۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۱۱۰۲۲

هارد یک ترابایتی اس اس دی در راه بازار

سامسونگ این ماه اولین هارد اس اس دی در حجم یک ترابایت را راهی بازار می کند.
هارد یک ترابایتی اس اس دی در راه بازار
به گزارش جهان بین، این حجم تقریبا دو برابر حجم موجود در بازار اس.اس.دی ها است. (در حال حاضر هارد ۵۱۲ گیگ از نوع mSATA SSD در بازار بزرگترین محسوب می شود)

هارد موسوم به ۱TB ۸۴۰ EVO mSATA SSD قرار است در بازار ظریف ترین ها برای ابزارهای پرتابل عرضه شود.

این هارد از ۴ بسته فلش مموری تغذیه می کند که
۱۶ لایه ۱۲۸ گیگی را در بر می گیرد و ضخامت آن فقط ۳.۸۵ میلیمتر تعریف شده است که این ضخامت ۶۰ درصد نازک تر از هارد درایوهای جاری است و وزن هارد نیز ۸.۵ گرم است.

این وزن ۹۲ درصد سبک تر از هاردهای موسوم به HHD در بازار است. سرعت خوانش هارد ۵۴۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت نوشتن روی هارد نیز ۵۲۰ مگابیت بر ثانیه تعریف شده است.

گفتنی است سامسونگ سری هاردهای ۸۴۰ EVO mSATA SSDs را در حجم ۱۲۰گیگ، ۲۵۰گیگ،۵۰۰ گیگ و ۱ ترابایت ساخته است. این خط تولید از فلش مموری های ۱۲۸ Gb NAND بهره برده و کنترلر هارد نیز TurbuWrite است.

تاریخ دقیق عرضه مشخص نشده اما
باید قبل از کریسمس باشد.

دارندگان اولترابوک و لپ تاپ و سایر وسایلی که از هاردهای اس اس دی استفاده می کنند، می توانند هارد دستگاه خود را با ۱TB ۸۴۰ EVO mSATA SSD تا یک ترابایت ارتقا دهند. درایو حالت جامد یا solid-state drive گاهی به نام solid-state disk و یا electronic disk نیز شناخته می‌شود، یک ابزار حافظه است که از تراشه برای دخیره سازی دائم داده‌ها استفاده می‌کند. Solid State Drives یا به عبارتی همان SSD در کمترین زمان
توانست جایگزین مناسبی برای هاردهای HDD شود.

در واقع SSD حافظهٔ مبتنی بر حافظه ی فلش است (همان حافظه فلش خودمان البته در سایز بزرگ!) که در مقایسه با هارد دیسک‌های قبلی برق کمتری مصرف می‌کند و از مقاومت بیشتری نیز برخوردار است.

هارد دیسکهای معمولی HDD صفحاتی به نام پلاتر و هد دارند که این هد اطلاعات را از روی صفحات می‌خواند. بر خلاف آن، هیچ کدام از اجزاء داخلی SSD در حال چرخش نیستند و یک حافظه فلش است که فوق العاده محکم و بادوام است.

در نتیجه در اثر سقوط از ارتفاع کاملاً مقاوم بوده و نسبت به HDD معمولی دوام بیشتری دارد.

انتهای خبر/






جهانبین,سامسونگ,هارد,جامد,ssd,جدید,ترا,بایت,ال,جی,کامپیوتر,لپ,تاپ,رایانه,موبایل,گوشی,جدید,سرعت,دوام,قدرت
مرجع : ایتنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۲۶:۱۷

9 Jan 2020