۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۳۸۱۵۹
همسر شهید مدافع حرم علی طاهری:

فکر به مصائب حضرت زینب (س)، تسکین‌دهنده درد دوری از همسر شهیدم شد

همسر شهید مدافع حرم علی طاهری گفت: تفکر به مصیبت‌های وارد شده به حضرت زینب (س) تسکین دهنده قلب من است و باعث می شود آرام شوم، وقتی به ذوق و شوق شهید طاهری فکر می کنم آرامش می‌یابم.
فکر به مصائب حضرت زینب (س)، تسکین‌دهنده درد دوری از همسر شهیدم شد
خورشید طاهری همسر شهید مدافع حرم علی طاهری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز، اظهار کرد: شهید طاهری متولد 19/4/47 و شاغل در سپاه بودند و از سن 13 سالگی در بسیج فعالیت داشت و همزمان با جنگ تحمیلی وارد عرصه جنگ شده و بعد از یکی دو سال خدمت در این جبهه به عنوان پاسدار دانش آموزی وارد سپاه شد.

وی فعالیت این شهید بزرگوار در جبهه حق علیه باطل را از دوران نوجوانی عنوان کرد و افزود: ایشان به دلیل کم بودن سن و عدم رضایت والدین مجبور به دستکاری شناسنامه خود شد و بعد از دوران دفاع مقدس در جبهه کردستان فعالیت داشت و مدام در مدت 30 سال خدمت خود در سپاه در ماموریت های مختلف حضور داشت و در سال 87 بازنشست شد.



طاهری بازنشستگی شهید طاهری را نقطه تحولی در زندگی این شهید دانست و افزود: بعد از بازنشستگی، مدام در فکر شهدای مدافع حرم و دفاع از حریم اهل بیت سلام الله علیها بودند اما بنده مخالفت داشتم که به خاطر حب و علاقه ای که در ایشان می دیدم به مرور راضی شدم و ایشان در 26 بهمن ماه سال 94 اعزام شد و بعداز دو ماه فعالیت و مبارزه همزمان با ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها در دهم فروردین ماه 1395 به شهادت رسید.

طاهری تاکید کرد: شهید طاهری ازجمله شهدای مدافع حرم است که با عمل به آرمان‌ها و اهداف بزرگ زندگی دنیایی خویش، توانست به‌ تمامی تعلقات و زیبایی‌های آن پشت پا زند، تا میثاقی ناگسستنی با ارباب خویش ببندد و با آویختن مدال پرافتخار شهادت، همه‌ کسان خود را به قله سعادت ابدی برساند.

 
همسر شهید طاهری بهترین دوران زندگی خود را زندگی مشترک با شیهد طاهری خواند و اظهار کرد: ما 22 سال با هم زندگی کردیم و ثمره این ازدواج دو فرزند پسر بود، که بسیار به همدیگر وابسته بودند و بعد از شهادت ایشان ضربه بزرگی به فرزندانم وارد شد.

وی یکی از خصوصیات اخلاقی همسر خود را شوخ طبعی عنوان و افزود: شهید طاهری اهمیت زیادی به اطرافیان خود می داد و در هر جمعی وارد می شد بسیار خوش اخلاق، خوش برخورد و شوخ طبع بود.

طاهری علاقه شهید طاهری به شهدای گمنام را علاقه ای بی نظیر عنوان و تصریح کرد: ایشان علاقه عجیبی به شهدای گمنام داشتند و همیشه حسرت می خوردند چرا همرزمان خودشان با گمنامی به این درجه رسیدند، همیشه می گفت من حتی لیاقت نداشتم یک ترکش در دوران دفاع مقدس نصیبم شود اما حکمت و مصلحت الهی این بود که ایشان در راه حضرت زینب سلام الله به شهادت برسند.

وی فاصله اعزام تا شهادت این شهید بزرگوار را دو ماه خواند و گفت: مستنداتی که به دستمان رسیده است گردانی از زنجان در محاصره داعش قرار گرفته که تیپ 44 قمربنی‌هاشم (ع) برای کمک به آن ها اعزام می شود و اولین داوطلب برای این ماموریت شهید طاهری بودند که در حین انجام عملیات ترکشی به ایشان اصابت کرده و به درجه رفیع شهادت رسیدند.

همسر شهید طاهری تاکید کرد: دوری از ایشان بسیار سخت بوده چون همسرم به‌عنوان تنها تکیه گاه کنارم نیست، اما وقتی به اهداف ایشان فکر می کنم و همچنین تفکر به مصیبت های وارد شده به حضرت زینب (س) تسکین دهنده قلب من است و باعث می شود آرام شوم، وقتی به ذوق و شوق شهید طاهری فکر می کنم آرامش می‌یابم.

وی سختی نبود ایشان را امری بدیهی و غیرقابل انکار دانست و افزود: اگر همسرم به هر طریق دیگری از بین ما می رفت به هیچ عنوان آرام نمی شدم اما چون در این راه رفته است احساس آرامش می کنم و هیچ گاه احساس نکردم بین ما نیست.

خانم طاهری اسوه و الگو قرار دادن حضرت زینب (س) را مهم ترین نقش در تحمل و بردباری در نبود حضور این شهید خواند و گفت: تنها مساله ای که باعث می شود آرام شوم تامل در رنج و سختی های این شهید بزرگوار بود و افتخار می کنم 22 سال در کنار مردی زندگی کردم که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در دوران حیات شان نیز اولیای الهی بودند و این افتخاری است که نصیب بنده شد.

وی علاقه به اهل بیت (ع) و دفاع از حریم و کمک به دیگران را از سایر ویژگی های این شهید بزرگوار دانست و گفت: شهید طاهری در حل مشکلات مردم همیشه سعی می کرد اولین نفر باشد و صدای مظلومان را بشنوند و نهایت این امر به دفاع از زنان و کودکان سوریه  رقم خورد و موجب شد در این راه قدم گذاشته و به این درجه برسند.

به گزارش جهانبین نیوز، این شهید والامقام، اهل روستای سرتشنیز از توابع شهرستان کیار در چهارمحال و بختیاری بود که در مبارزه با گروه های تکفیری داعش در سوریه، به فیض شهادت نائل آمد.

شهید علی طاهری سرتشنیری، پنجمین شهید مدافع حرم از استان چهارمحال و بختیاری است.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۳۶:۴۶

28 Dec 2019