۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵
کد مطلب : ۴۱۲۲۷

امنیت و آرامش در جامعه امروز ما مدیون ایثارگران انقلاب است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: انقلاب اسلامی ما مدیون امام راحل، رهبر معظم انقلاب و ایثارگران انقلاب است.
امنیت و آرامش در جامعه امروز ما مدیون ایثارگران انقلاب است
به گزارش جهانبین نیوز ؛ اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی اظهار کرد: خدمت مردمی به نظام و انقلاب هم جای تامل دارد هم جاي توجه، چراكه اگر مردم، روحانیت،رهبری امام راحل و ایثارگران نبودند، انقلابی هم نبود و امروز انقلاب و جمهوری اسلامی برپا نمی‌شد.

عباسي يادآور شد: علی‌رغم ايجاد مشکلاتي از سوي دشمنان از جمله ترور، بمب‌گذاری، جنگ هشت ساله دفاع مقدس، تحریم‌ها و توطئه‌چینی‌ها و ...، بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد عملکرد دستگاه‌ها مربوط به بعد از جمهوری اسلامی بوده که همواره قابل تقدیر بوده است.

وی با اشاره به موضوع سهمیه‌بندی آب زاینده رود، تصریح کرد: معدل آورد زاینده‌رود در سی سال گذشته بیش از دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب بود که این معدل در ده سال اخیر به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون رسیده است.

عباسي در ادامه گفت: در سال گذشته پیش‌بینی آورد آب زاینده‌رود ۴۰۰ میلیون مترمکعب بود که از این میزان ۳۰۰ میلیون متر مکعب برای شرب و ۱۰۰ میلیون متر مکعب برای صنعت، کشاورزی و سایر بخش‌ها بوده است.

استاندار با اشاره به نگراني در خصوص تعطيلي كشاورزي استان، گفت: معیشت حدود ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان در سه شهرستان بن، سامان و شهرکرد از طریق باغات و کشاورزی است، قطعا عدم وجود آب كافي موجب بروز مشكلات عدیده‌ای براي جمعيت استان مي‌شد.

وی بیان کرد: در سال گذشته از آب زاینده‌رود حدود ۱۰ درصد برای استان پیش‌بینی شد که خوشبختانه اورد آب زاینده‌رود از ۴۰۰ میلیون متر مکعب به ۶۰۰ میلیون متر مکعب رسید و توانستیم حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون متر مکعب از اين مقدار را برداشت کنیم.

عباسی خاطرنشان كرد: امسال طبق برآوردهای انجام شده حدود سه برابر سال گذشته یعنی یک میلیارد و ۳۰۰ مترمکعب آب زاینده‌رود است که لازم است حداقل ۱۰ درصد برای استان لحاظ شود، اما سعی بر اين شد تا ۱۰ درصد تخصیص لحاظ شود.

عباسي يادآور شد: بارش زیاد در بالا دست امکان بهتر شدن وضعیت سد را فراهم كرده است.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به عدم كشت در غرب اصفهان طي سال گذشته، تاكيد کرد: تصميمي گرفته شد تا به منظور کشت بهاره شرق اصفهان آبرسانی انجام شود، اما اظهارات ما این بود اجازه دهید سد به حالت نرمال خود برسد تا مطمئن شویم کمبودی در حوزه اب بخش کشاورزی وجود نخواهد داشت.

عباسي تاكيد كرد: علی‌رغم اینکه در بالا دست بارش زیاد بوده، امکان بهتر شدن وضعیت سد وجود دارد.

انتهای پیام/۱۰۲۹ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۲۷:۵۸

27 Dec 2019