۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹
کد مطلب : ۲۹۷۱۷
نايب رئيس کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي:

عشاير مصداق اصلي اقتصاد مقاومتي هستند

نايب رئيس کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي گفت: عشاير مصداق اصلي اقتصاد مقاومتي هستند و این نکته‌ای است که مقام معظم رهبري بر آن تاکيد دارند.
عشاير مصداق اصلي اقتصاد مقاومتي هستند
به گزارش جهانبین نیوز، هادي قوامي، نايب رئيس کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي در سفر به شهرستان کوهرنگ در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار کوهرنگ خبر اظهار کرد: عشاير مصداق اصلي اقتصاد مقاومتي هستند چيزي که مقام معظم رهبري بر آن تاکيد دارند.

هادي قوامي افزود: عشاير پرچمدار اقتصاد مقاومتي هستند چراکه يک و نيم درصد جمعيت کشور را تشکيل مي‌دهند و در سال 175 هزار تن گوشت توليد مي‌کنند که با کيفيت و خواص دارويي است.

نماينده مردم اسفراين در مجلس شوراي اسلامي، ادامه داد: اگر نگاه درست و دقيق به عشاير داشته باشيم و آنها را کمک کنيم و آنچه جايگاه آنهاست، متناسب با وزن آنها، در برنامه، بودجه و اعتبارات بدهيم، جايگاه آنها را درست ببينيم ظرفيت خوبي ايجاد مي‌شود.

اين نماينده مردم در مجلس دهم، افزود: در سال‌هاي گذشته يک درصد از صندوق توسعه ملي را بعنوان سرمايه در گردش براي عشاير تصويب کرديم که عشاير ناچار نشوند دام‌ها را با وزن 20 کيليوگرم براي امرار و معاش بفروشند بلکه صبر کنند تا به وزن 50 الي 60 کيلو گرم برسند تا 170 هزار تن گوشت توليد شود و مانع واردات گوشت‌هاي برزيلي و يخ زده مي‌شود چراکه هم براي سلامت مردم اثر مثبت دارد و هم از خروج ارز از کشور جلوگيري مي‌کند.

قوامي با بيان اينکه عشاير، ظرفيت تک تک بندهاي اقتصاد مقاومتي را دارا هستند بيان داشت: عشاير علاوه‌بر اينکه مرزدار هستند يک چادر عشاير بنگاه چند محصولي است که از موي بز در تهيه آن استفاده مي‌شود يا همين لباس‌هاي محلي که استفاده مي‌شود.

نايب رئيس کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي در ادامه گفت: از فرزند کوچک عشاير با 8 سال سن که در اقتصاد خانواده کمک تا مادر بزرگ و پدر بزرگ خانواده همه در اقتصاد مقاومتي نقش اساسي دارند.

هادي قوامي خاطرنشان کرد: عشاير ظرفيت بسيار بالايي دارند که سرآمد آنها در استان چهارمحال و بختياري مي‌بينيم، استاني که 120 هزار جمعيت آن عشاير هستند.

نايب رئيس کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي ابراز اميدواري کرد که سفر کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي نتايج خوبي داشته باشد.

وي گفت: نتايج اين سفر را در چهار سال آينده خواهيم ديد.

هادي قوامي افزود: ظرفيت‌هاي بسيار خوبي ازجمله چشمه‌هاي پر آب، ظرفيت گردشگري و کشاورزي حتي صنعت و صنايع در اين شهرستان وجود دارد که مي‌توان در اين منطقه ايجاد کرد.

انتهاي پيام1026ج /610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۲۴:۵۰

29 Dec 2019