۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۲۴۲۹۹
اعتیاد به فضای مجازی؛

اعتیاد خانوادگی +کاریکاتور

در حالی که معاون وزیر آموزش و پرورش از اعتیاد اینترنتی نوجوانان خبر داده، مدیرکل آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر گفته است: نیمی از والدین از اعتیاد فرزندانشان اطلاعی ندارند!
اعتیاد خانوادگی +کاریکاتور

به گزارش جهانبین نیوز در حالی که معاون وزیر آموزش و پرورش از اعتیاد اینترنتی نوجوانان خبر داده، مدیرکل آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر گفته است: نیمی از والدین از اعتیاد فرزندانشان اطلاعی ندارند!

 

 

 برای ترک اعتیاد به تلفن همراه و فضای مجازی چه کار کنیم؟

1- اول از همه دیگر تا آخر شب پای لپ تاپ و گوشی ننشستم ، وقتی قبل از رفتن به رختخواب با لپ تاپ یا گوشی کار می کنید و یا تلویزیون تماشا میکنید ، در کار ملاتونین اختلال ایجاد می شود ، ملاتونین هورمون خواب است ،و این خوابیدن را سخت می کند و خواب شب را آشفته می کند. خواب برای یک جسم و ذهن سالم ضروری است .

 

مغز شما به شدت تلاش می کند تا اطلاعات را پردازش کند و ممکن است تمام شب نتواند آرام شود. خیلی خوب است اگر قبل از خواب کمی مدیتیشن کنید یا با همسرتان وقت بگذرانید تا بتوانید آرامش بیشتری کسب کنید.



2- گوشیتان را تنها در زمان های خاص و به مدت کوتاهی چک کنید . و حواستان باشد وقتی در حال صحبت با دیگران هستید این کار را نکنید ، مردم این کار را دوست ندارند چون این کار به معنی اینست که حواستان جای دیگریست .



3- وقتی آنلاین هستید هدفمند باشید ،و تنها وبسایت ها و اپ ها و شبکه های اجتماعی را با این هدف مرور کنید و اگر می خواهید خرید اینترنتی کنید بدانید که چه می خواهید ، قبل از اینکه تعداد زیادی خرید بیهوده کرده باشید .



4- آلارمی برای یادآوری زمان مورد نظر ماندن در اینترنت داشته باشید چرا که به راحتی ممکن است زمان را از یاد ببرید.



5- گوشی هوشمندتان را در خانه بگذارید وقتی میخواهید با دوستان و خانواده وقت بگذرانید .وقتی گوشی همراهتان نباشد وسوسه چک کردن گوشی در هر 5 دقیقه نیز ا ز بین می رود.



6-  اپهای شبکه های اجتماعی را از گوشیتان پاک کنید . اینطوری از شر یادآوری های مکرر آنها برای لایک کردن خلاص می شوید.



7- چیزی که بهره وری مرا بیشتر می کند نوشتن لیستی از کارهایی است که باید انجام دهم و انجام تک تک آنهاست . با لیست کارها، کار من پشت کامپیوتر مثمر ثمرتر می شود .اینطوری دیگر از زیر کار در نمی روم و وقت تلف نمی کنم و یک عالمه مطلبی که مورد نیاز نیست را نمی خوانم !!


ما نیاز داریم تا روی زندگی مان متمرکز شویم و درحال کار روی این موضوع هستیم .ما نیاز داریم جوری زندگی کنیم که بتوانیم به آن افتخار کنیم ،با تمرکز روی چیزهایی که برایمان مهم هستند!


همچنین سعی کنیم تا هر روز کار جالبی انجام دهیم مثلا پختن غذاهای خوب و انجام کارهایی که دوست داریم د رکنار دوستانمان ، کارهایی که قبلا برای آنها اصلا وقت نداشتیم .بدون وسواس تکنولوژیکی ما زمان بیشتری داریم و شادتر هستیم.


انتهای پیام/1020ج

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۳۱:۲۰

28 Dec 2019