۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۴۱۰۹۲
مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری:

کشت گیاهان دارویی در چهارمحال وبختیاری به ۹۰۰ هکتار رسید

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان ،ازکشت ۹۰۰ هکتار گیاهان دارویی تاسال زراعی ۹۶-۹۷ دراستان ،خبرداد.
کشت گیاهان دارویی در چهارمحال وبختیاری به ۹۰۰ هکتار رسید
مهندس شیرانی مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی درچهارمحال وبختیاری در گفت وگو با جهانبین نیوز، گفت: کشت گیاهان دارویی در سال ۹۳-۹۲ با سطح زیر کشت ۶۱ هکتار و میزان تولید ۲۲/۷ تن بود که در سال زراعی ۹۷-۹۶ به میزان ۹۰۰ هکتار با تولید ۱۴۰۰ تن رسیده است.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی درچهارمحال وبختیاری افزود:: کشت گیاهان دارویی در استان به علت تنوع و اقتصادی بودن وهمچنین امکان کشت این گیاهان در زمین های خرد و کوچک به خصوص در مناطق روستایی و از طرفی اقلیم مناسب و سازگار، کشت این گیاهان را استان افزایش داده است.

وی گیاه گل محمدی را بیشترین سطح زیر کشت در استان عنوان و اظهارکرد: این گیاه با سطح زیرکشت ۲۵۰ هکتار و میانگین عملکرد ۳ تن در هکتار(۲۰۰ هکتار بارور) و زعفران با سطح زیرکشت ۲۰۰ هکتار و میانگین عملکرد۵ کیلوگرم در هکتاراست.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی درچهارمحال وبختیاری، ادامه داد: همچنین کشت موسیر درسال جاری دراستان ۳۰۰هکتار می باشد که غالباً به صورت دیم در مناطق مستعد ازجمله اردل و کوهرنگ مورد کشت قرار گرفت.

شیرانی گفت: با توجه به کاهش بارش و تغییر اقلیم و اصلاح الگوی کشت در اراضی کشاورزی کشت گیاهان دارویی با توجه به بازدهی زودرس مناسب است.

انتهای پیام/۱۰۲۲ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۲۳:۳۶

5 Jan 2020