۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۳۰۵۹۹

نقد کتاب «زيبا صدايم کن» با حضور نويسنده اين رمان در شهرکرد

فرهاد حسن‌زاده با نقد کتاب «زيبا صدايم کن» در کانون چهارمحال و بختياري گفت: خودم را دست جريان داستان سپردم تا مرا هرکجا دوست داشت ببرد.
نقد کتاب «زيبا صدايم کن» با حضور نويسنده اين رمان در شهرکرد
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از مشکات برين نشست نقد کتاب «زيبا صدايم کن» با حضور نويسنده اين رمان در اداره کل کانون برگزار و 130 نفر از اعضاي نوجوان مراکز، شهرکرد، بن و سامان حضور داشتند نمايندگان نوجوان مراکز سوالات خود را در خصوص سوژه، درونمايه، حوادث واتفاقات، شخصيت‌ها، ارتباط موضوع کتاب با نيازهاي نوجوان امروز و نگاه واقع‌گرايانه رمان بيان کردند.

براين اساس فرهاد حسن‌زاده نويسنده برجسته کشور در حوزه کودک و نوجوان و برنده جايزه آستريد لينگر 2017 در کشور سوئد در خصوص رمان «زيبا صدايم کن» باتوجه به سوالات اعضاي حاضر در جلسه مواردي را مطرح کرد.

وي با بيان اينکه عضو کانون بوده است به نوجوانان حاضر در جلسه گفت: قدر جايگاهي را که در آن قرار گرفته‌ايد بدانيد، خيلي از نويسندگان و هنرمندان مطرح کشور در مراکز کانون پرورش يافته‌اند و به اوج رسيده‌اند.

حسن‌زاده در خصوص تصوير جلد اين کتاب افزود: نويسندگان بيشتر موافق اين نيستند که تصويري از شخصيت‌ها به مخاطب القاء شود و دوست دارند مخاطب خود تصاوير شخصيت‌ها را با توجه به استنباطي که از متن داشته در ذهنش خلق کند.

وي رمان را بريده‌اي از زندگي واقعي دانست و گفت: ما نبايد واقعيات را در رمان حذف کنيم و بايد بتوانيم تصويري عيني براي مخاطب از زندگي و شخصيت‌هاي داستان بوجود آوريم.

وي ديالوگ را بهترين شيوه براي توزيع اطلاعات در داستان عنوان کرد و افزود: براي تفکيک لحن شخصيت‌ها و نشان دادن طبقه اجتماعي آنان بايد بتوانيم به خوبي از ديالوگ در متن بهره ببريم.

در بخش‌هاي جنبي اين نشست دکتر سجاد نجفي از نيروهاي آکادميک استان به بررسي ويژگي‌هاي کتاب مورد نقد پرداخت و برگزيده‌اي از پايان‌نامه خود را در اين‌باره عنوان کرد.

 نقد آثار ادبي اعضا واجراي نمايش نامه خواني توسط اعضاي مرکز سامان و... از ديگر بر نامه‌هاي اجرا شده در اين نشست بود.
 
انتهاي پيام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۵۷:۵۶

1 Jan 2020