۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۲۲۴۰۸
دکتر پرند در همایش ملی تدبیر در توسعه چهارمحال و بختیاری:

با مهارت افزایی درصدد ایجاد شغل و کاهش بیکاری هستیم

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور اعلام کرد با توانمند سازی مهارتی روستائیان می توان زمینه کار و اشتغال در روستاها را ایجاد کرده و از مهاجرت روستائیان و عشایر که اغلب به دلیل نبود کار به حاشیه شهرها صورت میگیرد جلوگیری به عمل آورد.
با مهارت افزایی درصدد ایجاد شغل و  کاهش بیکاری هستیم
به گزارش جهانبین نیوز، دکتر پرند معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور در همایش ملی تدبیر در توسعه استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این سازمان با طرح ریزی چهار طرح مهارت افزایی برای اشتغال، در صدد افزایش سطح مهارت ها برای ورود اشتغالجویان به بازار کار است.

دکتر پرند ادامه داد: طرح های اشتغالزایی برای روستائیان و عشایر، فارغ التحصیلان دانشگاهی و پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان از جمله اقدامات و راه کارهای سازمان فنی و حرفه ای کشور برای ایجاد زمینه ورود کارجویان در سطوح مختلف به بازار کار است.

وی به معضل مهاجرت بی رویه روستائیان و عشایر به شهرها اشاره کرده و افزود: با توانمند سازی مهارتی روستائیان می توان زمینه کار و اشتغال در روستاها را ایجاد کرده و از مهاجرت روستائیان و عشایر که اغلب به دلیل نبود کار به حاشیه شهرها صورت میگیرد جلوگیری به عمل آورد.

پرند افزود : آمارها نشان می دهد نرخ بیکاری در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی حدود ۱۸ درصد است که ۱۲ درصد از این میزان را فارغ التحصیلان پسر و مابقی را دختران تشکیل می دهند که با توجه به همین امر سازمان فنی و حرفه ای برنامه دارد تا با مهارت افزایی و آموزش های نرم، زمینه لازم برای اشتغال آنان را فراهم نماید.


انتهای خبر/۱۰۲۴ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۲۴:۴۰

31 Dec 2019