۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۱۶۱۶۲

چشمه دیمه؛ یکی از گواراترین آب های جهان

شهرستان کوهرنگ از شهرستان های هفت گانه استان چهارمحال و بختیاری است که به دلیل برخورداری از جاذبه های طبیعی زیاد به قطب گردشگری این استان تبدیل شده است.
چشمه دیمه؛ یکی از گواراترین آب های جهان
به گزارش جهانبین به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کوهرنگ خبر، آب و هوا و بارش های زمستانی دست به دست هم داده و زیبایی های خارق العاده ای در شهرستان کوهرنگ ایجاد کرده و هم اکنون این شهرستان به منطقه ای جذاب برای طبیعت گردان و مسافران بهاری، تابستانی، پاییزی و زمستانی تبدیل شده است.

استان چهارمحال بختیاری با اقلیم متنوع دارای جاذبه های گردشگری است و شهرستان کوهرنگ از جمله شهرستانهای چهارمحال و بختیاری است که به دلیل چشمه سارهای متعدد چون چشمه دیمه، چشمه سرداب، چشمه مروارید، چشمه آب معدنی کوهرنگ و دیدنیهای طبیعی همچون تونل کوهرنگ، آبشار شیخ علی خان، دشت لاله های واژگون و پیست اسکی شهرت بسیار دارد.


چشمه دیمه یکی از چشمه های شهرستان کوهرنگ است که شهرت فراوان داشته و سالانه توجه هزاران نفر از گردشگران داخلی و خارجی را به سمت خود جلب می کنند. از این چشمه معروف در ابیات و موسیقی بختیاری با عنوان آی دیمه آی دیمه فراوان نام برده شده است.


 این چشمه در 10 كيلومتري شهر چلگرد و در مجاورت روستاي ديمه واقع شده است و سرچشمه اصلي زاينده رود است. آب اين چشمه از گواراترين آبهاي جهان وداراي خواص درماني فوق العاده است .

فرماندار شهرستان کوهرنگ اظهار داشت: در اطراف این چشمه تمامی زیرساخت های مورد نیاز گردشگران نظیر راه دسترسي آسفالته، آب آشاميدني، سرويس بهداشتي، فضاي سبز، سكوي نشيمن، دسترسي به واحد اقامتي و پذيرايي، پاركينگ و آلاچيق فراهم است.


مرتضی زمانپور با بیان اینکه استقبال گردشگران از این منطقه عالی است، گفت: مناظر زيبا وسرسبز با چشم انداز طبيعي بي بديل منطقه و فضاسازي اطراف چشمه مكاني مناسب براي گردشگران و به عنوان يكي از تجمع گاه هاي ايلات وعشاير بختياري به شمار مي آيد.


چشمه دیمه در مجاورت روستای دیمه در 12 کیلومتری چلگرد از توابع شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری و 85 کیلومتری شهرکرد (مرکز استان) قرار دارد. این چشمه سرچشمه اصلی رودخانه زاینده رود است و آب آن از گواراترین آ‌ب‌های جهان می‌باشد که دارای خواص درمانی می‌باشد. آب این چشمه در درمان سنگ کلیه و برای جلوگیری از پوسیدگی دندان مناسب تشخیص داده شده است.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۰:۱۳

27 Dec 2019