۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۲۸۴۰۲
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

اشتغال زایی مستقیم بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری 23درصد است

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: میزان اشتغال زایی بخش کشاورزی به صورت مستقیم ۲۳ درصد است که قطعاً این رقم به صورت غیرمستقیم بیش از این مقدار خواهد بود و این در حالی است که بالغ بر ۶۶ هزار بهره‌بردار در این استان داریم.
اشتغال زایی مستقیم بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری 23درصد است
ذبیح‌الله غریب مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز، با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی در سال گذشته اولین ارگانی بود که در بحث اقتصاد مقاومتی رتبه اول را کسب کرد،اظهار کرد: کلیه سیاست ها برای برنامه های سال جاری بر اساس نام گذاری سال در جهت یک تحرک اقتصادی در بخش‌های مختلف تولید رقم خواهد خورد.

وی تاکید کرد: بخش کشاورزی فرصت بسیار مناسبی برای تحرک‌بخشی اقتصادی، ایجاد اشتغال و عمل به تکلیفی بوده که ابتدای امسال در خصوص توجه به تولید و اشتغال به مدیران استانی واگذار شده است.

غریب توجه به اجرای پروژه‌های بخش کشاورزی و در بخش‌های مختلف آن یکی از عوامل رونق اقتصادی دانست و تصریح کرد: بخش کشاورزی نقش بسازییی در تحقق اقتصاد مقاومتی، آن هم به صورت عملیاتی دارد.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نرخ ارزش افزوده در این استان ۱۶ درصد و بیش از ۲ برابر میانگین کشور است خاطر‌نشان کرد: میزان اشتغال به صورت مستقیم ۲۳ درصد است که قطعاً این رقم به صورت غیرمستقیم بیش از این مقدار خواهد بود و این در حالی است که بالغ بر ۶۶ هزار بهره‌بردار در این استان داریم.

وی به سرمازدگی فصل بهار در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و خاطر نشان کرد: این مسائل جزء طبیعت هستند و می‌توانیم در کنار به وجود آمدن این شرایط تولید نیز داشته باشیم اگر به کار کارشناسی، هزینه اعتبارات در بخش‌های مختلف و... توجه کنیم.

وی با بیان اینکه در بحث انتقال آب برای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار اقدامات خوبی انجام شده است، افزود:  بیش از ۱۰ هزار هکتار زمین با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد آماده افتتاح است که ۲۵ درصد ظرفیت باغی این استان را افزایش می‌دهد.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری و عنوان گفت: ۱۶ درصد از کل اراضی این استان را از نظر دیم، آیش، آبی و باغات قابل کشت دانست.

وی افزود: اگر فقط کشت آبی را لحاظ کنیم تولید محصول بیش از ۶ درصد نمی‌شود و برای افزایش این مقدار  راهی جزء استفاده از دیگر ظرفیت‌ها مثل کشت در اراضی شیب‌دار و زمین‌هایی که در منابع ملی هستند نداریم.

وی با اشاره به اینکه طرح مطالعاتی حدود ۹۵ هزار هکتار از اراضی شناخته شده در چهارمحال و بختیاری آمده است تأکید کرد: این استان از نظر بارندگی و میزان بارش شرایط بسیار مطلوبی دارد و بارندگی‌ها در بیشتر نقاط این استان بالای ۴۰۰ میلی‌متر است و این امر از نظر کارشناسی امکان توسعه کشت محصولات در اراضی شیب‌دار را ممکن می‌سازد.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مرکز تحقیقات این سازمان کارهای تحقیقاتی و فعالیت‌های خوب و مناسبی در حوزه کشت گیاهان دارویی و کشت گیاهان دیم در اراضی این استان انجام داده است.

‌انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۳۱:۰۲

26 Dec 2019