۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۱۷۳۸۷
استاد دانشگاه شهرکرد:

حمايت‌هاي ايران از مقاومت دليل تحريم‌هاي جديد/ حل بحث هسته‌اي روحيه خصمانه آمريکا را نسبت به ايران تغییر نمی‎دهد

استاد دانشگاه شهرکرد گفت: بحث هسته اي ايران بهانه اي براي تحريم هاي غيرمنطقي آمريکا ست و بغض آمريکا ازحمايت ايران از مقاومت اسلامي، دليل اصلي تحريم هاي جديد است.
حمايت‌هاي ايران از مقاومت دليل تحريم‌هاي جديد/ حل بحث هسته‌اي روحيه خصمانه آمريکا را نسبت به ايران تغییر نمی‎دهد
به گزارش جهانبین نیوز، دکتر سير الله مرادي نوده، کارشناس مسائل سياسي و استاد حقوق بين الملل دانشگاه شهرکرد در گفتگو با خبرنگار سياسي اساتيد برتر با اشاره به رهنمود هاي مقام معظم رهبري مبني بر اينکه" اعتماد به آمريکا بي فايده است" افزود: آمريکا در مساله هسته اي ايران به دنبال اهدافي از قبل تعيين شده است و بحث هسته اي يک بحث جانبي اين مساله به شمار مي رود تا آمريکا رفتار خصمانه خود را نسبت به ايران تشديد بخشد.

مرادي با تاکيد بر اينکه مذاکرات، مستمسکي براي تحقير ايران يا اهداف خاص آمريکاست، بيان داشت: استکبار، با طرح تحريم هاي جديد، مي خواهد مشکلات خود را نسبت به ايران در قبال مساله حقوق بشر، ساخت موشک هاي تدافعي يا حمايت از مقاومت، به طور ريشه اي بازنگري کرده و نگرش کشور هاي جهان به ايران را تحت تاثير قرار دهد.

مدير دانشکده ادبيات دانشگاه شهرکرد همچنين ادامه داد: سياست خارجي آمريکا نسبت به ايران هرگز تغيير نخواهد کرد و ساده انديشي است که اگر بگوييم چون ما مفاد مذاکرات هسته اي را اجرا کرديم و حسن نيت خود رانشان داده ايم، پس آمريکا موظف بوده با ايران مسالمت آميز برخورد کند...، اين گونه نبوده و نخواهد بود، کساني که با حداقل الفباي حقوق و سياست آشنا هستند، مي دانند که اين نوع تحريم ها نقض آشکار موافقت نامه هاي ژنو است و علي القاعده، ايران هم بايد با اين رفتار، رفتاري مناسب و هم سو با عزت و قدرت اسلامي کشورمان انجام خواهد دهد.

وي حضور در نشست ها و مذاکرات هسته اي را نشان از حسن نيت ايران در ميان افکار عمومي جهان مبني بر مخالفت با ساخت سلاح هسته اي دانست و گفت: اگر آمريکا بر رفتار خصمانه خود ادامه دهد و بخواهد ما را در نزد افکار جهان تحقير کند، بزودي متوجه اين موضوع خواهد شد که ملت ايران با رهنمود ها و راهکارهاي رهبري در مقابل آمريکا مقاومت کرده و اجازه دست اندازي به سياست هايمان را نخواهد داد.

کارشناس مسائل بين الملل اظهار داشت: شکست اسرائيل در رسيدن به اهداف خود در غزه مي تواند يکي از دلايلي باشد که آمريکا مي خواهد خشم خود را نسبت به مقاومت ابراز کند و با توجه به اينکه ايران را حامي مقاومت مي بيند، بهانه اي براي تحت الشعاع قرار دادن مذاکرات و سپس تحريم هاي جديد بدست بياورد.

وي افزود: ايران در مذاکرات نه تنها حسن نيت خود را ثابت نمود بلکه فراتر از NPT براي گروه ۵+۱ امتياز بخشي کرده و طبق ماده ۴ ان پي تي، تمامي تعهدات از طرف تيم ايراني اجرايي شده بود.

سيرالله مرادي نوده با بيان اينکه، خط مشي تداوم تحريم ها، ايران را از وابستگي ها دور مي کند، ادامه داد: تحريم ها، اتحاد ملي را بيشتر خواهد کرد و از سويي نگاه دولت را بايد معطوف به درون و متکي شدن به توانايي هاي داخلي کند.

وي تصريح کرد: دولتمردان ما بايستي همانگونه که از قبل پيش بيني مي شده است، با اتکا به فضل خداوند و منويات مقام معظم رهبري و تبعيت از آن به قدرت ملي خود تکيه کرده و با نگاه به منافع و منابع ملي خود، مسايل کشور را در درون، حل نمايند.

انتهاي پیام/
مرجع : اساتید برتر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۰۸:۲۵

29 Dec 2019