:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> نقش آشکار واشنگتن در خلق هیولای داعش | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۲۲۶۸۸
«دست‌های آلوده»‌ای که رو شد؛

نقش آشکار واشنگتن در خلق هیولای داعش

کشورهای غربی به ویژه آمریکا ید طولایی در ایجاد گروه‌های تروریستی برای نیل به اهداف خود در منطقه دارند؛ گروه‌هایی که بعدها به بهانه مبارزه با آنها، می‌کوشند حضور و نفوذ خود را در منطقه افزایش دهند.
نقش آشکار واشنگتن در خلق هیولای داعش
به گزارش جهانبین نیوز، یک‌سال از تهاجم گروه تروریستی داعش به شهرهای مختلف عراق می‌گذرد و کماکان پیشروی‌های آنها در برخی شهرهای این کشور خبرساز است. هر چند در ابتدا به نظر می‌رسید ارتش سازماندهی شده عراق بتواند در مقابل یک گروه شورشی بایستد و آنها را از سرزمین‌های خود عقب براند، اما گذشت یکسال نشان داد، نه تنها نظامیان این کشور بلکه نیروهای ائتلاف نیز «توان» یا به بیان بهتر «اراده» نابود کردن این گروه تروریستی را ندارند. آنچه این گمانه را بیش از پیش تقویت کرد، مجهز بودن آنها به سلاح‌ها‌ی پیشرفته‌ای بود که بی‌شک تامین‌کننده آنها کسی جز برخی دولت‌های غربی و عربی نمی‌توانست باشد. از این رو، به فراست می‌توان دریافت، بحث تشکیل ائتلاف بین‌المللی، ترفندی جز سرپوش گذاشتن بر حمایت آنها از گروه‌های تروریستی نمی‌توانست باشد.

به نظر می‌رسد به واسطه آگاهی از این موضوع بود که موجب شد رهبر معظم انقلاب شهریورماه سال گذشته یعنی همان ماه‌های ابتدایی اوج گرفتن فعالیت‌های این گروه تروریستی، با اشاره به درخواست آمریکایی‌ها برای مذاکره و هماهنگی با ایران در بحث مبارزه با داعش، بگویند‌: «در آن زمان برخی مسئولان هم با این جلسه مخالفتی نداشتند، اما من مخالفت کردم و گفتم که در این قضیه ما با آمریکایی‌ها همراهی نمی‌کنیم زیرا آنها نیت و دست آلوده‌ای دارند». حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حتی گفتند در مدتی که در بیمارستان بستری بودند، شنیدن صحبت‌های مقام‌های آمریکایی درباره مبارزه با داعش، مایه تفریحشان بوده است.

البته واکنش مقام معظم رهبری به همین جا ختم نشد و ایشان در سخنرانی روز عید غدیر نیز اظهار داشتند، «بروز جریان تکفیری در عراق، سوریه و برخی کشورهای دیگر حاصل برنامه‌ریزی مستکبران برای ایجاد اختلاف در میان مسلمانان است».

ایشان افزودند: «آن‌ها القاعده و داعش را برای تفرقه‌انگیزی و "مقابله با جمهوری اسلامی" ایجاد کردند، اما اکنون دامن خودشان را گرفته است». حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به حوادث جاری در منطقه تاکید کردند: «نظر دقیق و تحلیلی به این حوادث نشان می‌دهد آمریکا و هم‌پیمانانش در تلاش‌هایی که به‌دروغ، مواجهه با داعش اسم‌گذاری کرده‌اند، بیشتر از آنکه درصدد نابودی نطفه‌های این جریان باشند، در پی تفرقه‌انگیزی و ایجاد دشمنی میان مسلمانان هستند».

اکنون بعد از یکسال تلاش آمریکا برای پنهان کردن حمایت‌های مالی و تسلیحاتی خود از داعش و داعیه‌دار بودن مبارزه با تروریسم، سازمان «دیده‌بان قضایی» آمریکا اسنادی از آرشیو وزارت خارجه و دفاع آمریکا را منتشر کرد که ثابت می‌کند واشنگتن از تاسیس گروه داعش و جهت گیری آن برای تاسیس امارت در شرق سوریه و غرب عراق، اطلاع داشته و از طریق لیبی با ارسال سلاح ازاین گروه حمایت کرده و به هیچ وجه نمی‌تواند نقش خود را در تاسیس آنچه به دولت اسلامی در شرق سوریه موسوم شده، انکار کند.

در واقع، آنچه از اسناد منتشر شده بر می‌آید این است که تشکیل گروه داعش در مرز سوریه و عراق بر پایه اطلاعاتی که دولت آمریکا در سال ۲۰۱۲ در اختیار داشته، موضوعی کاملاً قابل پیش‌بینی شده بوده است.

عملکرد منفعلانه آمریکا در زمینه مقابله با داعش به ویژه در ماه‌های اخیر به اندازه‌ای روشن بود که قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، آمریکا را به «شریک بودن در توطئه» و «نداشتن اراده» برای مقابله با داعش متهم کرد.

او درباره تصرف شهر رمادی توسط داعش خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «آقای اوباما! فاصله پایگاه‌های شما ‌با رمادی چند کیلومتر است و چه طور می‌شود کشتار در یک کشور صورت گیرد، شما به بهانه حمایت از آن ملت در آن کشور استقرار پیدا کنید، اما هیچ غلطی نکنید، این اسمش چیست».

سردار سلیمانی که اعتقاد دارد آمریکا در جریان تصرف رمادی کنار کشیده است، این کشور را به «شریک بودن در توطئه» متهم کرده و گفته ایالات متحده «ضلعی از توطئه است و اراده‌ای برای مقابله [با داعش] ندارد».

او تاکید کرده: «امروز به شکل حقیقی و راستین به غیر از جمهوری اسلامی کسی در تقابل با داعش قرار ندارد، مگر ملت‌هایی که در کنار جمهوری اسلامی ایران و یا مورد حمایت کشور ما هستند».

اکنون از برآیند همه موارد فوق، مشخص می‌شود زمانی که «هادی العامری» فرمانده شاخه نظامی سازمان بدر از رساندن سلاح توسط هواپیماهای آمریکایی به داعش در عراق انتقاد کرد، سخنان او بیراه نبوده است. او گفته بود داعش مورد حمایت آمریکا قرار دارد و واشنگتن از این شبکه تروریستی حمایت می‌کند. العامری همچنین آمریکا را متهم کرده بود که با حمایت از داعش درصدد تشدید فتنه شیعه – سنی در عراق و سوریه و کل منطقه است و می‌خواهد به دنبال آن نقشه شوم خود را عملی کند.

حالا دست آلوده واشنگتن در شکل‌گیری داعش و ده‌ها گروه ریز و درشت مشابه آن، آنقدر آشکار شده که حتی رسانه‌های کشورهای متحد آمریکا نیز به آن اذعان می‌کنند.

نشریه «یونگه ولت» آلمان نوشته است: «گزارش سابقا محرمانه پنتاگون نشان می‌دهد که ایالات متحده گروه شبه‌نظامی تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) را خلق کرده است. داعش قرار بود به عنوان ابزاری برای سرنگونی بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه و به عنوان بهانه‌ای برای بازگشت نظامی ایالات متحده به عراق، به کار گرفته شود.»

منبع: فارس نیوز

انتهای پیام/۱۰۲۴ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۳۷:۲۵

18 Jan 2020