۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۳۰۲۳۸
استاندار چهارمحال و بختیاری:

ضعف در تاریخ‌نگاری باعث مهجوریت بختیاری‌ها شده است

استاندار چهارمحال و بختیاری در همایش نکوداشت «بی بی مریم بختیاری» خواهر سردار اسعد بختیاری و مادر شیرعلیمردان خان بختیاری از زنان مبارز عصر مشروطیت، گفت: ضعف تاريخ‌نگاري و وقايع‌نگاري در بيان واقعيت‌هاي تاريخي باعث مجهوريت قوم بختياري شد.
ضعف در تاریخ‌نگاری باعث مهجوریت بختیاری‌ها شده است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ همایش نکوداشت «بی بی مریم بختیاری» خواهر سردار اسعد بختیاری و مادر شیرعلیمردان خان بختیاری از زنان مبارز عصر مشروطیت، در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در این همایش گفت: بختیاری‌ها در دوران مختلف تاریخ ایران مانند فتح قندهار، جنگ جهانی اول، پیروزی مشروطیت، مبارزه با استبداد صغیر، دفاع از جمهوری اسلامی و دوران دفاع مقدس، نقش پرافتخار، ارزنده و بی‌بدیلی داشته‌اند.

قاسم سلیمانی افزود: سردار اسعد بختیاری، سردار بی بی مریم بختیاری و شیرعلیمردان خان بختیاری نمونه‌ای از افراد تاثیرگذار این قوم در تاریخ ایران هستند.

وی ادامه داد: ضعف تاریخ‌نگاری و وقایع‌نگاری در بیان واقعیت‌های تاریخی باعث مجهوریت قوم بختیاری شد.

سلیمانی همچنین تأکید کرد: بختیاری‌ها در نقاط مختلف جبهه‌های حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس نیز صف‌شکن و خط‌شکن بودند و شهدای زیادی را تقدیم کردند.

وی، با اشاره به وقوع برخی درگیری‌های بین‌قومی و بین‌طایفه‌ای بختیاری‌های سراسر کشور در زمان‌های مختلف، اضافه کرد: استعدادهای بسیاری از بختیاری‌ها در همین درگیری‌ها از بین رفت که این عامل یک نقیصه بزرگ به شمار می‌رود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اتحاد اقوام را باعث حفظ اقتدار جمهوری اسلامی اعلام و اظهار کرد: در دوران فعالیت دولت یازدهم در همین راستا سعی شد تا توازن منطقه‌ای در انتصاب مدیران هم مورد توجه قرار گیرد.

سلیمانی با بیان اینکه موفقیت بختیاری‌ها در قیام مشروطیت باعث شد تا مجوز راه‌اندازی خانه مشروطیت در قلعه سردار اسعد بختیاری در جونقان شهرستان فارسان صادر شود، از متولیان خواست: اسناد مربوطه در نقاط مختلف ایران شناسایی، جمع‌آوری و در خانه مشروطیت به نمایش در آید.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۴:۱۳

28 Dec 2019