۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۳۹۵۰۹

آغوش باز بام ايران آماده پذيرايي از مسافران عيد سعيد فطر

استان چهارمحال و بختياري با دارا بودن نقاط گردشگري زياد آماده پذيرايي از مسافران در عيد سعيد فطر است .
آغوش باز بام ايران آماده پذيرايي از مسافران عيد سعيد فطر
به گزارش جهانبین نیوز ؛ استان چهارمحال و بختياري داراي نقاط گردشگري زيادي است که نا شناخته مانده و زير ساخت هاي لازم براي توسعه آن بوجود نيامده است که با فراهم کردن زير ساخت ها گردشگران زيادي جذب آن مي شوند.

اين استان با دارا بودن بيش از ۲۵۰ جاذبه شناخته شده طبيعي تاريخي و مذهبي از مهم ترين مناطق کشور براي جذب گردشگر به شمار مي رود.

فرو نشست هاي بوجود آمده هم زمان با حرکات زمين ساختي زاگرس و آب حاصل از ذوب برف کوهاي بلند تالاب هاي متعددي را در استان تشکيل داده است که زيستگاه انواع پوشش گياهي – جانوري است وجود اين مواهب خدادي گردشگري طبيعي استان را از پتانسيل بسيار بالايي برخوردار ساخته است

انباشت برف در ارتفاعات استان سبب شده معروف ترين رودخانه ها دايمي جنوب غربي و مرکزي ايران يعني کارون، زاينده رود ، دز از ارتفاعات اين استان سرچشمه گيرند جنگلهاي بلوط ، زالزالکو برخي ديگر از گياهان برگ پهن و نيز آبشار ها و غارها ، چشمه سارها با آب فراوان ، مناطق حفاظت شده ، گردشگاه ها و گرداب ها از ديگر عوامل طبيعي و اکوتوريسم استان محسوب مي شود.



بهار و تابستان فصل رونق اکوتوريسم در چهارمحال و بختياري

جلوه هاي اکو توريسم استان چهار محال و بختياري از تنوع بسياري برخوردار بوده و مي تواند سهم بسزايي در رونق دادن به صنعت گردشگري ايفا کند.

تالاب ها، چشمه ها، آبشارها, غارها ، مناطق حفاظت شده و ساير چشم اندازهاي طبيعي اين استان زيباترين پتانسيل هاي گردشگري کشور را تشکيل مي دهد و بر خلاف بسياري از مناطق طبيعي کشورمان که تا کنون نا شناخته مانده اند اين مناطق طبيعي از امکانات گردشگري متوسطي برخوردار بوده و در صورت ايجاد کامل زير ساخت هاي اين صنعت در اين مکان ها و معرفي کامل آن ها به علاقمندان چهارمحال و بختياري به تنهايي مي توانند مکاني براي جذب بسياري از گردشگران داخلي و خارجي و رونق اين صنعت در کشور باشد.
فصل بهار و تابستان اکثر مسافران اين استان را به عنوان سرسبزترين و خوش آب و هوا ترين مکان در نظر ميگيرند و به اين استان زيبا سفر مي کنند تعطيلات عيد فطر امسال نيز بهانه اي است که اين استان مسافران زيادي را به خود جذب کند اما نياز است که از سوي مسئولين زير ساخت هاي لازم براي گردشگران مهيا شود که آن ها را دچار سردرگمي نکند و با خاطره اي خوش از استان ما بيرون بروند.



استان چهارمحال و بختياري با دارا بودن ۲۳۸۰ تخت پذيراي ميهمانان از سراسر ايران است

بهمن عسگري مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ گفت: ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري در جهت اينکه بتواند خدمات خوبي را به گردشگران ارائه دهد تمامي تدابير لازم را انديشيده است.

وي با اشاره به اينکه تعطيلات عيد سعيد فطر را در پيش رو داريم اظهار کرد: اين اداره با تمامي دستگاه هاي اجراي مربوطه از جمله نيروي انتظامي، هلال احمر ، اصناف و .. هماهنگي هاي لازم را انجام داده اند و آمادگي کامل براي خدمات به مسافران و گردشگران را دارند.

عسگري با بيان اينکه دو هزار و ۳۸۰ تخت در اين استان براي گردشگران وجود دارد بيان داشت: اين استان ۱۷۴ خانه مسافر و هتل، ۲۲ اقامتگاه بوم گردي و ساير مراکز اقامتي و در مجموع ۲۳۸۰ تخت در استان وجود دارد که آمادگي لازم را براي استقبال از ميمانان را دارند.

وي با اشاره به اينکه براي فراهم کردن مايهتاج مسافران و گردشگران نيز تدابير لازم انديشيده شده است بيان داشت: گردشگران مي توانند در اين ايام تعطيل گوشت مرغ، ماهي ، گوشت قرمز و ديگر مايحتاج خود را از فروشگاه هاي مرکزي خريداري کنند.

عسگري تامين امنيت براي گردشگران و مسافران را نيز اعلام کرد و گفت: نيروي انتظامي، تيم هاي هلال احمر در غالب کمپ هاي سيار به اکثر مناطق گردشگري خدمات خوبي را ارائه مي دهند.

وي با اذعان بر اينکه تبليغات و بروشورهايي را نيز در اختيار گردشگران قرار خواهيم داد عنوان کرد: بيشتر تيم هاي ما در ورودي هاي شهر ها استقرار پيدا خواهند کرد تا مسافران را راهنمايي کنند و آن ها بتوانند از اکثر نقاط استان ديدن کنند.

عسگري در پايان خاطر نشان کرد: چنانچه مسافران بيشتر از ظرفيت اقامتگاه ها بودند ما فضاهاي سبز و .... را نيز براي اسکان آن ها در نظر گرفته ايم.

گزارش: مرضيه عالي پور هفشجاني
انتهاي پيام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۱۰:۴۱

29 Dec 2019