۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
کد مطلب : ۲۱۴۱۸
فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری:

هشت سال دفاع مقدس، گنجینه پایان ناپذیر نعمت های نهفته الهی بود

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت:هشت سال دفاع مقدس، گنجینه پایان ناپذیر نعمت های نهفته الهی بود.
هشت سال دفاع مقدس، گنجینه پایان ناپذیر نعمت های نهفته الهی بود
به گزارش جهانبین نیوز؛ سردار رضا محمدسلیمانی، در آئین اختتامیه بخش وبلاگ و وبسایت دوازدهمین جشنواره ره آورد سرزمین نور با میزبانی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در مجتمع فرهنگی هنری شهید باکری خرمشهر، از جنگ به عنوان دانشگاه بزرگ انسان سازی نام برد.

فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به نعمتهای پایان ناپذیر الهی که در جنگ نهفته بود، به تأسی از فرمایش های رهبر معظم انقلاب، گفت: در زندگی شهدا نیز، نکته های زیبایی نهفته است که باید ما نکته یابی کنیم تا بتوانیم سیره عملی و نظری آنان را در قالب هدفمند بیاموزیم و در جهت زندگی خویش بکار بندیم.

سردار محمدسلیمانی، افزود: شهدای عزیز، الگوهایی بودند که کاملاً قابل دست یافتن و قابل لمس هستند و کاملاً ساده و قابل ارائه برای امروز و نسل های آینده خواهند بود و این بستگی به ما دارد که چقدر بتوانیم این شهدا را به نحو صحییح و شایسته معرفی کنیم.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، با اشاره به ویژگی های ولایتمداری و عشق به اهل بیت مردم استان چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: این استان علی رغم اینکه از نظر تعداد جمعیت و وسعت نسبت به استان های دیگر در مقیاس پایین تری بوده، بحمدالله نقشی که در طول انقلاب و خصوصاً دفاع مقدس ایفا کرده، قابل توصیف و قابل ارائه به همه خصوصاً نسل های آینده است.

وی، تقدیم بیش از دو هزار و ۵۰۰ شهید که مزار برخی از این عزیزان در شهرهای دیگراستان های کشور قرار دارد، و رزمندگان بزرگواری که در عرصه های مختلف زمانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در همه عرصه های گوناگون دفاع از انقلاب از کردستان تا سیستان و عملیات های مختلف هشت سال جنگ تحمیلی، در قالب تیم های مختلف لشکر امام حسین علیه السلام ، لشکر ۸ نجف اشرف، ۲۵ کربلا، ۱۷ علی ابن ابیطالب علیه السلام و نهایتاً تیپ آقا قمربنی هاشم علیه السلام از عملیات محرم به بعد را از مصادیق ایثار و فداکاری مردم استان چهارمحال و بختیاری معرفی کرد.

این یادگار دفاع مقدس به نقش سرنوشت ساز و خط شکنی رزمندگان چهارمحال و بختیاری در قالب تیپ آقا قمربنی هاشم علیه السلام در عملیات های مختلف اشاره کرد و ضمن بیان نمونه هایی از سیره زندگی شهدای استان به ویژه سردار شهید خداکرم رجب پور، شهید شاخص فرهنگیان کشور در سال ۹۳ و سردار شهید حسینعلی ترکی، شهید شاخص قشر کارگر در سال ۹۴، افزود: شهدای بزرگواری همچون شاهمرادی، رحمانی، فاضل، ارجمند، احمدیان،‌امیریان، کاوسی، یوسف پور،... و دریاقلی سورانی که با عملکرد زیبای خویش باعث نجات آبادان شد و از فرزندان این خطه است، زبان زد خاص و عام هستند.

وی، به خون شهیدانی همچون حجت الاسلام توسلی، امام جمعه فرخشهر، شهید استکی، نماینده مجلس شورای اسلامی و شهید جعفرپور، فرماندار شهرکرد، و هزاران شهید و عزیزان نامدار را مایه فراهم شدن بسترامنیت و آسایش کشور دانست و تأکید کرد: کنگره شهدای ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری قرار است در سال ۹۴ همزمان با سالروز ورود مقام معظم رهبری به استان برگزار شود.

گفتنی است: در این مراسم از نفرات اول تا سوم بخش وبلاگ و وبسایت دوازدهمین جشنواره ره آورد سرزمین نور با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد.

شایان ذکر است: یاسین نجار نهاوندی از مازندران، زینب سادات دشتی رحمت آبادی از یزد، جاویدان اسماعیل پور از مازندران به ترتیب مقام اول تا سوم بخش وبلاگ نویسی را از آن خود کردند و حسین رستمی از همدان، عبدالحمید جولا از خوزستان به همراه محمد خالویی توانستند به مقام های اول تا سوم بخش وبسایت دست یابند.


انتهای پیام/1020ج
مرجع : خبرگزاری بسیج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۳۳:۲۴

15 Jan 2020