۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۳۷۶۳۷
دبیر کنگره دندانپزشکان عمومی عنوان کرد؛

آمار پوسیدگی دندان های کودکان ایرانی بالاتر از میانگین جهانی

دبیر مشاور علمی دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، گفت: آمار پوسیدگی دندان در کودکان ایرانی نسبت به میانگین جهانی بالاتر است.
آمار پوسیدگی دندان های کودکان ایرانی بالاتر از میانگین جهانی
به گزارش جهانبین نیوز؛ دکتر ناهید عسگری زاده در آستانه برگزاری دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، اظهارداشت: شایع‌ترین مشکلات دندان در کودکان مربوط به پوسیدگی است و بر اساس برخی از بررسی‌ها در مطب‌ها و کلینیک‌هایدندانپزشکی متوسط هر کودک ۵ تا ۶ دندان پوسیده دارد که گاهی این تعداد به ۱۰ تا ۱۵ مورد نیز می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه آمار پوسیدگی دندان در کودکان ایرانی نسبت به میانگین جهانی بالاتر است، افزود: کودکانی که دارای دندان پوسیده هستند باید هر ۳ تا ۴ ماه یکبار وضعیت سلامت دندان‌هایشان و میزان پوسیدگی در آنها توسط دندانپزشک بررسی شود.

دبیر مشاور علمی دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران ادامه داد: کودکانی که پوسیدگی دندان ندارند نیز باید هر شش ماه یکبار توسط دندانپزشک وضعیت دندان‌هایشان مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت مشاهده پوسیدگی اقدامات درمانی به موقع انجام شود.

وی بیان داشت: گاهی نیز نیاز به فلورایدتراپی برای پیشگیری از پوسیدگی در دندان‌های کودکان بوده که بعد از ۳ سالگی دندانپزشک برای کودک ممکن است توصیه کند.

عسگری‌زاده با اشاره به ضرورت آگاهی رسانی به مردم در جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان و کاهش آمار آن به ویژه در کودکان، گفت: مصرف شکلات، نوشابه و انواع فست فود در کودکان و نوجوانان آمار پوسیدگی‌های دندانی را در آنها افزایش می‌دهد و خانواده‌ها برای پیشگیری از این موضوع باید استفاده از میان وعده سالم همچون میوه و خشکبار را برای کودکان خود مورد توجه قرار دهند.

وی تاکید کرد: همچنین توجه مسئولان مدارس و آموزش و پرورش در کنترل بوفه‌ها جهت ارائه تغذیه سالم به دانش آموزان برای کاهش آمار پوسیدگی دندان در آنها بسیار حائز اهمیت بوده و همکاری دولت و انجمن‌های علمی دندانپزشکی در این زمینه می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

دبیر مشاوره دوازدهمین کنگره علمی سالانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: بسیاری از والدین تصور می‌کنند که توجه به دندان‌های شیری چندان اهمیتی ندارد چرا که این دندان‌ها قبل از هفت سالگی ریزش کرده و دندان های اصلی رویش می‌کنند درحالی که اهمیت به دندان‌های شیری بسیار مهم بوده و آسیب به آنها می‌تواند مشکلات زیادی برای کودکان به همراه داشته باشد.

عسگری زاده گفت: بعد از یک سالگی کودک، مصرف شیر شبانه به ویژه با شیشه شیر می تواند آمار پوسیدگی دندان را در آنها افزایش دهد و در واقع پوسیدگی سریع پیشرونده به همراه داشته باشد. این پوسیدگی‌ها می‌تواند باعث عفونت لثه در کودک شود و آسیب به لب آن را به همراه داشته باشد و در چنین مواردی کودک دیگر توانایی درست غذا خوردن و گاز گرفتن مواد غذایی را نخواهد داشت. بنابراین اقدام به موقع والدین جهت شناسایی دندان پوسیده کودک بسیار حائز اهمیت بوده تا بتوان اقدامات درمانی را به موقع انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برخی از والدین تصور می‌کنند که استفاده از قطره آهن سبب پوسیدگی دندان کودک آنها می‌شود در صورتی که چنین مسئله‌ای صادق نیست و در صورت عدم رعایت برخی از نکات بهداشتی تنها ممکن است تغییر رنگ لبه دندان ایجاد شود. بنابراین به والدین توصیه می‌شود بعد از استفاده از قطره آهن حتماً به کودک خود آب بدهند تا تغییر رنگ دندان ثابت نماند.

منبع: مهر

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۱:۱۴

17 Jan 2020