۱
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
کد مطلب : ۳۱۹۱۲
همزمان با روز بسيج مستضعفين؛

گردهمايي عظيم و با شکوه بسيجيان «مدافعان حرم» درشهرستان بن + تصاوير

همزمان با فرارسيدن ۵ آذر روز بسيج مستضعفين، گردهمايي عظيم بسيجيان با نام مدافعان حرم درشهرستان بن برگزار شد
گردهمايي عظيم و با شکوه بسيجيان «مدافعان حرم» درشهرستان بن + تصاوير
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار زنگ خبر، همزمان با فرارسيدن ۵ آذر روز بسيج مستضعفين، گردهمايي عظيم بسيجيان با حضور شکوهمند بسيجيان در مسجد جامع شهر بن  برگزار شد.



در اين مراسم با شکوه که با حضور قشرهاي مختلف بسيجي برگزار شد جوانان بسيجي پرچم‌هاي ايران اسلام را از پدران شهدا تحويل گرفتند و تجديد پيماني دوباره با شهدا و آرمان هاي آنان بستند.



رده‌ها و يگان‌هاي بسيج زنان، محلات، دانش‌آموزي، و ديگر اقشار بسيج در اين اجتماع حضور داشتند.
حضور با شکوه بسيجيان در بزرگداشت سالروز تشکيل بسيج مستضعفين بيانگر بصيرت و ولايتمداري بالاي بسيج است که اينگونه آگاهانه به ميدان آمده و در بزرگداشت اين روز بزرگ با اقتدار وارد شدند



سالگرد تشکيل بسيج مستضعفان، يادآور خاطره پرشکوه مجاهداتي است که در دوران هشت ساله جنگ تحميلي، زيباترين تابلوهاي ايثار و فداکاري همراه با نجابت و فروتني و توام با شجاعت و رشادت را ترسيم کرده است
خاطره جوانمردان پاکدامن‌وغيوري که شيران روز وزاهدان شب بودند و صحنه نبرد با شيطان زر و زور را با عرصه جهاد بانفس اماره به‌هم آميختند و جبهه جنگ را محراب عبادت ساختند



بسيجيان در اين گردهمايي با تحويل گرفتن پرچم ولايت مداري و دين داري از پدران شهدا  و  با سر دادن شعار مرگ بر آمريکا، مرگ بر اسرائيل نفرت خود را نسبت به دشمنان اعلام کردند و با سر دادن شعارلبيک يا خامنه اي لبيک يا حسين است؛ گواه اين شدند که ادامه دهنده راه شهدا خواهند بود

 گپ و گفتي با بسيجيان شهرستان بن:

خاطره يک  بسيجي  از  زمان دفاع مقدس:

فروردين سال 1365در مقر شهيد محمد منتظري، از مقرهاي تيپ 44قمربني هاشم (ع) در نزديکي سوسنگرد بوديم.
زير حمله هوايي دشمن مشغول خوردن آبگوشت بوديم. آن را در يک سيني بزرگي ريخته بوديم وهمگي دور آن نشسته بوديم.
برق که قطع شد، شيطنت‌ها شروع شد.هرکس کاري مي کرد ودر آن تاريکي سر به سر ديگري مي گذاشت.

باهماهنگي قبلي قرار شد يکي از بچه‌ها از حوزه استحفاظي آقاي خدادادي لقمه اي را بردارد، که ايشان با لحن خاصي گفت: لطفا غواص اعزام نفرماييد،منطقه در ديد کامل رادار قراردارد!
با اين حرف او يک دفعه چادر از خنده بچه‌ها منفجر شد. اينقدر فضا شاد شده بود که کسي به فکر حمله هوايي دشمن نبود!
به نقل از علي اکبر رييسي



رزمنده اي ديگر مي گفت :
اين کار خدا بود که بسيج ملت ايران بتواند درسخت‌ترين ميدانها که همان ميدان جنگ است چنان قدرتي از خود نشان بدهد که ديرباورترين افراد هم قبول کنند که ملت ايران داراي توانايي است.
بسيج يعني کل نيروهاي مومن و حزب‌اللهي کشور ما، اين که امام گفتند "بسيج بيست ميليوني" يعني اين.
 


 جواني که بسيج را اينگونه تعرف مي کرد :
بسيج يعني حضور بهترين‌و بانشاطترين و با ايمان‌ترين نيروهاي عظيم ملت درميدان‌هايي که‌براي منافع ملي،براي اهداف بالا، کشورشان به‌آنها نياز دارد، هميشه بهترين‌وخالص‌ترين و شرافتمندترين وپرافتخارترين انسانها اين خصوصيات را دارند.
بسيج در يک کشور، معنايش آن زمره‌اي است که حاضرند اين پرچم افتخار را بر دوش بکشند و برايش سرمايه‌گذاري کنند.
 


 بسيجي با نياز زمان تصميم مي گيرد، تصميمي آگاهانه، از روي عقل، او احساس را به مدد مي گيرد تا با باز کردن ميداني تازه در زندگي، کار فکري، تلاش عملي مجاهدت، استقبال از خطر، همت بلند و ... صحنه اي تازه را پديد آورد،ورود به اين صحنه ها و ميدان ها فکري تازه نمي طلبد و بلکه فکري است که در اعماق جان ريشه دوانيده است.
 


خواهر بسيجي گفت :
هر جا که احساس شود ميدان فکري و فرهنگي مورد تهاجم قرار گرفته است ميدان رزم جديدي براي بسيجي گشوده مي شود. ميداني که در آن زيباترين تابلوي ايثار و فداکاري همراه با نجابت و فروتني و توأم با شجاعت و رشادت ترسيم مي گردد.
در اين ميان زنان بسيجي تنها شير روز و زاهد شب نيستند بلکه پرورش دهنده روحيه عالي هستند که شيران روز و زاهدان شب عاقلانه و آمرانه حضور خود را به ثبت برسانند.

زن بسيجي عاشق است. عاشق استقلال ملي، غرور ملي و با افتخارات ملي در تأمين منافع ملي (چون مرد بسيجي) اما فراتر از آن دارنده ايمان بسيجي، ايمان، اميد، انگيزه و تکيه بر هدايت الهي و معتمد بر کمک الهي که همان قواره اصلي بسيج است. و اين بسيار مهم است
 
 
 
 
 

انتهاي پيام/520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۱۴:۳۶

30 Dec 2019