا آشنا شوند زیرا آشنایی با افکار و روش شهدا روحیه سلحشوری را نزد جوانان کشورمان افزایش می دهد.

حق طلب در خصوص اقدامات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برای انتقال تجربیات موفق استانهای برگزار کننده کنگره به سایر استان ها گفت: این سازمان در تمام استانها مرکز دارد.

وی تصریح کرد: این مراکز وظیفه جمع آوری اسناد و مدارک و تولیدات و آثار ماندگار هنری نظیر فیلم، مستند، موسیقی و تئاتر را بر عهده دارند.

حق طلب با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که جنگ ما یک گنج بود تاکید کرد: امروز این گنجینه در اختیار ماست که هر روز جلوه های از این خاطرات، معرفت و بصیرت در زندگی مردم ساری و جاری است.

وی افزود: برگزاری این یادواره ها و کنگره ها که حاصل تلاش فرهنگی ماهها و سالهاست که می تواند با انجام کارهای فرهنگی و ثبت این وصایا و آثار فرهنگ اصیل دفاع مقدس به نسل های بعد از انقلاب منتقل شود.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۳۵:۰۵

14 Feb 2020