۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
کد مطلب : ۳۰۸۶۹
امام جمعه موقت کوهرنگ در خطبه هاي نماز جمعه:

مهترين وظيفه مسئولان و فرماندهان نيروي هاي امنيتي تقويت و پرورش نيروي‌ هاي متعهد و اخلاقي است

امام جمعه موقت کوهرنگ در خطبه هاي نماز جمعه گفت: مهترين وظايف مسئولان و فرماندهان نيروي هاي امنيتي تقويت و پرورش نيروي‌هاي متعهد و اخلاقي است که در برخورد با مجرم و ناهنجاري هاي اجتماعي مقهور پول و قدرت مجرمان نگردد.
مهترين وظيفه مسئولان و فرماندهان نيروي هاي امنيتي تقويت و پرورش نيروي‌ هاي متعهد و اخلاقي است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، حجه الاسلام علي نصيري، خطيب موقت نماز جمعه کوهرنگ در خطبه هاي اين هفته 9 مهر 95 شهر چلگرد در مصلي اين شهر، با تمجيد از خدمات صادقانه و خالصانه نيروي انتظامي افزود: مهترين وظايف مسئولان و فرماندهان نيروي هاي امنيتي تقويت و پرورش نيروي‌هاي متعهد  و اخلاقي است که در برخورد با مجرم و ناهنجاري هاي اجتماعي مقهور پول و قدرت مجرمان نگردد؛ چرا که در صورت فقدان اعتقاد و باور قوي به مسئوليت بودن نيرو به هر اندازه که از لحاظ کمي فراوان باشد ولي فاقد کارايي و اثر بخشي مفيد خواهد بود.
 
حجه الاسلام نصيري با بيان اينکه يکي از مسائل غير قابل انکاري که همه افراد در زندگي اجتماعي خود با آن مواجه شده‌اند، وجود عناصر هنجار شکن  و مخل به امنيت و آسايش اجتماع است، بيان داشت: بسيار از اين افراد براي منافع شخص خود سعي در تخريب و ضايع کردن حقوق ديگران مي نمايند ازاين رو وجود نيروي بازداند، و مقتدر يکي از ضروريات هر جامعه است، که اين وظيفه سنگين در جمهوري اسلامي ايران برعهده نيروي انتظامي نهاده شده است که به خوبي از پس آن بر آمده است.

وي گفت: به هر  اندازه اين ارگان امنيتي و نظامي بتوان در انجام مسئوليتهاي خود مقدر و باصلابت اقدام نمايد آسايش و آرامش جامعه روز افزون خواهدشد.
 
خطيب موقت نماز جمعه کوهرنگ افزود: از جمله مهترين ارکان حفظ امنيت و آرامش در جمهوري اسلامي ايران نيروي با صلابت نيروي انتظامي است، که حقيقتاً‌ در انجام وظايف خود تمام همت خود را صرف حفظ امنيت و آرامش در جامعه نموده است. 

رئيس اداره تبليغات اسلامي کوهرنگ بيان داشت: تأمين امنيت، تحکيم نظم و اجراي قانون و عدالت، از مهم ترين ارکان ثبات و سلامت نظام اجتماعي و سياسي است که در کشور ما، بخش عمده اين وظيفه، بر عهده نيروي انتظامي است.
 
نصيري تاکيد کرد: هم‏بستگى، انسجام ملى و عمومى و نيز آرامش گسترده، حاصل وجود نظام عقيدتى مسلّط در جامعه است، هر قدر نيروى انتظامى بتواند با اين نظام، صادقانه مرتبط شود، با آن احساس همدلى کند و خود را متعلق به آن بداند، اعتماد عمومى را بيشتر به خود جلب خواهد کرد.

امام جمعه موقت کوهرنگ سپس به روز سالمند اشاره کرد و خاطر نشان کرد: وجود انسان‌هاي سالخورده در بين خانواده باعث افزايش رحمت خداوند است و هر کس به آن‌ها احترام بيشتري بگذارد بيشتر مورد رحمت خداست.

وي گفت: متاسفانه هر روز شاهد افزايش تعداد افرادي هستيم که در خانه‌هاي سالمندان زندگي مي‌کنند و فرزندان آن‌ها ماه‌ها و يا حتي سال‌ها از آن‌ها احوالي نمي‌پرسند و آن‌ها را به حال خود رها کرده‌اند به راستي آيا دعايي بالاتر از دعاي آن‌ها وجود دارد و آيا ما پيري و روزهاي دشوار آن را تجربه نخواهيم کرد؟ پس چگونه آن‌ها را رها کرده و به دنبال دنياي بي وفاي خود مي‌رويم.
 
حجه الاسلام نصيري، وجود انسان‌هاي سالخورده در بين خانواده را باعث افزايش رحمت خداوند دانست و گفت: هر کس به آن‌ها احترام بيشتري بگذارد بيشتر مورد رحمت خداست.
 
وي در ادامه گفت: پير دنيايي از تجربه است، موي سفيد حکايت از زندگي و فراگيري بسياري از مکتب زمانه دارد و درس اين  مکتب بسيار گران و پر هزينه است چه زيباست که از تجربيات آن‌ها بياموزيم و در زندگي خود از آن‌ها بهره ببريم.
 
 
 
انتهاي پيام/610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۵۹:۲۱

27 Dec 2019