۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۷
کد مطلب : ۴۷۱۲

هر حركت اختلافی در میان ملتهای مسلمان بازی در زمین دشمن است

هر حركت اختلافی در میان ملتهای مسلمان بازی در زمین دشمن است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشرق، همزمان با هفدهم ربیع الاول و خجسته سالروز میلاد پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص)و حضرت امام صادق (ع)، جمعی از مسئولان نظام، قشرهای مختلف مردم و همچنین میهمانان شرکت کننده در بیست و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی و سفرای کشورهای اسلامی، امروز (سه شنبه) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.


رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار ضمن تبريك هفدهم ربيع الاول سالروز ميلاد پيامبر اعظم اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع)، اتحاد اسلامي را يك شعار مقدس و  وحدت ميان امت اسلامي را مهمترين پيام رسالت نبي مكرم اسلام (ص) دانستند و با اشاره به حركت بيداري اسلامي در دنياي اسلام بويژه در شمال افريقا، آن را بخشي از تحقق وعده الهي دانستند و تأكيد كردند: امروز اصلي ترين سياست دنياي استكبار براي مقابله با بيداري اسلامي، ايجاد اختلاف و به جان هم انداختن مسلمانان در كشورهاي اسلامي است ، بنابراين وظيفه خطير نخبگان ديني، سياسي و دانشگاهي جهان اسلام تشريح طراحي دشمن براي امت اسلامي و تلاش جدي براي تحقق شعار اتحاد اسلامي است.
حضرت آيت الله خامنه اي، ‌ماه ربيع الاول را بواسطه ميلاد پيامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع)، بهار زندگي و حيات خواندند و خاطرنشان كردند: گرامي داشتن اين ميلاد بزرگ، فقط به جشن و شادي صرف نيست بلكه دنياي اسلام بايد رابطه معنوي، قلبي و عاطفي خود را با نبي مكرم (ص) روز به روز تقويت كند.

ايشان يكي ديگر از ضروريات گراميداشت هفدهم ربيع الاول را تبعيت امت اسلامي از دستورات پيامبر اسلام (ص) دانستند و افزودند: مسلمانان بايد دستورات آن بزرگوار را در زندگي خود پياده و در مسير دستورات ايشان براي تربيت فردي و اجتماعي و رفتار سياسي در جامعه، حركت كنند.

رهبر انقلاب اسلامي شرايط دنياي اسلام را براي پيروي عملي از دستورات حضرت خاتم النبيين (ص) را بواسطه آغاز حركت بيداري اسلامي، مهيا و آماده خواندند و تأكيد كردند: بعد از دهها سال فشار و سلطه غربيها بر دنياي اسلامي، اينك مسلمانان احساس مي كنند كه اسلام، زمينه ساز تحقق عزت، سربلندي و استقلال آنها است و همه آرزوهاي امت اسلامي، ‌مي تواند به بركت اسلام برآورده شوند.


حضرت آيت الله خامنه اي، شكل گرفتن احساس تواناييِ ايستادگي در مقابل استثمار و استكبار دولتهاي غربي، در ميان مسلمانان، و وادار كردن غربيها به عقب نشيني را از بركات بيداري اسلامي برشمردند و افزودند: بيداري اسلامي كه سي و چهار سال قبل در ايران آغاز شد و اكنون در دنياي اسلام در حال گسترش است، از نشانه هاي تحقق وعده الهي و حركت به سمت پيروزي است.

ايشان خاطرنشان كردند: دنياي استكبار از همان ابتداي حركت بيداري اسلامي تلاش كرده است تا در مقابل آن مشكل و سد ايجاد كند اما اگر مسلمانان به خداوند متعال توكل كنند و عزم جدي براي حركت رو به جلو داشته باشند، سد دشمنان، قطعاً مانع حركت دنياي اسلام نخواهد شد و آنان گام به گام به پيروزيهاي بيشتري خواهند رسيد.

رهبر انقلاب اسلامي، ايجاد اختلاف و مشغول كردن مسلمانان به يكديگر را اصلي ترين تلاش دشمنان براي مقابله با بيداري اسلامي دانستند و افزودند: در زمان پيروزي انقلاب اسلامي ايران نيز از همان ابتدا سياست ايجاد اختلاف دنبال شد اما جمهوري اسلامي با قاطعيت در مقابل اين توطئه ايستاد و پرچم اتحاد اسلامي را برافراشت.

حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: امام خميني (ره) در طول حيات خود بارها تأكيد كردند كه ما معتقد به برادري اسلامي هستيم و اين مسير، بعد از ايشان نيز تا به امروز، ادامه داشته است.

ايشان تأكيد كردند: تنها راه مقابله با توطئه ايجاد اختلاف، احساس اتحاد ميان مسلمانان و همچنين در ميان گروهها، مذاهب و جناحهاي مختلف داخل هريك از كشورهاي اسلامي است.

رهبر انقلاب اسلامي نتيجه اختلاف ميان مسلمانان را به حاشيه رفتن  مسئله فلسطين و لزوم ايستادگي در مقابل زياده خواهي امريكا و غرب دانستند و افزودند: حركت جديدي كه امروز غربيها در افريقا براي تسلط بر ملتهاي آفريقايي آغاز كرده اند، نتيجه اختلافات و مشغول بودن مسلمانان به يكديگر است.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به نمونه هايي از نتايج ايجاد اختلاف در ميان مسلمانان از جمله فجايع پاكستان، جنگ و كشتار در سوريه، بايكوت شدن صداي مردم در بحرين، و در مقابل هم قرار گرفتن مردم در مصر، تأكيد كردند: هر حركت اختلافي در ميان ملتهاي مسلمان و يا در داخل هر كشور اسلامي، بطور قطع و يقين ، بازي كردن در زميني است كه دشمن طراحي كرده است.

ايشان نخبگان ديني، سياسي، دانشگاهي و حوزوي كشورهاي اسلامي را به جدي گرفتن موضوع وحدت فراخواندند و افزودند: نخبگان ا مت اسلامي بايد ضمن تشريح طراحي خطرناك دشمن براي ايجاد اختلاف، خود نيز از هرگونه اختلاف و يا تحريك احساسات سطحي و عاميانه پرهيز كنند، زيرا برافروختن آتش اختلافها، سرنوشت ملتها را سياه مي كند.

رهبر انقلاب اسلامي، شعار «اتحاد اسلامي» را يك شعار مقدس خواندند و تأكيد كردند: اگر امروز پيامبر اسلام (ص) در ميان ما بودند، همه مسلمانان را به اتحاد و پرهيز از اختلافات دعوت مي كردند.
در ابتداي اين ديدار آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور در سخناني ضمن تبريك سالروز ميلاد نبي مكرم اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع)، پيامبر اسلام را ادامه دهنده و تكميل كننده راه همه انبياء الهي براي سعادت بشريت دانست و گفت: تنها راه رستگاري امت اسلامي تبعيت از پيامبر (ص) است.
رئيس جمهور با اشاره به دعوت همه پيامبران الهي بويژه حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي (ص) به توحيد، خاطرنشان كرد: هدف اصلي مستكبران جهاني و صهيونيستهاي بي فرهنگ غارت جهان و سيطره بر آن،‌ از طريق ايجاد اختلاف‌است، بنابراين وحدت مهمترين موضوع در دنياي اسلام و حتي در جهان است.

در پايان اين ديدار رهبر انقلاب اسلامي با حضور در ميان جمعي از ميهمانان شركت كننده در كنفرانس وحدت اسلامي از نزديك با آنان ديدار و گفتگو كردند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۳۱:۳۵

16 Feb 2020