۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
کد مطلب : ۳۷۶۲۸
بصیرت و آگاهی حلقه مفقوده جشن‌های دانشجویی

شادي‌هاي پوچ و تصنعي جشن‌هايي که دانشجويان را درگير حواشي ‌مي‌سازد

برگزاری جشن‌ مطابق با دستورات اسلام و به دور از حواشی و بی‌حرمتی‌ها نه تنها بد نیست بلکه پسندیده هم هست اما نباید مسئولان دانشگاه‌ها دانشجویان را به بهانه برگزاری جشن و شادی از اصول اسلامی و انقلابی دور ساخته و درگیر موارد پوچ و بیهوده کنند.
شادي‌هاي پوچ و تصنعي جشن‌هايي که دانشجويان را درگير حواشي ‌مي‌سازد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ بحث ارائه مسائل فرهنگ و تربیت در کنار آموزش در دانشگاه‌ها بسیار مهم و ضروری است.

قرارگیری در برهه‌ای حساس و همچنین فعالیت دشمن در جبهه جنگ نرم علیه ایران توجه به بسیاری از موارد و ازجمله بحث محتوا و برنامه‌های فرهنگی را در دانشگاه‌ها بیش از پیش مهم و ضروری می‌کند.

بصیرت‌افزایی باید یکی از اهداف دانشگاه و دانشجویان باشد

یکی از دانشجویان دانشگاه شهرکرد در گفت‌وگو با منطقه آزاد؛ اظهار کرد: دانشگاه محلی است که انسان علاوه‌بر کسب تحصیلات عالی باید در آن به تحصیل فضایل اخلاقی نیز بپردازد.

وی با بیان اینکه معرفی راه و اهداف شهدا و بزرگان انقلاب برای دانشجویان بسیار مهم است ادامه داد: بصیرت‌افزایی باید یکی از اهداف دانشگاه باشد و در این مسیر دانشگاه باید زمینه این بصیرت‌افزایی را فراهم سازد.

این دانشجوی دانشگاه شهرکرد با اشاره به برگزاری برخی از جشن‌ها و برنامه‌های بی‌محتوا در دانشگاه‌ها ادامه داد: کاش بیش از آنکه به دنبال برنامه‌های بی‌مضمون در جشن‌های‌مان باشیم به دنبال آن باشیم که اطلاعات خود را بالا ببریم چون دانشجویی که افق دیدش کوتاه است و عروسک خیمه شب‌بازی دشمن است نمی‌تواند در آینده جامعه‌ایی را بسازد.

انحراف دانشگاه از مسیر اهداف خروجی جز دانشجویان بی‌بصیرت ندارد

منوچهر ذوالفقاري، مسئول ناحيه بسيج دانشجويي استان چهارمحال و بختياري در گفتگو با منطقه آزاد گفت: دانشگاهي که بر پايه علم؛ بصيرت و خودباوري باشد دانشجويانش پس از اتمام تحصيل خواهند توانست در برهه هاي خاص عامل پيشرفت و ترقي شوند.

وي در ادامه و در نقد محتوايي برنامه هاي دانشگاه ها گفت: دانشگاهي که از مسير و اهداف اصلي خود خارج شود خروجي آن دانشجوياني بي بصيرت و ناآگاه نسبت به مسائل کشور خواهد شد و اگر دانشجو در زمينه هاي، ديني، فرهنگي، سياسي و... آگاه نباشد جامعه متضرر مي‌شود و آسيب مي‌بيند.

وی ادامه داد: دانشجو قشر تحصيل کرده و تاثيرگذار جامعه است و بايد از آرمان‌ها و ارزش‌هاي خود دفاع کند و آنها را گسترش دهد، همانند شهيدان بزرگوار، مهدي شريعت رضوي، مصطفي بزرگ نيا، احمد قندچي که در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در مقابل استکبار جهاني ايستادند و هويت دانشجوي آزادي خواه انقلابي را زنده نگه داشتند.

مسئول ناحيه بسيج دانشجويي بيان داشت: آيا سزاوار است در سالروز شهادت اين شهداي عالي قدر بجاي يادآوري اين حادثه بزرگ تاريخي به دانشجويان آنهارا سرگرم برنامه هاي پوچ و بي فايده کنند و از هويت اصلي و روحيه مطالبه گري و حق طلبي دور کنند؟

ذوالفقاری افزود: هنوز هم خون‌هايي که به پاي نيکسون خبيث ريخته شد زنده و جاري است و اگر نبودند براي حفظ اين سنگر، هويت دانشجو را همان سال استکبار با خود برده بود.

وی اضافه کرد: بعد از گذشت سالها هنوز هم با ورود شهداي مدافع حرم به استانمان همچون شهيد جيلان ها و عباسي ها که خود را در راه اسلام و انقلاب فدا کردند براي نابودي استکبار جهاني بايد بدانيم مبارزه همچنان باقي ست.

ذوالفقاری بیان داشت: حال با ايجاد جوي به اصطلاح شاد در سطح دانشگاه هاي استان چهارمحال و بختياري توسط مسئولين دانشگاهها براي دانشجويان به بهانه روز دانشجو و... چگونه از اين سنگر دفاع مي‌شود؟ پس رسالت دانشجويي چه مي‌شود؟

وی در ادامه اظهار داشت: بنده مخالفت خود را از برگزاري اين چنين برنامه هايي که تحت عنوان جشن روز دانشجو یا هر برنامه دیگری که همراه با هتک حرمت به ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي ما است اعلام مي‌دارم و اجراي آن را مناسب فضاي دانشگاه نمي‌دانم.

به گزارش منطقه آزاد؛ برگزاری جشن‌ مطابق با دستورات اسلام و به دور از حواشی و بی‌حرمتی‌ها نه تنها بد نیست بلکه پسندیده هم هست اما این نباید دانشجویان را به بهانه برگزاری جشن و شادی از اصول اسلامی و انقلابی دور ساخته و درگیر موارد پوچ و بیهوده کنیم.

از مسئولان انتظار است که در زمانی که دشمن از همه امکانات خود برای اغفال جوانان این مرز و بوم بهره گرفته و درحال تلاش برای گمراهی این قشر از جامعه است راه را برای آگاهی جوانان باز کنند.


انتهاي پيام۱۰۲۶ج /۹۲۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۲۱:۳۳

2 Feb 2020