۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۴۰۲۲۸

مواد غذایی مفید برای مقابله با سرماخوردگی و آنفلوانزا

محققان توصیه می کنند گنجاندن برخی مواد غذایی در رژیم غذایی موجب بهبود سیستم ایمنی شده و فرد را در مقابل سرماخوردگی، آنفولانزا و عفونت های ویروسی مسلح می کند.
مواد غذایی مفید برای مقابله با سرماخوردگی و آنفلوانزا
به گزارش جهانبین نیوز؛ با نزدیک شدن به فصل پاییز، پزشکان و متخصصان توصیه می کنند با تغذیه سالم سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم تا بتوان با بیماری های فصل مقابله کرد. در ادامه به برخی مواد خوراکی مهم برای تقویت سیستم ایمنی اشاره می شود.

سیر: آلیسین، مولفه اصلی موجود در سیر، موجب فعال شدن عوامل ضدمیکروبی و آنتی باکتریایی فعال می شود. تحقیقات نشان می دهد افرادی که سیر مصرف می کنند کمتر مبتلا به سرماخوردگی می شوند. به گفته محققان، سیر نه تنها موجب افزایش سلامت روده ها می شود بلکه موجب رهایی بدن از مواد سمی، باکتری ها و ویروس ها هم می شود.

گوشت گاو: سرشار از زینک (روی) بوده که تقویت کننده فعال سیستم ایمنی است. زینک برای رشد سلول های سفیدخون در بدن ضروری است و سلول های سفید خون به بدن در مقابله با عفونت ها کمک می کنند. تحقیقات نشان می دهد در صورت کمبود زینک، واکنش و عملکرد سیستم ایمنی بدن اُفت می کند. همچنین گوشت گاو دارای مقدار قابل توجهی پروتئین است که به بدن در تولید آنتی بادی و مقابله با عفونت ها کمک می کند.

سیب زمینی شیرین: این نوع سیب زمینی سرشار از ویتامین A بوده و نقش موثری در حفظ سلامت سطوح مخاطی از جمله درون بینی، مجاری معده و روده و حتی پوست، ایفاء می کند. باید بدانید که پوست اولین خط دفاعی بدن محسوب می شود و از ورود عفونت ها به پوست جلوگیری می کند.

زردچوبه: این ادویه منبع آنتی اکسیدان ها و عوامل ضدالتهابی است که در صورت مصرف منظم موجب دفع مواد سمی از بدن می شود. محققان دریافتند افرادی که هر روز زردچوبه در رژیم غذایی شان وجود دارد، کمتر مستعد ابتلا به سرماخوردگی، سرفه و احتقان هستند.

سبزیجات پربرگ سبز تیره: نه تنها مرکبات، بلکه سبزیجات پربرگ به رنگ سبز تیره نظیر اسفناج هم سرشار از ویتامین C هستند، ویتامینی که به ویتامین مقابله با سرماخوردگی معروف است. تحقیقات نشان می دهند مصرف قابل توجه ویتامین C در روز می تواند طول مدت سرماخوردگی را کاهش دهد.

منبع: مهر

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۳:۴۶

29 Dec 2019