۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۱۵۹۳۸

کشاورزان استان با سن گندم مبارزه کنند

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان از لزوم مبارزه با سن گندم که از آفت های خطرناک است، خبر داد.
کشاورزان استان با سن گندم مبارزه کنند
به گزارش جهانبین نیوز، برزگر اظهار کرد: خشکسالی های پی در پی و از بین رفتن بوته زارها و گون‌زار و مراتع از عوامل وجود این آفت است.

وی، با اشاره به اینکه مبارزه با این آفت به صورت کوتاه مدت و بلندمدت جهت کنترل آفت صورت می پذیرد، گفت:متاسفانه شیوه مبارزه کوتاه مدت به صورت مبارزه شیمیایی و با استفاده از سموم و مبارزه بلند مدت با استفاده از روش های غیر شیمیایی مانند:تقویت مراتع، پرهیز از کشت غلات در اماکن سن خیز و رعایت آیش و استفاده از تناوب و حبوبات دیم می باشد.

برزگر به کشاورزان فلارد لردگان، آلج جونقان، مزرعه یخک و برافتاب مصطفی آباد، دره بیل، ترابیل و کدمحله هفشجان، کشاورزان دشت اردل از گاوتود و باج‌گیران تا دشتک و کشاورزان دیناران توصیه کرد، حتما تناوب و آیش را در برنامه کشت غلات خود قرار دهند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه، تا کنون در سال جاری در سطح ۶۵۰۰ هکتار با سن مادر و پوره مبارزه شده است،افزود: عملیات مبارزه با سن های برگشتی در سطحی بیش از ۷۰۰ هکتار به منظور کاهش جمعیت انجام خواهد شد.

برزگر خاطرنشان کرد: برنامه ریزی مدیریت حفظ نباتات استان پایش جمعیت آفت، تراکم گیری و نرم‌گیری جمعیت آفت، اطلاع رسانی، آموزش و همچنین توزیع سموم یارانه‌ای بین کشاورزان و به طور خاص مبارزه با سن های برگشتی است.

انتهای پیام/خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۰۰:۴۱

8 Feb 2020