۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۲۱۱۳۹
در ديدار با مدير استاني حوزه هاي علميه استان:

حوزه علميه از مهم ترين نيازهاي فرهنگي شهرستان کوهرنگ است

امام جمعه کوهرنگ گفت: راه اندازي حوزه هاي علميه و تربيت عالمان ديني و استفاده از ظرفيت هاي بومي بهترين راه حل براي مبارزه با تهاجم فرهنگي است که متأسفانه در دورترين نقاط هم به خوبي نمايان است.
حوزه علميه از مهم ترين نيازهاي فرهنگي شهرستان کوهرنگ است
به گزارش جهانبین به نقل از کوهرنگ خبر، امام جمعه کوهرنگ در ديدار با مدير استاني حوزه هاي علميه استان، با اشاره به اين که راه اندازي حوزه علميه در مناطق کمتر توسعه يافته از جمله شهرستان کوهرنگ از مهم ترين نيازهاي فرهنگي اين مناطق است، تصريح کرد: تنها راه ارتقاء و رشد فرهنگي و ديني مردم در توجه هر چه بيشتر به حوزه هاي علميه و گسترش همه جانبه آن ها است.
 
حجت الاسلام سيدشهاب الدين طباطبايي با بيان اين که متأسفانه شهرستان کوهرنگ از کمبود روحاني رنج مي برد، اظهار داشت: راه اندازي حوزه هاي علميه و تربيت عالمان ديني و استفاده از ظرفيت هاي بومي بهترين راه حل براي مبارزه با تهاجم فرهنگي است که متأسفانه در دورترين نقاط این شهرستان هم به خوبي نمايان است.
 
امام جمعه کوهرنگ با تأکيد بر اين که حضور روحاني در هر منطقه سبب رشد همه جانبه آن منطقه مي شود، گفت: متأسفانه در اين منطقه زنان و دختران در فقر فرهنگي بيشتري به سر مي برند؛ به همين دليل راه اندازي حوزه علميه خواهران نيز در اين منطقه ضرورت بسيار بالايي دارد.
 
اين مقام مسؤول با اشاره به اين که از سال ها پيش حوزه علميه خواهران بخش بازفت کار خود را آغاز کرده است اما به لحاظ اين که به صورت رسمي ثبت نشده است، با مشکلات فراواني مواجه هستند، خاطرنشان کرد: به حمدالله با ثبت رسمي اين حوزه علميه و پذيرش طلاب خواهر، بسياري از مشکلات اين مدرسه نيز رفع مي شود که مرکز مديريت حوزه هاي علميه خواهران بايد در اين مسئله اهتمام ويژه به خرج دهد.
 
حجت الاسلام طباطبايي با اشاره به نقش تربيتي بانوان در خانواده، تربيت طلاب ديني خواهر را از ضرورت هاي مناطق محروم برشمرد و افزود: اگر توانستيم مادران و دختراني ديني در همه جهات تربيت کنيم؛ به يقين فرزنداني اسلامي خواهيم داشت چرا که فرزندان در دامان مادران پرورش مي يابند و اين نکته بسيار مهمي است که متأسفانه امروزه کمتر مورد توجه قرار مي گيرد.
 
رييس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان کوهرنگ با تأکيد بر اين که بايد مسائل ديني را به متن جامعه وارد کنيم تا اثرگذارتر باشد، تصريح کرد: در اين ميان خواهران به عنوان مهم ترين قشر و آسيب پذيرترين گروه، بسيار نقش ارزنده اي را مي توانند ايفا کنند.
 
در ادامه اين نشست نيز آقاي زمان پور، فرماندار شهرستان کوهرنگ يا ارائه گزارشي از موقعيت جغرافيايي، فرهنگي و اجتماعي اين شهرستان، از آمادگي همه جانبه دستگاه هاي اجرايي شهرستان جهت راه اندازي اين مرکز ديني خبر داد. 
 
انتهاي خبر/610/ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۰۱:۱۹

7 Jan 2020