۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۳۲۳۰۸
هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال

استقلال و سپاهان؛ شام آخر منصوریان در دربی ایرانی؟/ تقابل دایی با قلعه‌نویی

در ادامه هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال روز یکشنبه سه دیدار برگزار می‌شود. نفت تهران میزبان تراکتورسازی است و استقلال در اصفهان به مصاف سپاهان می‌رود.
استقلال و سپاهان؛ شام آخر منصوریان در دربی ایرانی؟/ تقابل دایی با قلعه‌نویی
به گزارش جهانبین نیوز، در ادامه هفته پانزدهم لیگ برتر سه دیدار روز یکشنبه برگزار می‌شود. نگاهی به این بازی‌ها می‌اندازیم:

ماشین‌سازی- سایپا؛ نبرد بحران‌زده‌ها

نبرد بحران‌زده های لیگ برتر می‌تواند دیدنی از کار دربیاید. هر دو تیم هم اتفاقا نسبت به سایر تیم‌ها شرایط مناسب‌تری از نظر مالی دارند. ماشین‌سازی با ۹ باخت متوالی رکورددار شکست در نیم فصل اول است. البته فرهاد کاظمی جانشین رسول خطیبی شده تا شاید ماشین‌سازی از انتهای جدول جدا شود. در سایپا اما مدیران باشگاه می‌گویند همچنان از حسین فرکی حمایت می‌کنند زیرا معتقدند مصدومیت ۴-۵ بازیکن اصلی دست سرمربی را بسته است. ماشین‌سازی در صورت پیروزی هم از رتبه شانزدهم تکان نخواهد خورد ولی سایپا اگر پیروز شود می‌تواند از رده چهاردهم جدا شود. تقابل آندرانیک تیموریان با سایپا از نکات قابل توجه این دیدار است. تیموریان فصل گذشته در سایپا حضور داشت و البته در آنجا هم خیلی نتوانست بدرخشد! برنده این دیدار از بحران فاصله می‌گیرد. حتی اگر همچنان در انتهای جدول باقی بماند.

سپاهان- استقلال؛ دربی ایرانی و شام آخر منصوریان؟

سپاهان دوباره اوج گرفته این تیم در لیگ برتر تراکتورسازی را در تبریز شکست داد و سپس در جام حذفی سایپا را برد تا ویسی اعتمادبه نفسش را دوباره به دست آورد اما استقلال بعد از شکست مقابل نفت در جام حذفی وضعیتی متفاوت دارد. گفته می‌شود رابطه سیدمهدی رحمتی کاپیتان تیم با علیرضا منصوریان حسابی شکرآب شده است و از سویی دیگر رسانه‌ها از احتمال حضور یک مربی خارجی در استقلال به جای منصوریان در نیم فصل خبر داده‌اند.

اخبار امیدوار کننده‌ای از اردوی آبی‌های پایتخت به گوش نمی‌رسد. استقلال در رده هفتم و سپاهان در رده هشتم جدول قرار دارند و برنده این بازی شانس صعود تا رده‌ چهارم را هم دارند. شاید در این بازی هم استقلال با ترکیبی متفاوت به میدان بیاید و احتمال دارد اولین تغییر درون دروازه باشد و دروازه‌بان جوان و خوش آتیه جانشین سیدمهدی رحمتی در این بازی بزرگ شود.

اگر استقلال بازنده دیدار شود شاید این بازی شام آخر منصوریان شود اما اگر او بتواند نصف جهان را فتح کند در آنصورت امکان دارد همچنان هدایت آبی‌پوشان را برعهده داشته باشد.این دربی بزرگ ایرانی همیشه جذاب و پرگل از کار درمی‌آمده و باید دید برنده این جدال بزرگ کدام مربی است. عبدالله ویسی یا علیرضا منصوریان؟

نفت تهران- تراکتورسازی تبریز؛ تقابل شهریار و ژنرال

نبرد فوتبالی علی دایی با امیر قلعه‌نویی همیشه دیدنی و جذاب خواهد شد. بخصوص اینکه در این بازی نفت میزبان است و دایی باید در کمتر از یک هفته با دومین مربی استقلالی در ورزشگاه خانگی تیمش روبه رو شود. او تیم علیرضا منصوریان را شکست داد و حسابی هم از رفتارهای سرمربی استقلال گلایه‌‌کرد و باید دید در تقابل او با قلعه‌نویی در کنار خط چه اتفاق‌هایی رخ می‌دهد؟ دایی که لقب شهریار در فوتبال ایران دارد و قلعه‌نویی به ژنرال بین فوتبالدوستان ایرانی معروف است در این روزها یک وجه مشترک دارند و اینکه بعد از بازی با استقلال هر دو از رفتارهای منصوریان گلایه داشتند!

تراکتورسازی که در کورس صدرنشینی با پرسپولیس قرار دارد اگر در این بازی پیروز نشود فاصله‌اش با پرسپولیس زیاد خواهد شد. نفت تهران هم که برای قرار گرفتن در رده سوم جدول تلاش می‌کند، دوست دارد آخرین سه امتیاز نیم فصل را بگیرد. تراکتورسازی ۲۲ گل زده خطرناک‌ترین خط حمله لیگ را دارد و نفت هم با ۲۰ گل زده صاحب دومین خط حمله خطرناک لیگ است. به همین دلیل این بازی می‌تواند یکی از دیدارهای پرگل هفته شود.

اسامی داوران و برنامه مسابقه ها به شرح زیر است:

یکشنبه ۵ دی
ماشین‌سازی تبریز–سایپا تهران–ورزشگاه اختصاصی تراکتور تبریز/ساعت ۱۴:۱۵
موعود بنیادی فر–حمیدرضا کنعانی–محسن سلطانی–محمد ملکی–ناظر: محسن قهرمانی
سپاهان–استقلال –ورزشگاه فولادشهر اصفهان/ساعت ۱۴:۳۰
علیرضا فغانی–حسین طالقانی–محمد راهی–محمدرضا تارخ–ناظر: زاهد بحرینی
نفت تهران–تراکتورسازی تبریز–ورزشگاه تختی تهران/ساعت ۱۵:۰۰
مهدی سیدعلی–محمدرضا منصوری–یعقوب سخندان–علی میرغفاری–ناظر: حاتم بک پور
دوشنبه ۵ دی
صنعت نفت آبادان–گسترش فولاد تبریز–ورزشگاه تختی آبادان/ساعت ۱۵:۳۰
پیام حیدری–حمید سبحانی–مهدی شفیعی–جواد محمدی–ناظر: خداداد افشاریان
پدیده خراسان–ذوب آهن اصفهان–ورزشگاه ثامن مشهد/ساعت ۱۴:۳۰
محمدرضا فغانی–حمزه علی سلیمی–امیرمحمد داودزاده–کوپال ناظمی–ناظر: حیدر شکور

منبع: فارس

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۵۹:۳۳

29 Dec 2019