۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
کد مطلب : ۲۱۹۲۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری:

رد شایعه آلودگی آب استان/ آب آشامیدنی چهارمحال و بختیاری کاملا سالم است

رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با رد شایعه آلودگی آب در استان گفت: آب آشامیدنی در سراسر استان کاملاً سالم و بهداشتی است.
رد شایعه آلودگی آب استان/ آب آشامیدنی چهارمحال و بختیاری کاملا سالم است
به گزارش جهانبین نیوز رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با رد شایعه آلودگی آب استان تاکید کرد: آب آشامیدنی شهرکرد و دیگر شهرهای استان هیچگونه آلودگی ندارد.

مرتضی هاشم زاده افزود: در بهار، به دلیل بارندگی و گل آلود شدن چشمه ها میزان کدورت آب در برخی روزهای پس از بارندگی افزایش می یابد و اسهال نیز در برخی از نقاط درگذشته نیز وجود داشته است.

هاشم زاده اظهار کرد: در دو روز اخیر گزارشهایی مبنی بر اپیدمی اسهال در بین تعدادی از شهروندان شهرهای شهرکرد، لردگان و شهرهای دیگر مطرح شده که البته مواردی از این بیماری مشاهده شده اما مربوط به آلودگی آب نیست.

وی تاکید کرد: متاسفانه مشاهده بیماری اسهال و اسهال خونی در بین ۵۵ نفر از هم استانی ها در جای جای استان شائبه آلودگی آب را ایجاد کرده است در حالی که آب استان کاملا سالم است.


قدرت الله بیگلری فرد مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان نیز با رد شایعه آلودگی آب که اخیراً در استان مطرح شده است گفت: ما کلیه پارامترهای شیمیایی و فیزیکی و میکروبی آب را در آزمایشگاه بررسی می کنیم و آب آشامیدنی در سراسر استان کاملاً سالم و بهداشتی است.

بیگلری فرد اظهار کرد: آب شرب تعدادی از شهرهای پرجمعیت استان به طور دائم مورد آزمایش قرار می گیرد و طبق نتایج آزمایشات، کیفیت آب استان بدون آلودگی و مطابق با استانداردهای آب شرب است.

وی افزود: تاکنون هیچ گونه مشکلی از لحاظ آلودگی در آب استان مشاهده نشده است.

وی گفت:اگر احیاناً در شبکه توزیع به شکل مقطعی و موردی کدورت آب دیده شود به دلیل سرعت آب و جمع شدن املاح آب در شبکه کنتور خانگی باشد و ربطی به آلودگی ندارد.


گفتنی است از روز گذشته شایعاتی مبنی بر آلودگی آب آشامیدنی در استان بالا گرفت تا جایی که با ایجاد نگرانی بین مردم ، باعث نایاب شدن آب معدنی در برخی فروشگاه های شهرکرد شد .


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۴۷:۰۳

29 Dec 2019