۰
plusresetminus
امروز وجود سگ‌هاي ولگرد در معابر عمومي و داخل شهر سبب رعب و وحشت کودکان يا ساير افراد مي‌شود و در حالي که اين حيوانات مي‌توانند به‌آساني ناقل هرگونه آلودگي باشند
کلافگی مردم بن از وجود سگ هاي ولگرد/رعب و وحشت و انتقال بيماري مهم‌ترین دلنگرانی برای شهروندان
به گزارش جهانبین نیوز؛ در پي ارسال گزارش‌ها مردمي به خبرنگار زنگ خبر مبني بر وجود سگ‌هاي ولگرد در شهرستان بن موضوع در دست بررسي خبرنگار زنگ خبر قرار گرفت.

سگ‌هاي ولگرد در شهرستان بن ماه هاست که به يک معضل بزرگ تبديل شده است، معضلي که در آغاز سال تحصيلي جديد  بايد زودتر چاره اي براي آن در سطح شهرستان ديده شود.




سگ هاي ولگردي که فضاهاي عمومي و رفت و آمد را در سايه بي توجهي مسئولين به تصرف خود در آورده اند و محيط هاي رفت و آمد را براي دانش آموزان ناامن مي کنند  .

امروز وجود این سگ‌ها در معابر عمومي و داخل شهر سبب رعب و وحشت کودکان يا ساير افراد مي‌شود و در حالي که اين حيوانات مي‌توانند ناقل هرگونه آلودگي باشند.

وجود این حیوانات به نوبه خود مشکلی بزرگ براي روستاها و شهرهاي، شهرستان بن به حساب مي آيد و با وجود ساختمان‌های فرسوده که به ویرانه تبدیل شده‌اند و وجود محل هاي نگهداري دام در روستاها و شهرها و همجواري با منازل مسکوني، اين مشکل و خطرات ناشي از آن براي مردم دو چندان شده است.




سگ هاي ولگرد مشکلات بسياري را براي مردم ايجاد مي کنند و حتی در برخی موارد موجب مرگ انسان ها مي شوند اما مهمترين معضلات و مشکلات ناشي از افزايش جمعيت این سگ‌ها در شهرها و روستاها، شيوع بيماري‌هاي قابل انتقال بين حيوان و انسان، افزايش آن در جمعيت دامي و انسان و انتقال بسياري از بيماري‌ها از سگ به انسان است و ازجمله مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به بيماري‌هايي نظير هاري، کيست هيداتيک، سالک،کالاآزار، لاروهاي مهاجر احشايي بروسلوز و لپتوسپيروز اشاره کرد که بر ضرورت اجراي دستورالعمل کنترل جمعيت سگ‌هاي ولگرد بيش از پيش تاکيد مي ورزد.

يکي از شهروندان بن که از وجود سگ‌هاي ولگرد در کوچه‌هاي نگران است به خبر نگار ما گفت: وجود اين سگ‌ها سبب ترس بچه‌ها و بانوان مي شود و از ساعت 22 شب به بعد کوچه‌ها در قرق این حیوانات است.

ای کاش مسئولان به مشکل وجود سگ‌های ولگرد در بن رسیدگی کنند


يکي از شهروندان شهرستان بن که خواست نامش منتشر نشود به خبرنگار زنگ خبر گفت: امروز مشکل سگ هاي ولگرد در تمام خيابان هاي شهر شهرستان بن وجود دارد و نمي دانم کساني که بايد رسيدگي کنند در کدام خيابان هاي اين شهر زندگي مي کنند که مشکلات مردم را لمس نمي کنند.


وي افزود: ما به دليل وجود سگ هاي ولگرد آسايش و آرامش نداريم، سگ هاي ولگرد بسيار وحشي هستند و به صورت گله اي در کوچه ها و خيابان ها حرکت مي کنند و از آدم ها نمي ترسند، ما مردم عادي براي مقابله با این سگ ها هزينه هايي را مي پردازيم که جبران کم کاري هاست.

این شهروند بنی ادامه داد: علاوه بر کودکان و زن ها، خود من هم در برخي از مواقع به دليل وجود سگ هاي وحشي نمي توانم تردد کنم و برای حل این مشکل باید چاره‌ایی اندیشیده شود.


وی با بيان اينکه شهرستان بن امروز با شهرستان بن گذشته متفاوت است عنوان داشت: وجود سگ هاي ولگرد در شهرها و روستا هاي شهرستان بن بسيار تاسف آور است و اي کاش مسئولان به اين مسايل شهر هم توجه کنند.

به گزارش زنگ خبر؛ لازم است با بررسي هاي دقيق و اجراي راهکارهاي اصولي و علمي و به دور از هرگونه خشونت، فکري براي سگ‌هاي ولگرد در معابر شهري کنيم تا هم آسايش شهروندان برهم نخورد و هم اين حيوانات مورد آزار و اذيت واقع نشوند.

انتهاي پيام1026ج /520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۱۳:۵۰

28 Dec 2019