۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۳۶۵۴۸

ظرفيت مطلوب گردشگري در شهرکرد و اجراي طرح‌هاي سنتي

سفره‌خانه سنتي چلچراغ يکي از طرح‌هاي اقتصادي در اين شهر است که به همت تلاش‌گران عرصه هنر، طراحي و توليد صنايع‌دستي استان اجرا شد.
ظرفيت مطلوب گردشگري در شهرکرد و اجراي طرح‌هاي سنتي
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ هاشم حبيبيان يکي از مجريان اين طرح اظهار داشت: مرمت بناي اين سفره‌خانه که بنايي قديمي است يک سال به‌طول انجاميد و طراحي آن را با آقاي مرتصي آريافر انجام داديم.

مجري طرح با بيان اينکه ۴۰ نفر در سفره‌خانه چلچراغ مشغول کار هستند، عنوان کرد: با اجراي اين طرح براي ۲۵ نفر به‌صورت مستقيم و ۱۵ نفر غيرمستقيم فرصت شغلي فراهم شد.

حبيبيان به استفاده از تسهيلات با بهره بالا اشاره و اضافه کرد: تاکنون ۵۰۰ ميليون تومان براي اين طرح هزينه شده که ۴۰۰ ميليون تومان هزينه ساخت و ۱۰۰ ميليون تومان صرف تجهيزات شده‌ است.

مجري طرح سفره‌خانه سنتي چلچراغ با اشاره به‌ انگيزه خود براي اجراي اين پروژه گردشگري خاطرنشان کرد: شهرکرد با ظرفيت بسيار بالاي گردشگري به چنين طرحي نياز داشت تا بتواند سلايق افراد مختلف را برآورده کند و محلي براي آشنايي گردشگران با آداب و رسوم محلي استان فراهم آورد.

اين طراح گفت: در اين سفره‌خانه ۱۵ نوع غذاي سنتي پخت و ارائه مي‌شود که تماما از مواد غذايي سالم و طبيعي در آن‌ها استفاده شده‌است.

وي تشريح کرد: آش کشک غذاي اصلي است که در اين مجموعه به گردشگران ارائه مي‌شود و با طرف‌داران فراواني که دارد به يک برند براي اين مجموعه تبديل شده‌است.

مجري طرح چلچراغ افزود: سنتي‌دوستان جشن‌هاي تولد، فارغ‌التحصيلي و ساير مجالس خود را در اين مجموعه زيبا برگزار مي‌کنند و از فضاي بسيار دلپسند آن براي به‌يادمامدني‌ترين لحظات زندگي خود استفاده مي‌کنند.

حبيبيان با اشاره به فعاليت بخش‌هاي مختلف امورفرهنگي، امور الي و حسابداري، آشپزخانه و .... در اين مجموعه ادامه داد: برنامه‌هاي فرهنگي هنري نيز در اين سفره‌خانه سنتي برگزار و استقبال خوبي از آن مي‌شود.

اين فعال اقتصادي تصريح کرد: با توجه به شعار امسال، اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال، دولت بايد از اين‌گونه طرح‌ها حمايت کند تا انگيزه کارآفريني در بين مردم به‌ويژه جوانان افزايش يابد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۱۵:۰۴

24 Jan 2020