۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۶۲۶۰

اقلام دارويي خود را از عطاري هاي مجاز و معتبر تهيه كنيد

اقلام دارويي خود را از عطاري هاي مجاز و معتبر تهيه كنيد
به گزارش جهان بین، دكتر رضا محمدي اظهار داشت: توزيع داروهاي لاغري و ترك اعتياد در مراكز غير مجاز سلامت مردم را به شدت تهديد مي كند.
وي افزود: برخي از اين مراكز در حالي اقدام به توزيع اقلام دارويي مي كنند كه هيچ گونه مجوزي براي فعاليت خود ندارند.
وي با بيان اينكه صدور مجوز براي عطاري ها زير نظر اداره بازرگاني استان است تصريح كرد: يك اكيپ مشترك با همكاري سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعزیرات حکومتی استان جهت بازرسي از عطاري ها و مراكز توزيع اقلام بهداشتي و دارويي تشكيل و كار نظارت و جمع آوري كالاهاي قاچاق و غير بهداشتي را انجام و پيگيري هاي لازم از طريق اداره تعزيرات حكومتي انجام مي شود.
به گفته وي در سال گذشته تعداد 6 مركز غير مجاز به مراجع قضايي معرفي شد.
وي از مصرف كنندگان خواست از تهيه اقلام بدون ليبل فارسي خودداري كنند چراكه تركيبات اين گونه مواد مورد تاييد وزارت و مراكز متبوع نيست و مصرف آن عوارض جدي براي فرد در بر دارد.
وي يادآور شد، عرضه مواد آرايشي و بهداشتي از طريق فروشگاه هاي داراي مجوز بازرگاني مجاز است و عرضه مواد در ساير مراكز مورد تاييد دانشگاه علوم پزشكي نيست.
وي با اشاره به افزيش تعداد مراكز توزيع مكمل هاي دارويي غير مجاز افزود: در حال حاضر 3 نمايندگي توزيع عمده اين اقلام در سطح استان صادر شده است كه اين مراكز كار توزيع مكمل ها را در بين داروخانه ها و ساير مراكز مجاز بر عهده دارند.
دكتر محمدي با اشاره به افزايش تمايل افراد براي استفاده خود سرانه از داروهاي ترك اعتياد اضافه كرد: هم اكنون 30 مركز ترك اعتياد با مجوز رسمي در سطح استان فعال مي باشد كه اقلام دارويي آنان از طريق معاونت دارو تامين و توسط معاونت غذا و دارو بر اساس تعداد متقاضيان تحت نظر اين مراكز در بين آنان توزيع مي گردد.
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد با بيان اينكه، ‌اين مراكز تحت نظارت دانشگاه علوم پزشكي و با همكاري متخصصين، روانشناسان،‌ روانپزشكان فعاليت مي كنند.افزود: از مصرف خود سرانه و مراجعه به مراكز غير مجاز ترك اعتياد خودداري كنيد.  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۰:۳۵

27 Dec 2019