۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۲۹۵۱۹
رئيس اداره بهزيستي شهرستان بن:

بيکاري و اعتياد بزرگترين مشکل خانواده‌هاي تحت پوشش بهزيستي است

رئيس اداره بهزيستي شهرستان بن گفت: بيکاري و اعتياد بزرگ‌ترين مشکلاتي است که در بين خانواده‌اي بهزيستي به وجود آمده در حال افزيش است و باید برای رفع آن اقدامی صورت بگیرد.
بيکاري و اعتياد بزرگترين مشکل خانواده‌هاي تحت پوشش بهزيستي است
به گزارش جهانبین نیوز؛ شهرام صفائي رئيس اداره بهزيستي شهرستان بن در گفت‌وگو با خبرنگار زنگ خبر اظهار کرد: فعاليت‌هاي اداره بهزيستي شهرستان بن در چهار حوزه اجتماعی-توانبخشي، پيشگيري، مشارکت‌هاي مردمي و اشتغال در شهرستان بن در حال فعاليت است.

وي افزود: در حوزه اجتماعي در حال حاضر ۱۱۰ خانوار زنان سرپست خانواده داريم که طبق مصوبات کشوري و به‌طور يکسان مستمري دريافت مي‌کنند و از مبلغ 500 هزار ریال و به نسبت افزايش تعداد نفر خانواده اين مستمري افزايش پيدا مي‌کند.

صفائي ضمن اشاره به ايجاد اشتغال براي زنان سرپرست خانواده بیان داشت: باتوجه به علاقه و انگيزه‌هاي موجود و طبق نيازسنجي مددکار خانواده  اين زنان را به سازمان فني و حرفه‌اي معرفي کرده و آنها هم متناسب با نوع شغل، وام‌هاي خوداشتغالي و مشاغل خانگي در اختيار اين افراد قرار مي‌دهند و اين کمک خوب و موثري براي زنان سرپرست خانواده به حساب مي‌آید.

وي در ادامه با اشاره به هزينه‌هاي تحصلي دانش‌آموزان اين خانواده‌ها یادآور شد: هزينه‌هاي تحصيلي براي فرزندان تحت پوشش بهزستي تا مقاطع عالي دکتر و فوق دکترا هم اگر ادامه تحصيل بدهند به صورت کامل پرداخت مي‌شود.

رئيس اداره بهزيستي شهرستان بنخاطرنشان کرد: در زمينه درماني اين مرکز به صورت کمک درمان موردي هزينه‌هاي درمان مددجويان تحت پوشش را پرداخت مي‌کند.

صفایی خاطرنشان کرد: هزينه‌هاي ازدواج و جهيزيه خانواده‌هاي تحت پوشش را در دستور کار داريم که بحمدلله تا سال گذشته تمام مواردي که عقد کرده‌اند تا سقف 10 ميليون ریال کمک بلاعوض پرداخت کرده‌ايم.

وی بیان داشت: بيکاري و اعتياد بزرگترين مشکلاتي است که در بين خانواده‌اي بهزيستي به وجود آمده در حال افزيش است.

رئيس اداره بهزيستي شهرستان بن با اشاره به تعداد معلولين در شهرستان اضافه کرد: اداره بهزيستي شهرستان بن تعداد ۳۶۰ پرونده در حوزه توانبخش دارد که معلوليت این افراد توسط کميسون ارزيابي مشخص مي‌شود و به سه دسته خفيف، متوسط و شديد تقسيم‌بندي مي‌شوند که در اين شهرستان تعداد ۱۲۰ پرونده از پرونده‌هاي موجود معلوليت شديد هستندکه به هر نفر آنها ماهيانه مبلغ 530 هزار ریال پرداخت مي‌شود.

صفائي ادامه داد: در راستايي اشتغال مدد جويان هم آن دسته از افرادي که داراي مدرک فني و حرفه‌اي و يا پروانه کسب هستند مي‌توانند از وام‌ها و تسهيلات خوداشتغالي استفاده کنند معرفي مي‌شوند، ولي متاسفانه نبود ضامن براي گرفتن اين وام‌ها براي اين دسته از خانواده‌ها مشکلات خاص خود را ايجاد مي‌کند.

انتهاي پيام1026ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۴۴:۰۰

26 Dec 2019