۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸
کد مطلب : ۲۱۲۹۲
مدير کل سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان:

برپايي نمايشگاه و ارائه صنايع دستي استان چهارمحال و بختياري به مسافران نوروزي

نمايشگاه و بازارچه هاي صنايع دستي در قسمت هايي پرتردد شهر براي نشان دادن هوش و خلاقيت هنرمندان استاني از۲۰ اسفند درپارک لاله شهرکرد، چالشتر، سامان، کيار، لردگان، چلگرد برپا شده و تا ۱۵ فروردين ۹۴ ادامه دارد.
برپايي نمايشگاه و ارائه صنايع دستي استان چهارمحال و بختياري به مسافران نوروزي
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، بهمن عسگري سوادجاني، مدير کل سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با اشاره به ايام نوروز و شرع موج سفرهاي نوروزي در استان اظهار کرد: استان چهارمحال و بختياري داراي پتانسيل ها و قابليت هاي گردشگري حائز اهميتي است که در ايام نوروز مسافرين زيادي را جذب مي کند.

وي از جمله اقدامات سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان جهت رفاه حال مسافران نوروزي را برپايي نمايشگاه صنايع دستي بيان کرد و گفت: اين نمايشگاه و بازارچه ها در قسمت هايي از شهر براي نشان دادن هوش و خلاقيت هنرمندان استاني از۲۰ اسفند درپارک لاله شهرکرد، چالشتر، سامان، کيار، لردگان، چلگرد برپا شده و تا ۱۵ فروردين ۹۴ ادامه دارد.

عسگري افزود: حدود ۱۰۰هزار عدد اقلام فرهنگي از جمله کتابچه اطلاع رساني، نقشه گردشگري و لوح فشرده که به کميته اسکان و هلال احمر در ۲۵ اسفند ارائه ودر بين همشهريان و مسافران نوروزي توزيع مي شود.

مدير کل سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان تصريح کرد: در روز اول فروردين با حضور مسئولين ستاد اجرايي خدمات سفراستان برنامه اي در مورد جشن نوروز و به منظور استقبال از مسافران نوروزي در نظر گرفته شده است.

وي در مورد بر پايي سفره هاي هفت سين وسياه چادر ها بيان کرد: ۷ سفره هفت سين در موزه هاي استان وساختمان اداري موزه باستان شناسي استان، قلعه دزک، قلعه جونقان اجرا مي شود و علاقمندان مي توانند جهت بازديد از ۲۰اسفند تا ۱۶ فروردين مراجعه کنند.

عسگري گفت: همچنين از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردين سياه چادر هايي در موزه هاي استان برپا مي شود.

وي افزود:آثار ثبت شده استان به وسيله اسناد معتبر در مورد بناهاي تاريخي و روستاهاي داراي بافت ارزشمند ۲۰اسفند تا ۱۶ فروردين در موزه باستان شناسي قلعه چالشتر، قلعه دزک، قلعه جونقان معرفي مي شوند.

مدير کل سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان گفت: اکيپ هاي نظارت بر کانون هاي گردشگري ، مراکز اقامتي و بين راهي و ارئه گزارش مکتوب و مصور چه در ايام قبل نوروز و چه بعد از نوروز در تاريخ ۳۰بهمن ۹۳ شروع به فعاليت کرده اند.

وي افزود : برنامه هايي در رابطه با سفر و مناطق گردشگري استان از طريق صدا و سيماي استان و شبکه هاي ملي پخش مي شود.

عسگري با توجه به اينکه ايام نوروز مصادف با ايام فاطميه است بيان کرد: در اين مورد هم برنامه هايي مانند تبليغات ويژه ايام فاطميه از جمله بروشور مذهبي، نصب تابلو و پلا کارد در سطح استان انجام مي شود.

انتهاي پيام1020ج /۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۲۳:۱۳

16 Feb 2020