۰
plusresetminus
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از دولت فعلی به عنوان بدهکارترین دولت در تاریخ جمهوری اسلامی نام برد.
دولت فعلی بدهکارترین دولت در تاریخ جمهوری اسلامی است/ اهانت‌ها در این دولت به مردم ایران بی سابقه بود
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد بذرپاش امشب در مسجدمهدی موعود محله آزادگان بندرعباس در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه امام برای حفظ نظام و جمهوری اسلامی گفت حفظ جمهوری اسلامی از حفظ جان امام زمان بالاتر است، اظهار داشت: امروز با مدل‌های مدیرانی مواجه هستیم که تصمیم نمی‌گیرند ولی وظیفه مردم تا پنج روز دیگر تصمیم خوب و انتخابی خواهند کرد که برای کشور سرنوشت ساز خواهد بود.

وی با بیان اینکه تصمیم مردم تا پنج روز به اندازه ای مهم است که می تواند موجب تحول در کشور شود، بیان داشت: ۳۸سال از انقلاب گذشته، جمعیت جوان سالی یک میلیون و ۲۰۰ به متقاضی اشتغال اضافه می‌شود ما هنوز برخی جاها کاسه چه کنم چه کنم به دست می‌گیریم؟ برخی می‌گویند چه ربطی دارد، اتقافا ربط دارد دلیل ربطش این است که ما می‌خواهیم پنح روز دیگر برای متولی اصلی حل کردن این مسائل تصمیم بگیریم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز جوانان از خجالت کار نداشتن، آب می شوند برخی می گویند به ما چه ربطی دارد؛ اما پنج روز دیگر ما مخیر بین دو انتخاب هستیم؛ اینکه تصمیم بگیریم آیا به این وضعیت ادامه بدهیم و یا رکود و بیکاری را برچینیم، یا ۲۵ سال دیگر کشور را پیش فروش کنیم یا خیر؟

مدل قرارداد آی پی سی برگشت به عقب است

بذرپاش در این رابطه به مثال قرارداد آی پی سی در سال ۵۲ و در زمان محمدرضا شاه، اشاره کرد و افزود: زمانی که بین عراق و اسرائیل جنگ اتفاق افتاد، دوران شکوفایی منابع نفتی ما بود ما به صورت امتیازی و بعد هم مشارکتی کار می‌کردیم؛ کار اکتشاف، تولید، برداشت و فروش برعهده کشور خارجی بود و ایران درصدی پول می‌گرفت به این مدل امتیازی می گویند که بعدها این مدل امتیازی را محمدرضا شاه به مشارکتی تبدیل کرد.

وی ادامه داد: سال ۵۷ که درآمدها بالا رفت، مدل پیمانکاری روی کار آمد که هر در هر بخش اعم از اکتشاف، تولید و فروش پیمانکار خاص خود را داشت؛ به تعبیری مدل قرارداد آی پی سی یک برگشت به عقب است یعنی از مشارکتی یک پله به عقب برگشت یعنی امتیاز این قرارداد به صورت ۲۵ ساله به خارجی‌ها واگذار شدن، به این نوع مدل در قراردادهای نفتی امروز نیز ایراد گرفته شده، اما گفتند نه ما یک مقداری هم مدل مشارکتی بسته‌ایم، یعنی بعد از اینهمه سال ما دوباره به مدل سال ۵۷ برگردیم.

با آدرس غلط ملت را معطل گذاشته‌اند/ پورسانت قراردادهای بزرگ خارجی تان کجاست؟

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این جمله که ما دغدغه اداره کشور داریم؛ ما پنج روز دیگر برروی آدرس های غلط و دروغ و صداقت و راستی می خواهیم تصمیم بگیریم، گفت: با آدرس غلط ملت را معطل گذاشته‌اند.

بذرپاش با بیان این جمله که چهارسال کشور را معطل کردید و گفتید آب خوردن مردم هم از برجام می آورید، گفت: مدل آدرس غلط دادن اداره جامعه همان مدل اداره کردن دولت قاجاریه است و این مدل در مدیران امروز جامعه هم می‌بینیم؛ و آدرس غلط اینکه به مردم بگوییم مشکلات چیز دیگری است که کمتر از شما توقع کنند.

فروش اینترنت ۲۹ برابری قیمت متوسط منطقه ای به مردم توسط دولت

وی با بیان این جمله که در سال ۹۵ کمترین میزان سرمایه گذاری خارجی کشور در ۱۲ سال اخیر اتفاق افتاده است، بیان کرد: متوسط چهارساله این دولت در سرمایه گذاری خارجی یک و شش میلیارد دلار در سال است؛ درحالی که متوسط چهارسال مشابه دولت دوم آقای احمدی نژاد ۳.۹ دهم میلیارد دلار بوده است.

نماینده سابق مردم تهران افزود: به مردم راست بگویید پورسانت این قراردادهای بزرگ خارجی تان کجاست؟ ما شنیده‌ایم حدود ۱۰ درصد است این عدد با توجه به رقم قرارداد می‌شود یک میلیارد دلار، این رقم پورسانت را بگویید کجاست؟ اصلا ما هم با اسب سفر می‌کنیم هم با هواپیما ولی شما اول بگویید پورسانت قرارداد هواپیمای خریداری شده دولت شما چقدر است؟

بذرپاش با طرح این سوال از سوی دولت روحانی که چرا فرانسوی‌ها از اینکه دولت شما برود ناراحت است؟ مگرچه خبر است؟ جز آدرس غلط؟ گفت: شما اینترنت را ۲۹ برابر قیمت متوسط منطقه ای به مردم می‌فروشید، اما می‌گویید می‌خواهند شبکه‌های اجتماعی را ببندند، چه کسی؟ و کجا می‌خواهد شبکه‌های اجتماعی را ببندد، چرا اسم های مستعار و حرف های کلی می‌زنید.

پنج روز دیگر برروی آدرس‌های دروغ و راستگویی تصمیم می‌گیریم

وی اضافه کرد: می‌گوید شما اینها را نمی‌شناسیدمن اینها را می شناسم اینها می‌خواهند دیوار بکشند، کی این حرف را می زند؟ کسی که کل زندگیش جز امنیتی کار دیگری نکرده است، کل پرونده‌های حوزه کاری این آقا کنترل آسیب بحران بوده آنوقت کی اهانت‌ها دیوار بکشد.

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: این حرف که می‌خواهند دیوار بکشند اسرائیل علیه امام هم گفت که اگر خمینی بیاید می‌خواهد داخل پیاده روها دیوار بکشد مردم همراه نشوید. اینها همان آدرس‌های غلط است که امروز شما به مردم می‌دهید.

بذرپاش با تاکید براینکه پنج روز دیگر برای این آدرس های غلط باید تصمیم بگیریم و تصمیم می‌گیریم دولتی می‌خواهیم که در طراز انقلاب باشد، گفت: پنج روز دیگر وقت این تصمیم گرفتن هاست که آیا به بازارکار دولت چین افتخار کنیم و بگویم این نحوه تعامل با دنیاست یا روش صحیح آن را دنبال کنیم.

دولت روحانی بدهکارترین دولت در تاریخ جمهوری اسلامی/ در این دولت اهانت‌ها به مردم ایران در منا و گرجستان و ترکیه بی سابقه بود

وی در بخش دیگری از سخنان خود از دولت فعلی را بدهکارترین دولت در تاریخ جمهوری اسلامی نام برد و اظهار کرد: مگر شما همه مدل دولتی نبودید اگر تنها حقوق نجومی هم می‌گرفتید اینهمه سرمایه نداشتید،چرا اینهمه پول دارید حتی اگر اگر از راه حلال هم به دست آورده باشید بازهم درد مردم را متوجه نمی‌شوید، چون وقتی مردم با ۴۵ هزار تومان زندگی می کنند ولی سرمایه یک وزیر شما یک میلیارد است.

این نماینده مجلس خطاب به دولت تدبیر گفت: چطور وقتی می گوییم صد تومان به یارانه اضافه شود آسمان ریسمان می بافید که نمی شود چطور می شود شما اینهمه پول دار شوید ولی برای مردم می‌شوید، ۸ هزار میلیارد از صند وق ذخیره فرهنگیان را بردارید ولی نمی‌شود ۴۵ هزارتومان را ۱۰۰ هزار تومان کرد به دولت قبل هم نمی‌گفتید نمی‌شود ولی شد مردم را از چه می‌ترسانید سرمردم منت نگذارید.

بذرپاش با بیان این جمله که در این دولت اهانت‌ها به مردم ایران در منا و گرجستان و ترکیه بی سابقه بوده است، ادامه داد: مگر می‌شود دیپلماسی قدرت نباشد ولی شما بتوانید سرمیزمذاکره بنشینید، چرا با یک نشست و برخاست در مذاکرات به مردم فخر می‌فروشید که ما چنان کردیم اما دیپلماسی شما یعنی اینکه بیش از ۴۶۰ نفر از مردم بی گناه ما در منا کشته شدند.

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: با دقیق ترین روش باید انتخاب اصلح را انجام دهیم رهبری از ما همین می خواهد و خدا هم از ما همین را می‌خواهد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۴۷:۳۰

21 Jan 2020