۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۱۷۱۸۹
در پی تشدید انتقادها از طرح‌های ریاضت اقتصادی دولت

کابینه فرانسه استعفا کرد/ ترکیب دولت جدید فردا اعلام می‌شود

کاخ ریاست جمهوری فرانسه با صدور بیانیه‌ای از استعفای کابینه فرانسه خبر داد و اعلام کرد که ترکیب جدید دولت فردا سه‌شنبه اعلام خواهد شد.
کابینه فرانسه استعفا کرد/ ترکیب دولت جدید فردا اعلام می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از روزنامه فرانسوی لوپوئن، کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «مانوئل والس» نخست‌وزیر فرانسه صبح امروز با «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور این کشور دیدار و طی آن استعفای دولت خود را تقدیم رئیس‌جمهور کرد.

این بیانیه افزود: رئیس‌جمهور از مانوئل والس خواسته با توجه به جهت‌گیری‌‌ها و رویکردهای ارائه شده از سوی ریاست جمهوری و در تطابق با این رویکردها دولت جدیدی را تشکیل دهد. ترکیب دولت جدید فرانسه فردا سه‌شنبه اعلام خواهد شد.

مانوئل والاس، نخست‌وزیر فرانسه، استعفای دولت را در میان نزاع کابینه بر سر سیاست‌های اقتصادی، تقدیم فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه کرد.

اقدام نخست‌وزیر فرانسه در ارائه استعفای دولت پس از آن صورت گرفت که «آرنو مونتبورگ» وزیر اقتصاد فرانسه، «بنوآ هامون» سیاستمدار فرانسوی و «ژان لوک ملانشون» دیگر سیاستمدار فرانسوی از حزب چپ این کشور طی روزهای اخیر به شدت دولت فرانسه را به دلیل سیاست‌های اقتصادی آن زیر سؤال برده و به باد انتقاد گرفتند.

مونتبورگ به عنوان یکی از منتقدان اصلی طرح‌های ریاضت اقتصادی دولت فرانسه که تاکنون بارها مخالفت خود را با این گونه طرح‌ها اعلام کرده، روز شنبه گذشته نیز در اظهاراتی بر لزوم تغییر سیاست های اقتصادی این کشور تاکید کرده و خاطر نشان کرد که اولویت دولت باید خروج از بحران اقتصادی و کاهش کسری بودجه باشد.

پس از مونتبورگ نیز ژان لوک ملانشون و بنوآ هامون دیگر سیاستمداران فرانسوی زبان به انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت گشودند و دولت سوسیالیست فرانسه را به خاطر سیاست‌های اقتصادی آن به باد انتقاد گرفتند.

بنوآ هامون در گفت‌‌وگو با روزنامه فرانسوی لوپاریزین در انتقاد از طرح‌های بودجه‌ای رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر فرانسه اعلام کرد: «من و آرنو مونتبورگ وزیر اقتصاد فرانسه دیگر در حال پیوستن به جبهه منتقدان دولت سوسیالیست فرانسه هستیم که نسبت به سیاست اقتصادی دولت اعتراض دارند.احیای تقاضا شرط موفقیت سیاست عرضه است. اگر فرانسویان درآمد کافی نداشته باشند، چگونه می‌توان چیزی به آنها فروخت؟»

این در حالیست که «ژان لوک ملانشون» دیگر سیاستمدار فرانسوی عضو حزب چپ فرانسه نیز در انتقاد از سیاست‌های دولت فرانسوآ اولاند اعلام کرد که سیاست‌های دولت وی در حال نابودی فرانسه و خفه‌کردن کسانیست که قادر به دفاع از خود نیستند.

انتهای پیام/خ ز/
مرجع : خبرگزاری فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۴۷:۳۳

28 Dec 2019