۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۲۷۹۶۲
رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

شکوفایی کشور با برجام یک اشتباه محض است/ برخی فواید برجام را بزرگ‌نمایی می‌کنند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: شکوفایی کشور با برجام، پسابرجام و شکستن قفل تحریم‌ها یک اشتباه محض است.
شکوفایی کشور با برجام یک اشتباه محض است/ برخی فواید برجام را بزرگ‌نمایی می‌کنند
به گزارش جهانبین نیوز؛ محمدمهدی زاهدی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در کرمان با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: این نامگذاری دلائل متعددی دارد.

زاهدی تصریح کرد: همیشه شعارمان استقلال بوده و یکی از موارد استقلال در بعد اقتصادی است به این معنا که کشوری می‌تواند یک اقتصاد پویا داشته باشد که در آن اشتغالزایی، کارآفرینی، عدم وجود رکود، صادرات به اندازه کافی، واردات به میزان نیاز به ویژه با اولویت مواد اولیه برای کارخانجات و مبتی بر اقتصاد دانش بنیان باشد، اقتصادی که محرومیت‌زدایی و عدالت‌محوری در همه حوزه‌ها به ویژه در عرصه اقتصادی یکی از ارکان آن شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان بیان داشت: با توجه به اینکه لزوم رسیدن به اقتصاد مقاومتی مطالبه جدی نظام اسلامی است، اما در کنار آن از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در تحریم بودیم.

وی تاکید کرد: دشمنان با شدت بخشیدن به تحریم‌ها قصد دارند، آرمان‌های ما را خدشه‌دار و از آرمان‌های نظام و انقلاب از جمله استکبارستیزی، دفاع از حقانیت فلسطینی‌ها، مطالبات جریان مقاومت در منطقه عدول کنند و به عبارتی دیگر کشوری شویم که تحت نفوذ و سیطره بیگانگان باشیم.

زاهدی خاطرنشان کرد: دشمن با خیال خام تحریم‌ها را روز‌به‌روز اضافه تا اینکه موضوع برجام اتفاق افتاد و توافقاتی صورت گرفت و به پسابرجام کشیده شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه شکوفایی کشور بابرجام، پسابرجام و شکستن قفل تحریم‌ها یک اشتباه محض است، گفت: البته طبیعی است که شکستن تحریم‌ها حتما کمک به رشد دارد.

زاهدی اظهار داشت: اما به نظر بنده حداکثر تاثیر برجام بر اقتصاد ۲۵ درصد است و بنابراین برای رسیدن به اقتصاد پویا باید حداقل ۷۵ درصد متکی به خود، منابع انسانی و منابع درونی کشور باشیم و همچنین در کنار درون‌زایی، برون‌گرایی هم داشته باشیم.

درشت‌نمایی و بزرگ‌نمایی فواید برجام

زاهدی با اشاره به بزرگ‌نمایی فواید برجام توسط برخی عنوان کرد: برخی‌ها برجام را درشت‌نمایی و بزرگ‌نمایی و طوری تبلیغ کردند که با برجام تمام مشکلات اقتصادی کشور برطرف می‌شود و این نگاه، نگاه دقیق، علمی و حتی نگاه سیاسی منطبق بر عقلانیت نمی‌تواند باشد.

وی تصریح کرد: طبق سخنان مقام معظم رهبری ما به دشمنان خود نمی‌توانیم اعتماد کنیم و رفتار آمریکا یا صحبت‌هایی که هر کدام کاندیداهای هر یک از جناح‌های آمریکا اعم از دمکرات‌ها یا جمهوری خواهان امروز در تبلیغات‌شان دارند، حاکی از این است که معلوم نیست، رئیس جمهور آینده آمریکا به تعهدات خود پایبند باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: موضوع «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» عمده پیامش این است که با تکیه بر درون، درون‌زایی‌ و برون‌گرایی همراه با عدالت‌محوری، محرومیت‌زدایی، اشتغالزایی و کارآفرینی باشد تا بتوانیم به اقتصادی شکوفا که مردم در زندگی‌ خود وضعیت معیشتی مناسبی پیدا کنند، دسترسی پیدا کنیم و اشتغال پایدار برای جوانان محقق شود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۸:۰۹

27 Dec 2019