۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
کد مطلب : ۳۵۴۷۷
امام جمعه لردگان/

شايسته‌سالارى، جوان‌گرايى و مديران جهادى را جايگزين مديران قدرت‌طلب، سهم‌خواه و پير كنيم‌

خطيب جمعه لردگان گفت: ضرورى است رييس محترم جمهوردر انتخاب وزرا صرف‌نظر از گرايش‌هاى جناحى و گروهى و توجه به سهم‌خواهى زياده‌خواهان، معيارهايى همچون، ديندارى، تعهد، تخصص، تجربه وكارآمدى، شجاعت و دشمن‌شناسى مدنظر قرار گيرد.
شايسته‌سالارى، جوان‌گرايى و مديران جهادى را جايگزين مديران قدرت‌طلب، سهم‌خواه و پير كنيم‌
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ حجت الاسلام انصاري امام جمعه لردگان در خطبه نماز جمعه اين هفته گفت: وجود امامت و ولايت در جامعه‌، يک امر ضروري است‌، که هم قرآن کريم اهميت آن را بيان فرموده است‌، و هم امامان معصوم‌ و هم عقل به بودن  ولايت  حکم مي‌کند، و هم اين که همه مردم مسلمان و غير مسلمان خواستار آن هستند.

وي افزود: اگر از امامت و ولايت جدا شويم جامعه به انحراف کشيده مي شود، آن کسانيکه اعتقاد به امامت و ولايت نداشتن  چه ضربه هائي به اقلاب و اسلام زدند در جامعه اسلامي نبايد سراغ ظالم، طاغوت و فاسد برويم و اينها نمي توانند امامت و ولايت داشته باشند.

انصاري بيان داشت: اگر وظايف شرعي و الهي خودمان را انجام دهيم کشور ما مدينه فاضله مي شود گاهي اوقات در جامعه افرادي پيدا مي شوند که از ولايت و امامت خارج مي شوند و براي کشور مشکل ايجاد مي کنند اين افراد ممکن است در لباس روحانيت و در قشرهاي ديگر جامعه باشند مردم بايد مواظب باشند و فريب نخورند .
وي در ادامه گفت:  شرائط ولي امر آن است که بر هواي نفس خود غلبه کند، دنيا پرست و مال پرست و ترسو نباشد و از تشر دشمن عقب نشيني نکند، اهل تشخيص هلال و حرام باشد .
 
 نماز جمعه؛ قرارگاه ايمان و تقوا
 انصاري در خطبه دوم به سالروز تشکيل نماز جمعه در ايران اشاره کرد و گفت : در 5مرداد اولين نماز جمعه در تهران توسط آيت الله طالقاني خوانده شد.

وي تاکيد داشت:  نمازهاي جمعه پايگاه تجمع ، انسجام و وحدت  مردم است خيرات و برکات زيادي دارد؛ نماز جمعه يك قرارگاه ايمان، تقوا، بصيرت و اخلاق است.

انصاري بيان داشت: نماز جمعه قلب فرهنگى هر شهر است؛ مركز فرهنگى هر شهر، نماز جمعه است، جايى است كه آن‌جا هدايت‌گرى انجام مى‌گيرد.

معيارهاى انتخاب اصلح در گزينش وزراى دولت دوازدهم‌

شايسته‌سالارى، جوان‌گرايى و مديران جهادى را جايگزين مديران قدرت‌طلب، سهم‌خواه و پير كنيم‌

حجت اسلام انصاري با اشاره به نزديک بودن مراسم تنفيذ و تحليف رييس جمهورى گفت: ضرورى است در انتخاب وزرا صرف‌نظر از گرايش‌هاى جناحى و گروهى و توجه به سهم‌خواهى زياده‌خواهان، معيارهايى همچون، ديندارى، تعهد، تخصص، تجربه وكارآمدى، شجاعت و دشمن‌شناسى مدنظر قرار گيرد. علاوه بر اين با توجه به اين‌كه امور اجرايى نيازمند مديريت كارى و جهادى مى‌باشد، ضرورى است كه مديران جهادى و انقلابى به‌كار گرفته شوند و اكيداً از مديران خسته و پير خوددارى شود. اميدواريم اين مهم تحقق يابد و دولت دوازدهم از تحرك بيشترى نسبت به دولت يازدهم برخوردار شود. خصوصا كه كشور ما ايران اسلامى داراى بالاترين استعدادهاى جوان در جهان است.

وي در بخش ديگر به سالروز ولات حضرت معصومه (س) و روز دختر اشاره داشت و گفت: مادران امروز دختران ديروز و دختران امروز مادرن فردا هستند؛ لازم است دختران براى فهم اجتماعى و سياسى صحيح تربيت شوند تا زن به‌عنوان نيمى از جامعه بشرى علاوه بر طى نمودن مسير كمال خود؛ آماده نقش‌آفرينى شايسته در تعيين مسير جوامع بشرى باشد.

امام جمعه لردگان با گراميداشت ياد و خاطره شهداي عمليات مرصاد، نقش رزمندگان در عمليات غرورآفرين مرصاد بسيار ويژه و قابل توجه دانست و گفت: پنجم مرداد سالروز پيروزي عمليات مرصاد و نابودي منافقين دراسلام آباد و غرب کشور بود که برگي زرين در تاريخ کشور به ثبت رسيد و بر اقتدار و ولايت‌مداري مردم غيور ايران افزوده شد.

چرا ايران در عراق و سوريه مى‌جنگد؟
خطيب نماز جمعه لردگان در پايان در خصوص  سوال اينکه چرا ايران در عراق و سوريه مى‌جنگد و به کشورهاي مسلمان کمک مي کند گفت: حضور فعال جمهوري اسلامي ايران در حمايت از سوريه و عراق و تلاش براي نابودي مسلحين تکفيري در اين کشورها افزايش امنيت داخلي جمهوري اسلامي ايران را در پي داشته است، چرا که نا امن ساختن محيط داخلي کشور ايران پس از نا امن سازي محيط پيراموني آن يکي از اهداف گروه هاي تکفيري فعال در سوريه و عراق است.

انتهاي خبر/630 ل
مرجع : پایگاه خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۰۰:۱۲

2 Jan 2020