۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
کد مطلب : ۳۵۰۶۲

اعتراضات کارگري در بروجن ادامه دارد/کارگران صبا فولاد سفيددشت تجمع کردند

اعتراضات کارگران و شواهد ميداني گواه آن است که وضعيت برخي از کارخانه ها در شهرستان بروجن چندان خوب نيست و بايد هر چه زودتر به داد آنها رسيد.
اعتراضات کارگري در بروجن ادامه دارد/کارگران صبا فولاد سفيددشت تجمع کردند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، خبر تعطيلي کارخانه ها و تجمع کارگران چند سالي است که تيتر يک اخبار رسانه ها را به خود اختصاص مي دهد طوري که به گفته کارشناسان مسائل اقتصادي وضعيت نامطلوب صنعت و توليد کشور طي چند سال اخير بي سابقه بوده و توليدکنندگان را با مشکلات عديده اي مواجه کرده است.

شواهد و بررسي هاي ميداني نشان مي دهد بحران تعطيلي کارخانه‌ها و سخت شدن شرايط معيشتي صبر کارگران را لبريز کرده، هر روزه شرايط زندگي براي آنها سخت‌تر شده و مشکلات بسياري را برايشان به وجود مي‌آورد.

کارشناسان مي گويند عدم نقدينگي، مشكل در فروش محصولات و واردات مواد اوليه و حمايت نکردن توليد کنندگان ازجمله مشکلاتي است که بسياري از توليدکنندگان با آن مواجه هستند.

در يک ماه اخير تجمع کارگران کارخانه صبا فولاد سفيددشت، نهال گل بروجن و تعطيلي صباکاشي گندمان به رسانه ها گزارش شده که پيامدهايي چون افزايش بيکاري و مشکلاتي از اين دست را در پي داشته است.

کارگران کارخانه صبا فولاد مقابل اداره کار بروجن تجمع کردند

جمعي از کارگران صبا فولاد سفيددشت در اعتراض به اعلام تعطيلي دو هفتگي اين کارخانه در مقابل اداره کار شهرستان بروجن تجمع کردند.

کارگران مي گويند کارخانه صبا فولاد اين روزها به علت عدم تامين مواد اوليه با کاهش توليد مواجه شده و به کارگران اعلام کرده دو هفته به مرخصي بروند.

علي زماني مديرعامل صبافولاد زاگرس سفيددشت در گفتگو با جهانبین نیوز وضعيت فعلي کارخانه را نامطلوب دانسته و گفته بود: فعاليت کارخانه از سال ۱۳۹۲ بدون هيچ تسهيلات بانکي با سرمايه گذاري ۱۰۰ ميليارد تومان و با اشتغال زايي مستقيم ۲۷۰ نفر و غيرمستقيم ۵۰۰ نفر شروع شد که در اين مدت بيشترين صادرات در استان را داشته اما در حال حاضر اين ميزان به دليل عدم حمايت و عدم تامين مواد اوليه به صفر رسيده است.

کارگران شرکت نهال گل بروجن مقابل فرمانداري تجمع کردند

چندي پيش نيز حدود ۲۰۰ نفر از کارگران شرکت نهال گل بروجن در اعتراض به معوقات مزدي و بيمه اي خود مقابل درب فرمانداري بروجن تجمع کردند.

به گفته يکي از کارگران نهال گل بروجن که در اعتراض به 6 ماه عدم پرداخت حق بيمه و حقوق تجمع کرده بودند هر کدام از آنها ميانگين ۹۰ ميليون ريال از شرکت نهال گل طلبکار هستند.

کارگران کارخانه صباکاشي گندمان هنوز بيکارند

کارگران کارخانه صباکاشي گندمان که از اسفند ماه پارسال بيکار شده اند مي گويند: عليرغم وعده هاي متعدد، کارخانه همچنان تعطيل و کارگران هنوز بيکارند.

جمعي از کارگران کارخانه صبا کاشي گندمان مي گويند: کارخانه صبا کاشي نزديک به سه ماه است تعطيل شده و تعداد زيادي از کارگران در بلاتکليفي به‌ سر مي‌برند.

يکي از کارگران کارخانه صبا فولاد مي گويد: در حالي که من ۱۷ سال در کارخانه صبا کاشي گندمان سابقه دارم و شب و روز زحمت کشيده ام از اسفندماه با من خداحافظي کرده اند.

اعتراضات کارگران و شواهد ميداني گواه آن است که وضعيت توليد برخي از کارخانه ها در شهرستان بروجن چندان خوب نيست و بايد هر چه زودتر به داد آنها رسيد.

هر روز گلايه هاي زيادي از سوي کارگران و همچنين توليد کنندگان به گوش رسانه ها و مسئولين مي رسد؛ آنها معتقدند اگر همين گونه اين وضعيت ادامه پيدا کند توليد روز به روز وضعش نا به سامان تر خواهد شد.

کارشناسان اقتصادي تاکيد مي کنند براي رونق توليد دولت بايد حمايت جدي کند و علاوه بر تامين مواد اوليه و رفع موانع صادرات از پيش پاي توليدکنندگان بايد با ايجاد تسهيلات و اعطاي وام هاي کم بهره از کارهاي توليدي در کشور حمايت کند.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۳ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۰۴:۱۴:۲۹

24 Jun 2023