۲
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۳۹۶۱۷
متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات در چهارمحال و بختیاری:

خانواده‌ها شرایطی آرام برای حضور فرزندانشان در کنکور فراهم کنند/ علاقه مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب رشته دانش‌آموزان در دانشگاه

متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات در چهارمحال و بختیاری گفت: کنکور از مهم‌ترین اتفاقات در زندگی دانش آموزان می‌باشد، بنابراین لازم است خانواده‌ها شب قبل از کنکور شرایطی آرام برای آن‌ها سازند.
خانواده‌ها شرایطی آرام برای حضور فرزندانشان در کنکور فراهم کنند/ علاقه مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب رشته دانش‌آموزان در دانشگاه
حسینعلی علیخانی متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: ۴۱ سال سن دارم و از آبان‌ماه سال ۹۶ فارغ‌التحصیل شده و در بیمارستان شهرکرد مشغول به کار شدم.

وی با اشاره به اینکه در دوران دبیرستانم چون به پزشکی علاقه داشتم، در رشته علوم تجربی در دبیرستان شهید مطهری فرادنبه مشغول به تحصیل شدم گفت: آن زمان کنکور به‌صورت دو مرحله‌ای برگزار می‌شد و من بعد از اتمام سال چهارم دبیرستان در کنکور شرکت کردم.

علیخانی خاطرنشان کرد: در انتخاب رشته کسی که بتواند کمکم کند نداشتم و صرفاً فقط برای اینکه وارد دانشگاه شوم رشته پرستاری را انتخاب کردم و با تصور اینکه بعداً به این رشته علاقمند می‌شوم وارد دانشگاه شدم.

به دلیل عدم علاقه مجبور به انصراف از رشته پرستاری شدم

این پزشک چهارمحالی با اشاره به اینکه هر رشته‌ای در جایگاه خودش کارایی خوبی دارد و من هم تا اواخر ترم یک و تا قبل از امتحانات پایان ترم در رشته پرستاری تحصیل کردم افزود: اما در نهایت با وجود مخالفت‌های خانواده‌ام مجبور به انصراف شدم.

وی اضافه کرد: من عزمم را جزم کردم که با همه تلاشم در رشته پزشکی قبول شوم، اما باید بعد از انصراف به خدمت مقدس سربازی اعزام می‌شدم، با وجود این هرگز از هدفم کوتاه نیامدم و همواره این هدف را در ذهنم داشتم، بنابراین در طول خدمت سربازی کتاب‌هایی که نیاز بود برای کنکور بخوانم همراهم بردم و از هر فرصتی برای مطالعه استفاده می‌کردم.

بعد از اتمام سربازی با همه عزم و اراده‌ام در کنکور ثبت‌نام کردم/به علت شرایط مالی در کلاس‌های کنکور شرکت نکردم

علیخانی یادآور شد: بعد از اتمام سربازی در کنکور سال ۷۶ ثبت‌نام کردم و از زمان ثبت‌نام با یک عزم و اراده‌ای که دیگر در زندگیم تکرار نشد، درسم را خواندم و در چند ماه باقیمانده برنامه‌ریزی کرده جمع‌بندی‌هایم را انجام دادم، اما به دلیل شرایط مالی که داشتم نتوانستم از کلاس‌های کنکور و تقویتی استفاده کنم.

وی با اشاره به اینکه به مدت ۶ ماه به‌صورت فشرده درس خواندم و با رتبه ۴۵۰ در مرحله اول کنکور قبول شدم و بعد از گذراندن مرحله دوم در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد قبول شدم و این همان رشته ای بود که من برای بدست آوردنش جنگیده بودم اضافه کرد: از سال ۷۷ در رشته پزشکی عمومی قبول شده و بعد از هفت سال مشغول طرحم شدم.

علیخانی اضافه کرد: بعد از چند سال طبابت در سال ۹۱ در رشته جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات در تهران مشغول به تحصیل شدم اما به علت شرایط خانوادگی انتقالی گرفتم و در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه تحصیل دادم.

این پزشک چهارمحالی یادآور شد: زمانی که ما کنکور شرکت کردیم، کلاس‌های کنکور مثل الان باب نشده بود اما امروز حضور در این کلاس‌ها به یک نیاز تبدیل شده و خانواده‌ها ناگزیر به فرستادن فرزندانشان در این کلاس‌ها هستند و دانش‌آموزان باید بدانند در درجه اول پشتکار و داشتن هدف است که باعث موفقیت آن‌ها می‌شود.

دانش‌آموزان در انتخاب رشته، در درجه اول علایق خود را درنظر بگیرند

علیخانی گفت: دانش‌آموزان در درجه اول به دنبال علایق خود باشند و خانواده‌ها به علاقه فرزندان خود توجه کنند و بدانند این موضوع مهم‌ترین اصل و فاکتور است.

وی در انتها از خانواده‌ها خواست شرایط مناسبی برای فرزندان‌شان در شب کنکور فراهم سازند و اجازه دهند در شرایطی آرام روز قبل از کنکور را سپری کنند، همچنین به دانش‌آموزان توصیه کرد هر چه خواندند برای کنکور کافیست و اجازه ندهند اضطراب و استرس زحمات چند ساله‌شان را خراب کند و با اعصاب آرام بر سر جلسه کنکور حاضر شوند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۱۸:۰۱

27 Dec 2019