۰
plusresetminus
در حالی که بابک زنجانی به عنوان یکی از متهمان اقتصادی در کشور بازداشت بوده و قوه قضائیه در حال رسیدگی به پرونده وی است، رسانه‌های اپوزیسیون با خوشحالی وصف ناپذیری به استقبال برداشته شدن تحریم ها از روی شرکت بابک زنجانی رفته و این خبر را منتشر کرده اند.
استقبال گسترده اپوزیسیون از رفع تحریم بابک زنجانی/ منفعت بابک زنجانی برای اپوزیسیون چیست؟ + تصاویر
به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از دانا، وزارت دارایی بریتانیا روز جمعه ۱۱ مهرماه اعلام کرده است که دانشگاه صنعتی شریف، شرکت "سورینت" متعلقبابک زنجانی و شماری از شرکت ها و موسسات ایرانی را از فهرست تحریم های خود خارج کرده است.

بر اساس این گزارش شرکت ملی نفتکش ایران، شرکت بیمه معلم و بانک سینا سه موسسه دیگری هستند که از لیست تحریم‌های وزارت دارایی بریتانیا حذق شده‌اند.

در همین راستا بسیاری از رسانه‌های اپوزیسیون و ضد نظام با خوشحالی وصف ناپذیری به استقبال برداشته شدن تحریم ها از روی شرکت بابک زنجانی رفته و این خبر را منتشر کرده اند.

به نظر می‌رسد زمانی که بابک زنجانی به عنوان یک متهم در زندان به سر می‌برد و اموال وی تا حدود زیادی در ایران توقیف شده اند؛ خروج یا عدم خروج شرکت مربوط به از تحریم ها هیچ تأثیر مثبتی بر اقتصاد کشور نداشته باشد.

استقبال از این رفع تحریم در حالی است که بابک زنجانی به عنوان یک تاجر ایرانی که دسترسی زیادی به برخی از امتیازات و امکانات داشته است، توانسته است در مدت کوتاه، ثروت انبوهی را برای خود رقم بزند و اکنون پرونده تخلفات وی در قوه قضائیه در حال رسیدگی است.

پیچیدگی پرونده بابک زنجانی به حدی است که عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران شهر تهران در این خصوص گفت: این پرونده دارای لایه‌های متنوع و سطوح مختلفی است که می‌توان از آن به عنوان بزرگترین پرونده اقتصادی در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره کنیم. پرونده‌ای که حجم آن سه برابر حجم پرونده مه‌آفرید خسروی است. 

وی تصریح کرد: به طور قطع هیچ کس در رسیدگی به این گونه پرونده‌ها مصون نخواهد بود و ممکن است زمان رسیدگی طولانی شود اما به سراغ همه متهمان در سطوح مختلف خواهیم رفت. 
 
وی گفت: نمی‌شود که عده‌ای به خودشان اجازه دهند که بر موج رانت و نفوذ سوار شده و بخواهند مفاسد اقتصادی را به بار بیاورند. 
 
دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: البته به این نکته توجه داشته باشید که این نوع پرونده‌ها از نظر جنس با سایر پرونده‌ها متفاوت بوده و ویژگی‌های خاص به خود را دارد که در برخی از موارد منجر می‌شود به اینکه عده‌ای گله می‌کنند که چرا سرعت رسیدگی به پرونده‌ها کم است. 

منفعت اپوزیسیون از پیگیری رفع تحریم بابک زنجانی

با این حال رسانه های اپوزیسیون و ضد نظام به دنبال منافع شخصی خود و با پیگیری این موضوع که رفع تحریم ها به انتقال اموال بابک زنجانی به دیگر نقاط دنیا را فراهم می کند به استقبال رفع تحریم‌ها علیه بابک زنجانی رفته اند.

 

انتهای پیام/خ ز/

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۲۰:۳۲

3 Jan 2020