۰
plusresetminus
مراسم اختتامیه ششمین جایزه بین المللی باروت خیس در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی با حضور برخی مقامات نظامی برگزار شد.
ششمین اختتامیه جایزه بین المللی باروت خیس برگزار شد/خبر پخش زنده سخنرانی سردار سلیمانی در غزه، صهیونیست‌ها را دستپاچه کرد
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم اختتامیه ششمین جایزه بین المللی باروت خیس در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

در این همایش امیر حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، سردار غلام حسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، امیر تقی خانی سخنگوی ارتش و جمعی از خانواده معظم شهدا حضور داشتند.

انتشار خبر پخش زنده سخنرانی احتمالی سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نوار غزه، مقامات و رسانه‌های رژیم صهیونیستی را دستپاچه کرده است.

سردار سلیمانی قرار است امروز در مراسم اختتامیه جشنواره «باروت خیس» در سالن اجلاس سران در تهران سخنرانی کند که این مراسم و سخنرانی او به طور همزمان در نوار غزه نیز پخش خواهد شد.

گفته می‌شود سران گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه از جمله حماس و جهاد اسلامی بیننده این مراسم خواهند بود.

انتشار خبر پخش زنده سخنرانی سردار سلیمانی برای مردم غزه باعث نگرانی و دستپاچگی صهیونیست‌ها شده است.

«اوفیر جندلمن» سخنگوی عرب زبان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در صفحه توئیتر خود به زبان فارسی به این برنامه واکنش نشان داده و مدعی شد که واقعیت صحبت‌هایی که سردار سلیمانی به مردم غزه خواهد گفت، آن چیزی نیست که می‌شنوند.

صفحه فیسبوک «کمیل ابو رکن» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با به تمسخر گرفتن خبر پخش زنده این سخنرانی در غزه، مدعی شد: «ما در تعجب هستیم که او درباره چه چیزی صحبت خواهد کرد! آیا درباره توسعه نوار غزه است؟ بازسازی خانه‌ها؟ افزایش برق؟ آب؟».

روزنامه «جروزالم پست» نیز با مطرح کردن ادعاهای علیه سردار سلیمانی، نوشت: «مردم غزه، بیدار شوید! این (سخنرانی) زنگ بیدارباش شماست قبل از آنکه نوار غزه به تهرانی دیگر تبدیل شود».


پست فیسبوک «کمیل ابو رکن»

سخنرانی سردار سلیمانی با موضوع مقاومت فلسطین در اختتامیه جشنوار باروت خیس مورد توجه روزنامه «هاآرتص» نیز قرار گرفته و آن را نشانه «گرم‌شدن روابط سران حماس با مقامات تهران» توصیف کرد.

هاآرتص همچنین گزارش داد که پخش ویدئو کنفرانسی این سخنرانی در هتل «کمودور» در نوار غزه خواهد بود و سران حماس نیز در آن شرکت می‌کنند.

وبگاه عبری زبان «واللا» نیز پخش سخنرانی سردار سلیمانی در غزه را نشانه عمق روابط ایران و حماس دانسته ولی مدعی شد: «این سخنرانی همچنین نمایش دهنده حمایت‌های مالی و نظامی ایران از حماس و جهاد اسلامی برای برافروخته نگه‌داشتن تنش‌ها در جنوب اسرائیل است».

واللا با «استثنایی» دانستن پخش این سخنرانی در غزه، نوشت: «سلیمانی نوک پیکان جنگ ایران در مقابله با برخی کشورهای عربی مانند عربستان سعودی و امارات عربی متحده است».

رأی‌گیری جایزه بین‌المللی «باروت خیس» در نوار غزه در تاریخ (۳۰ مارس - ۱۰ فروردین) و در جریان تظاهرات راهپیمایی بازگشت در مرز غزه و اراضی اشغالی برگزار شد. (جزئیات بیشتر)

جایزه باروت خیس، جشنواره‌ای بین‌المللی است که طی آن به منفورترین شخصیت سال، جایزه‌ای نمادین تعلق می‌گیرد. در این جشنواره بین المللی که با همکاری تشکل های مردم نهاد و حقوق بشری در کشورهای مختلف برگزار می شود، در نهایت یک گزینه بعنوان بزرگترین دشمن حقوق انسان در سال انتخاب خواهد شد.

نامزدهای امسال جشنواره به شرح ذیل هستند:

۱- «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، به خاطر به رسیمت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و حمایت مستمر از جنایات صهیونیست‌ها، تهدید دائمی کشورهای مستقل و تلاش برای ایجاد جنگ و آشوب در هر گوشه از جهان، حمایت از جنایات آل‌سعود در یمن و مشارکت در کشتار مردم بی‌گناه یمن.

۲- «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به خاطر تهدیدهای همیشگی نظامی علیه کشورهای اسلامی، دستیابی به رکورد کشتار ۵۷۸ کودک ظرف مدت ۵۱ روز، ادامه اشغال کشور فلسطین و ظلم روزانه علیه مسلمانان و مسیحیان.

۳- «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، به خاطر حمایت از کشتار مردم مظلوم یمن توسط آل‌سعود و حمایت سرسختانه از جنایات رژیم صهیونیستی.



انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۱۷:۰۶

28 Dec 2019