۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۳۶۳۷۷
در چهارمحال و بختياري

حيات معنوى جامعه در گرو امر به معروف و نهى از منکر / اجراي 55 عنوان برنامه درهفته امر به معروف و نهي از منکر

جانشين ستاد امر به معروف و نهي از منکر در چهارمحال و بختياري گفت: هم زمان با هفته امر به معروف و نهي از منکر که مصادف با ايام دهه محرم و هفته دفاع مقدس است 55 عنوان برنامه با همکاري سپاه حضرت قمر بني هاشم (ع) در چهار محال و بختياري برگزار مي شود.
حيات معنوى جامعه در گرو امر به معروف و نهى از منکر / اجراي 55 عنوان برنامه درهفته امر به معروف و نهي از منکر
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ عبدالمحمد سعيدي جانشين ستاد امر به معروف و نهي از منکر چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه هفته امر به معروف و نهي از منکر مصادف با هفته اول دهه محرم است اظهار کرد: با توجه به اينکه امسال هفته امر به معروف و نهي از منکر و دهه اول محرم مصادف با هفته دفاع مقدس است بيش از ۱۳۵ برنامه مختلف در سطح کشور در خصوص امر به معروف و نهي از منکر انجام شده است.

وي با بيان اينکه آغاز برنامه هاي هفته امر به معروف و نهي از منکر از ۳۶ شهريورماه آغاز شد تصريح کرد: امسال شعار نهضت حسيني امر به معروف و نهي از منکر و ورزش هاي انقلاب اسلامي بوده است که در روزهاي هفته نام گذاري شده سخنراني قبل از نماز جمعه، تجمع سراسري و راهپيمايي امر به معروف و نهي از منکر درروز جمعه ۳۱ شهريورماه در اين استان برگزار شد.

سعيدي به برنامه هاي روز دوم در هفته امر به معروف و نهي از منکر در راستاي عنوان فرهنگ ايران اسلامي–دانش آموزان-امر به معروف و نهي از منکر اشاره کرد و گفت: در اين روز در اکثر مدارس استان زنگ امر به معروف و نهي از منکر زده شد ، سخنراني در مدارس و بزرگداشت مدارس صورت گرفت.

وي با بيان اينکه روز سوم استقلال فرهنگي دانشگاهيان و امر به معروف و نهي از منکر است که در اين راستا برنامه هاي مختلفي در سطح دانشگاه ها داريم عنوان کرد: برگزاري کرسي هاي آزاد انديشي، نشست هاي علمي و... از جمله برنامه ها در اين روز است.

سعيدي افزود: روز چهارم برنامه هاي سلامت محيط اداري، کسب و کار، امر به معروف و نهي از منکر که تقويت سازماندهي ياوران معروف و بزرگداشت شهداي ادارات در سطح استان را در دستور کار داريم.

وي عنوان رو پنجم هفته امر به معروف و نهي از منکر را تحکيم و تعالي نهاد خانواده، آسيب هاي اجتماعي و امر به معروف و نهي از منکر دانست و خاطرنشان کرد: فعاليت تفريحي و فرهنگي جهت خانواده ها و بانوان و ترويج فرهنگ عفاف و حجاب از برنامه هايي است که درز اين استان اجرا مي شود.

سعيدي ادامه داد: گردهمايي بزرگ طلايه داران روز سه شنبه ۹ صبح در مجتمع لاله شهرکرد برگزار مي شود.

وي از ديگر برنامه هاي هفته امر به معروف و نهي از منکر در سطح استان خبر داد و گفت: تجليل از فعالان و موثرين عرصه امر به معرف و نهي از منکر، حمايت از توليد ملي و اقتصاد مقاومتي امر به معروف و نهي از منکر، حمايت از امران به معروف و نهيان از منکر و بزرگداشت شهدا، ترويج فرهنگ امر به معروف و نهي از منکر ،غبار روبي گلزار شهدا در سراسر شهرستان هاي استان و... از ديگر برنامه هاي شاخص در هفته امر به معروف و نهي از منکر است.

سعيدي بيان داشت: خيلي از برنامه ها امر به معروف و نهي از منکر با هماهنگي سپاه و به صورت مشترک انجام مي شود.

امر به معروف و نهي از منکر واجبي مظلوم و فراموش شده

جانشين ستاد امر به معروف و نهي از منکر در چهارمحال و بختياري گفت: امر به معروف نهي از منکر دو واجب الهي است که مضلوم واقع شده و خيلي به آن پرداخته نشده است.

سعيدي با اشاره به اينکه تا قبل از سال ۹۴ هيچ قانوني در خصوص امر به معروف و نهي از منکر نداشتيم اظهار کرد: از سال ۹۴ به بعد حمايت امران به معروف و نهي از منکر ابلاغ شد اما هنوز سازکارهاي لازم به وجود نيامده است.

وي ادامه داد: به شوراي انقلاب فرهنگي دستور داده شد که همه نهادها از نظر امر به معروف و نهي از منکر حرف شنويي داشته باشد.

سعيدي با اشاره به اينکه تا سال ۷۲ فعاليت آنچناني در خصوص امر به معروف و نهي از منکر وجود نداشت عنوان کرد: بعد از تصويب قانون بحث فعاليت ها چشمگير شده و جا انداختن بحث لساني وظيفه همگاني شد.

وي با اشاره به اينکه همه ما در قبال امر به معروف و نهي از منکر مسئول هستيم بيان داشت: همه افراد جامعه در مقابل ناهنجاري ها لازم است حداقل کار را انجام دهند.

سعيدي يادآور شد: همه ما افراد جامعه و اين نظام لازم است اگر منکر ديديم تذکردهيم و بنا به فرموده مقام معظم رهبري اگر تذکر به صورت همگاني باشد از شمشير هم برنده تر است.

وي با اذعان بر اينکه همگاني کردن امر به معروف و نهي از منکر بايد جا انداخته شود بيان داشت: ما در اين استان تا کنون ۱۷۰۰ نفر را در استاي امر به معروف و نهي از منکر آموزش داده ايم که اين افراد کارت امر به معروف و نهي از منکر را نيز دريافت نموده اند.

سعيدي با تاکيد بر اينکه براي استفاده از امر به معروف و نهي از منکر روش ها مختلف است خاطر نشان کرد: کساني که اموزش ببيندد بايد اول معروف را بشناسند منکر را بشناسند و بدانند با مخاطب چگونه ارتباط برقرار کنند.

ضرورت رعايت هنجارهاي جامعه

جانشين ستاد امر به معروف و نهي از منکر در چهارمحال و بختياري گفت: بايد هنجارهاي جامعه را رعايت کرد اين جامعه مانند يک کشتي است و اين روش ها مواردي است که ما آموزش مي دهيم.

سعيدي با اشاره به اينکه همه ما درگير جنگ فرهنگي هستيم بيان داشت: ما به عنوان بچه هاي مومن در راستاي احيا امر به معروف و نهي از منکر کار مي کنيم تا حدودي موفق بوده، ضعف هايي داشته ايم که در دوره هاي بعد قابل جبران است.

وي يادآور شد: ما تا کنون بيش از ۳۰ سال است که جنگ فرهنگي را تجربه مي کنيم و اگر اقدامات جوانان ما در راستاي امر به معروف و نهي از منکر و همچنين اقدامات فرهنگي نبود شايد وضعيت بدتر از اينها شکل مي گرفت.

جانشين ستاد امر به معروف و نهي از منکر در چهارمحال و بختياري با بيان اينکه تا کنون توانسته ايم روند تهاجم دشمن و تاثير گذاري آن را کند کنيم اذعان داشت: بايد در اين راستا که چه ميزان امر به معروف و نهي از منکر ما در جامعه تاثير گذار بوده است نظرسنجي صورت گيرد.

سعيدي تاکيد کرد: امر به معروف و نهي از منکر واجبي است که بايد اجرا شود و راه و شيوه آن هم بايد آموزش ديده شود.

وي افزود: علت ها و آسيب ها را بررسي مي کنيم، راهکار مي دهيم و در رابطه با ناهنجاري ها مسئوليت داريم.

رسانه ها موثرترين نقش در ترويج امر به معروف و نهي از منکر

جانشين ستاد امر به معروف و نهي از منکر در چهارمحال و بختياري گفت: رسانه ها نقش موثري در ترويج امر به معروف و نهي از منکر دارند.

سعيدي اظهار کرد: امر به معروف و نهي از منکر واجبي است که بقيه واجبات به واسطه آن اقامه شود اگر تعطيل شود بقيه آن هم تعطيل خواهد شد اگر امر به معروف و نهي از منکر ترک شود مشکلات زيادي به وجود خواهد آمد.

وي ادامه داد: اگر امر به معروف و نهي از منکر در جامعه پياده شود اصلاح همه ناهنجاري ها نيز به وجود مي آيد.

سعيدي با بيان اينکه امر به معروف و نهي از منکر در همه عرصه هاي زندگي است بيان داشت: بر همه ما واجب است که امر به معروف و نهي از منکر را در يکا يک عرصه هاي زندگي خود پياده کنيم.

ايران اسلامي در قله امر به معروف و نهي از منکر

جانشين ستاد امر به معروف و نهي از منکر چهارمحال و بختياري گفت: بزرگترين معروف جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي است و هر آنچه بخواهد ضربه بزند و اينها مي شود منکر ما در قله امر به معروف و نهي از منکر را ببنيم.

سعيدي در پايان با اشاره به اينکه ما بايد بتوانيم به تثبيت اين نظام با همه ارزش ها و اهداف آن و آنچه در مقابل آن است تلاش کنيم تاکيد کرد: مصرف کالاهاي خارجي از منکرات اقتصادي و اقتصاد مقاومتي اولويت اول معروفات کشور است.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۰۱:۳۶

10 Jan 2020