۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۴۰۶۴۲
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری:

زعفران،موسیر وگل محمدی سه گیاه پردرآمد در چهارمحال وبختیاری

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ،گفت: با تغییر الگوی کشت و رونق گیاهان دارویی، زعفران، موسیر و گل محمدی در سال جاری افزون بر ۸۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال درآمد عاید بهره برداران این استان شد.
زعفران،موسیر وگل محمدی سه گیاه پردرآمد در چهارمحال وبختیاری
ابراهیم شیرانی مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، درگفت وگوبا جهانبین نیوز،  با اشاره به تولید ۷۶۰ کیلوگرم زعفران در۱۹۰ هکتار از اراضی مستعد این استان اظهار داشت: با تولید این میزان زعفران بالغ بر ۵۳ میلیارد ریال درآمدزایی عاید کشاورزان شده است.

وی، از تولید یکهزار و ۲۵۰ کیلوگرم محصول گل محمدی و ۱۹۸ تن محصول موسیر طی سال جاری خبر داد و گفت: این میزان افزون بر ۳۱ میلیارد ریال درآمدزایی برای استان داشته است.

شیرانی، با اشاره به افزایش سالانه حداقل ۵۰۰ هکتار از اراضی مستعد استان به کشت گیاهان دارویی در برنامه ششم توسعه اظهار داشت: تغییر الگوی کشت از گیاهان آب بر به کم آب و توسعه کشت این گیاهان در دستور کاری دولت است.

وی، رویش ۴۰۰ گونه گیاه دارویی در استان را نشان از مستعد بودن منطقه برای توسعه تولید این گونه های مثمر دانست و گفت: هم اکنون ۶۶۰ هکتار از مزارع کم آب و سطح اراضی شیبدار شهرستانهای مختلف استان به زیر کشت گیاهان دارویی رفته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ظرفیت های زیادی برای توسعه کشت گیاهان دارویی در استان وجود دارد که باید با توجه به تشدید پدیده خشکسالی در منطقه، از این فرصت برای رونق کشاورزی استفاده کرد.

وی تاکید کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی در مناطق عشایری و روستایی زمینه ساز ایجاد اشتغال و درآمدزایی بیشتر برای بهره برداران خواهد بود.

سالانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی در استان تولید می شود، همچنین سطح زیرکشت استان چهارمحال و بختیاری ۲۷۰ هزار هکتار با ۶۶ هزار بهره بردار است.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۴۷:۵۷

27 Dec 2019